Automobilka Kia představila na pařížském autosalonu kompletní technickou specifikaci evropského modelu e-Niro, který se již nějakou tu dobu pohybuje po amerických silnicích pod názvem Niro EV. Kromě toho navíc automobilka ukázala i první reklamní spot, ve kterém se tváří tohoto modelu stane stejnojmenná legenda Hollywoodu - Robert De Niro.
Jedním z nejdůležitějších parametrů všech elektromobilů je samozřejmě dojezd a v tomto směru Kia rozhodně nezklame. I podle nového měřícího cyklu WLTP totiž Kia dosáhla dojezdu 485 km, což rozhodně není špatné. Pouze v městském provozu ovšem Kia podle WLTP dosáhne dojezdu až 615 kilometrů. A za tyto parametry vděčí bateriím s kapacitou 64 kWh.
Pokud by se však zákazníci spokojili s menším dojezdem, Kia by měla nabídnout i model e-Niro s menší baterií o kapacitě 39.2 kWh, která podle cyklu WLTP nabídne dojezd okolo 312 kilometrů.
Oba modely budou samozřejmě vybaveny řadou technologií, jejichž cílem bude využít baterii maximálně efektivně a dojezd prodloužit. Kromě regenerativního brzdění, které je dnes prakticky standardem všech elektromobilů, nabídne model e-Niro i asistenta pro ekologickou jízdu (Eco Driving Assistant System - Eco DAS), který bude řidiči napovídat, jak řídit s maximální efektivitou. Součástí Eco DAS budou i systémy Coasting Guide Control (CGC) nebo Predictive Energy Control (PEC).
Například systém CGC řidiči napoví kdy bude nejlepší zvednout nohu z plynu tak, aby vůz plynule dojez ke křižovatce / odbočce. Aby to bylo možné, bude tento systém úzce kooperovat s informacemi o rychlosti nebo daty z navigačního systému. Řidiči si navíc budou moci zvolit ze tří úrovní rekuperace a to prostřednictvím pádel pod volantem.
K dalším zajímavostem patří třeba speciální systém pro zahřívaní baterií nebo výkonné tepelné čerpadlo, přičemž druhý jmenovaný systém je zvláště působivý. Dokáže totiž odvádět teplo třeba ze systému klimatizace či elektrických systémů a následně s ním vyhřívat kabinu vozu, což by jinak vyžadovalo další čerpání energie z baterií.
Co se týče výkonu, model e-Niro s delším dojezdem a 64 kWh baterií nabídne elektromotor o výkonu 204 koní s točivým momentem 395 nM, který rozhýbe elektrické SUV z 0 na 100 km/h za 7.8 sekundy. Slabší model s 39.2 kWh baterií disponuje motorem o výkonu cca 134 koní, který akceleruje z 0 na 100 km/h během 9.8 sekundy.
Nová Kia e-Niro by se měla objevit na evropském trhu ještě před koncem tohoto roku. Součástí nabídky bude samozřejmě i sedmiletá záruka omezená na nájezd cca 150 000 kilometrů, která se bude vztahovat i na baterie a elektromotor.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.