Automobilka Kia představila na pařížském autosalonu kompletní technickou specifikaci evropského modelu e-Niro, který se již nějakou tu dobu pohybuje po amerických silnicích pod názvem Niro EV. Kromě toho navíc automobilka ukázala i první reklamní spot, ve kterém se tváří tohoto modelu stane stejnojmenná legenda Hollywoodu - Robert De Niro.
Jedním z nejdůležitějších parametrů všech elektromobilů je samozřejmě dojezd a v tomto směru Kia rozhodně nezklame. I podle nového měřícího cyklu WLTP totiž Kia dosáhla dojezdu 485 km, což rozhodně není špatné. Pouze v městském provozu ovšem Kia podle WLTP dosáhne dojezdu až 615 kilometrů. A za tyto parametry vděčí bateriím s kapacitou 64 kWh.
Pokud by se však zákazníci spokojili s menším dojezdem, Kia by měla nabídnout i model e-Niro s menší baterií o kapacitě 39.2 kWh, která podle cyklu WLTP nabídne dojezd okolo 312 kilometrů.
Oba modely budou samozřejmě vybaveny řadou technologií, jejichž cílem bude využít baterii maximálně efektivně a dojezd prodloužit. Kromě regenerativního brzdění, které je dnes prakticky standardem všech elektromobilů, nabídne model e-Niro i asistenta pro ekologickou jízdu (Eco Driving Assistant System - Eco DAS), který bude řidiči napovídat, jak řídit s maximální efektivitou. Součástí Eco DAS budou i systémy Coasting Guide Control (CGC) nebo Predictive Energy Control (PEC).
Například systém CGC řidiči napoví kdy bude nejlepší zvednout nohu z plynu tak, aby vůz plynule dojez ke křižovatce / odbočce. Aby to bylo možné, bude tento systém úzce kooperovat s informacemi o rychlosti nebo daty z navigačního systému. Řidiči si navíc budou moci zvolit ze tří úrovní rekuperace a to prostřednictvím pádel pod volantem.
K dalším zajímavostem patří třeba speciální systém pro zahřívaní baterií nebo výkonné tepelné čerpadlo, přičemž druhý jmenovaný systém je zvláště působivý. Dokáže totiž odvádět teplo třeba ze systému klimatizace či elektrických systémů a následně s ním vyhřívat kabinu vozu, což by jinak vyžadovalo další čerpání energie z baterií.
Co se týče výkonu, model e-Niro s delším dojezdem a 64 kWh baterií nabídne elektromotor o výkonu 204 koní s točivým momentem 395 nM, který rozhýbe elektrické SUV z 0 na 100 km/h za 7.8 sekundy. Slabší model s 39.2 kWh baterií disponuje motorem o výkonu cca 134 koní, který akceleruje z 0 na 100 km/h během 9.8 sekundy.
Nová Kia e-Niro by se měla objevit na evropském trhu ještě před koncem tohoto roku. Součástí nabídky bude samozřejmě i sedmiletá záruka omezená na nájezd cca 150 000 kilometrů, která se bude vztahovat i na baterie a elektromotor.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?