BMW řady 3 Sedan více než 40 let ztělesňuje koncept sportovní radosti z jízdy. Nové BMW řady 3 Sedan poutá dynamickým designem, agilní ovladatelností, výjimečnou hospodárností, inovativními výbavovými prvky a charakteristickými rysy BMW. V některých oblastech přidává zcela nové vlastnosti a prvky.
Sedan nepředstavuje pouze jádro modelové řady BMW řady 3, kterého se celosvětové prodalo více než 15 milionů kusů, ale je také základním stavebním kamenem značky BMW. Když bylo BMW řady 3 v roce 1975 poprvé představeno, současně se zrodil nový druh automobilu – sportovní sedan, který podpořil vzestup řady 3, jež se stala nejúspěšnějším modelem značky BMW. A toto výsostné postavení mu patří dodnes.
Během šesti modelových řad se BMW řady 3 stalo nejprodávanějším prémiovým vozem na světě, razilo cestu vysoce výkonným pohonným jednotkám a podvozkům a získalo pověst průkopníka v oblasti technologických inovací v segmentu střední třídy. Nejnovější vydání tohoto vozu je důkazem, že BMW staví na sportovní tradici řady 3, jejíž úspěšné působení v automobilových závodech jí přineslo velké množství slávy navíc. Sedmá generace sportovního sedanu ve střední třídě posouvá standardy v oblasti jízdních vlastností o další kus dál, nemluvě o špičkové prémiové kvalitě a inovacích.
Světová premiéra nového BMW řady 3 Sedan se odehraje v říjnu letošního roku na pařížském autosalonu Mondial de l’Automobile. První veřejné představení nového BMW řady 3 Sedan proběhne 9. března 2019, kdy současně bude zahájen jeho celosvětový prodej. BMW řady 3 Sedan se od první generace vyrábělo v závodě BMW v Mnichově.
Také v případě nové generace tohoto modelu se místem výroby stane „domácí“ závod. Ovšem v souladu se strategickými směrnicemi, které hovoří o tom, že výroba by měla následovat trh, se k závodu v Mnichově přidají další dva. To znamená, že výroba BMW řady 3 pro čínský trh bude probíhat v závodě Tiexi v Šen-jangu, což je společný podnik BMW Brilliance Automotive (BBA), kde se vyrábí dosluhující generace BMW řady 3. K výše zmiňovaným závodům se v roce 2019 přidá nově vybudovaný závod BMW v mexickém San Luis Potosí.
Design exteriéru: zřetelné a precizní vyjádření sportovních vlastností.
Design exteriéru nového BMW řady 3 Sedan využívá kombinaci precizně tvarovaných linií a nápadně tvarovaných ploch, vytvářejících moderní interpretaci sportovní estetiky. Jeho nový designový jazyk jasně a nezaměnitelně vyjadřuje dynamický charakter vozu. Nová řada 3 je o 85 milimetrů delší než předchozí generace (měří 4709 mm), o 16 mm širší (1827 mm) a pouze o 1 mm vyšší (1442 mm). Tyto rozměry propůjčují nejnovější generaci dynamicky protažené proporce a svalnatý vzhled. Naproti tomu o 41 milimetrů delší rozvor vozu (2851 mm) a rozšířené rozchody kol (vpředu +43 mm a vzadu +21 mm) mají přímý a pozitivní vliv na rozložení hmotnosti a agilitu.
V souladu se sportovním charakterem je přední část nového BMW řady 3 Sedan široká a přikrčená k zemi. Velká BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek je lemovaná jednolitým rámečkem, rozdělená širokými lamelami a zasahuje až k předním světlometům. Technicky sofistikované a vizuálně menší interpretace typických dvojitých předních světlometů vozu propůjčuje na silnici soustředěný výraz. Dobře známé rozdělení světlometů na dvě části ještě více zdůrazňuje poutavý prvek předního nárazníku, který stoupá směrem k předním světlometům. Součástí standardní výbavy jsou full-LED přední světlomety, zatímco LED světlomety s rozšířenou funkčností a denním svícením ve tvaru písmene U jsou součástí seznamu volitelné výbavy.
Rovněž volitelné adaptivní LED světlomety s laserovými dálkovými světly BMW Laserlight se liší svými šestiúhelníkovými světlovodnými prstenci pro denní svícení a modrými akcentními prvky ve tvaru písmene L ve vnitřních a vnějších světelných zdrojích. Kapota je tvarována čtyřmi výraznými prolisy směřujícími směrem k BMW masce chladiče ve tvaru ledvinek. Na přední hraně je kapota v jedné rovině s horní hranou předních světlometů a masky chladiče ve tvaru ledvinek. Ve spodní části se nacházející přední nárazník se vyznačuje velkými plochami a moderním vzhledem. Volitelná mlhová světla a vzduchové clony jsou integrovány do vnějších nasávacích otvorů, které jsou do předního nárazníku standardně vybavených vozů a modelů Sport Line a Luxury Line umístěny horizontálně do tvaru písmene T. Tento tvar nasávacích otvorů byl původně navržen Národním poradním výborem pro letectví (NACA) pro proudová letadla a následně se stal standardním rysem klasických závodních automobilů.
Protažená kapota, dlouhý rozvor, krátké převisy a elegantně se svažující linie střechy při pohledu ze strany zvýrazňují dynamický profil vozu. Dvojice bočních linií, které v úrovni klik dveří stoupají směrem dozadu, posilují vizuální dopad k silnici přikrčené karoserie. A dynamická křivka vedoucí nedaleko bočních prahů navádí oko pozorovatele k mohutně tvarovaným obloukům zadních blatníků. Dalším výrazným prvkem nového designu je Hofmeisterův záhyb – charakteristické zakončení zadní části bočních oken. Tento typický designový prvek BMW tvaru bočních oken je nyní integrován do C-sloupku.
Nový designový jazyk se zaměřuje na jasné tvary a precizní linky a tento přístup je patrný také u přechodů bočních partií vozu do zadní části. Působivě provedené tvary ploch přecházejí z bočních partií do zadního nárazníku a přes zadní světla stoupají směrem k odtrhové hraně na víku zavazadlového prostoru. Tím zadníčásti sedanu dodávají muskulaturní náboj. Navíc, horizontální linky a úzká, stylově ztmavená zadní světla s grafikou ve tvaru písmene L propůjčují zadní části vozu široký a robustní postoj. Všechny světelné funkce standardně využívají LED diod. Ozdobné prvky ve tvaru písmene T na vnějších stranách zadního nárazníku, jež mají také světelnou funkci v podobě odrazek, napodobují tvar předních nasávacích otvorů standardních verzí a modelů Sport Line a Luxury Line. Svůj podíl na až nebezpečně sportovním vzhledu mají také dvojité koncovky výfuku, jejichž průměr (80 nebo 90 mm) se liší podle modelové varianty.
Interiér: elegantní vyjádření sportovního stylu.
Nový designový jazyk značky přináší také jasné rozvržení ploch v interiéru nového BMW řady 3 Sedan. Zdůrazňuje tak prostor v kabině a společně s palubní deskou orientovanou na řidiče zvyšuje koncentraci řidiče na silnici. Přístrojová deska působí moderně a vzdušně a její horizontální linky, vysoce kvalitní galvanizované obložení a kontury zasahující až do dveří rovněž dodávají interiéru dojem šířky a elegance. Sladěný design obložení dveří a přístrojové desky a vysoká středová konzola vytvářejí celkový působivý dojem z prostoru a sportovní auru. Obložení dveří vpředu a vzadu svým dynamickým tvarem a vnitřními klikami ve tvaru spony vytváří dojem pečlivé promyšlenosti.
Nově navržený přístrojový štít a kontrolní displej tvoří seskupení širokoúhlých obrazovek, zatímco ovladače, které nejsou součástí displejů, jsou uskupeny do jasně strukturovaných funkčních panelů. Uprostřed přístrojové desky se nacházejí displeje a tlačítka klimatizace, které společně se středovými výdechy ventilace tvoří výrazně tvarovanou jednotku, zatímco funkce světel se ovládají panelem tlačítek umístěným vedle volantu. Tlačítko Start/Stop je nyní umístěno v elegantním panelu ve středové konzole v místě, kde řadicí páku či nově navržený volič převodovky doplňuje ovladač iDrive, tlačítka voliče jízdních režimů a elektromechanická parkovací brzda.
Výrazný vzhled už z výrobní linky: modely Avantgarde, Sport Line, Luxury Line a M Sport.
Výbavové linie, nabízené jako alternativy ke standardní výbavě nového BMW řady 3 Sedan, přinášejí široké možnosti individualizace vzhledu vozu. Model Avantgarde zahrnuje odkládací paket, automaticky se ztmavující vnitřní zpětné zrcátko, třízónovou automatickou klimatizaci a parkovací asistent PDC se senzory vpředu a vzadu. Pečlivě sladěný design a výbavové prvky exteriéru a interiéru umožňují modelům Sport Line, Luxury Line a M Sport ještě více zdůraznit dynamické jízdní vlastnosti nebo luxusní eleganci čtyřdveřového sedanu. Kromě pro danou výbavovou linii specifického předního a zadního nárazníku jsou tyto vozy vybaveny také 17- a 18palcovými koly z lehké slitiny, unikátními prahovými lištami a LED předními mlhovkami.
Model Sport Line podtrhuje agilní charakter nového BMW řady 3 Sedan prvky výbavy, jako jsou leskle černé okenní lišty BMW Individual Shadow Line, leskle černé lamely masky chladiče a obložení nasávacích otvorů a v zadním nárazníku. Interiér modelu Sport Line, zahrnující leskle černé obložení interiéru a sportovní sedadla řidiče a spolujezdce vpředu, kladou obzvláště silný důraz na radost z jízdy. Model Luxury Line používá chromované aplikace v BMW masce chladiče, předních nasávacích otvorech a zadním nárazníku a ještě výrazněji vyzdvihuje elegantní stránku vozu. Prémiovou atmosféru v interiéru umocňuje kožené čalounění Vernasca, přístrojový panel a panely dveří čalouněné materiálem Sensatec a leštěné šedo-hnědé dřevěné obložení interiéru Ash Grey.
Modelová varianta M Sport nového BMW řady 3 Sedan je zcela o dynamice, ovladatelnosti a vzhledu. V souladu s naladěním podvozku, specifickým pro tento model, má toto provedení obzvláště velké nasávací otvory v přední části vozu a srovnatelně výrazné nástavce bočních prahů a zadní nárazník. Tyto prvky doplňují leskle černé lišty kolem bočních oken BMW Individual Shadow Line, leskle černé lamely masky chladiče ve tvaru ledvinek, leskle černé nasávací otvory a zadní difuzor v provedení Dark Shadow. Také design interiéru je díky sportovním sedadlům s M specifickým čalouněním, M koženému volantu, antracitovému čalounění stropu BMW Individual, hliníkovému obložení interiéru Aluminium Tetragon a dalším prvkům výbavy zcela zaměřen na sportovní jízdní vlastnosti.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.