BMW řady 3 Sedan více než 40 let ztělesňuje koncept sportovní radosti z jízdy. Nové BMW řady 3 Sedan poutá dynamickým designem, agilní ovladatelností, výjimečnou hospodárností, inovativními výbavovými prvky a charakteristickými rysy BMW. V některých oblastech přidává zcela nové vlastnosti a prvky.
Sedan nepředstavuje pouze jádro modelové řady BMW řady 3, kterého se celosvětové prodalo více než 15 milionů kusů, ale je také základním stavebním kamenem značky BMW. Když bylo BMW řady 3 v roce 1975 poprvé představeno, současně se zrodil nový druh automobilu – sportovní sedan, který podpořil vzestup řady 3, jež se stala nejúspěšnějším modelem značky BMW. A toto výsostné postavení mu patří dodnes.
Během šesti modelových řad se BMW řady 3 stalo nejprodávanějším prémiovým vozem na světě, razilo cestu vysoce výkonným pohonným jednotkám a podvozkům a získalo pověst průkopníka v oblasti technologických inovací v segmentu střední třídy. Nejnovější vydání tohoto vozu je důkazem, že BMW staví na sportovní tradici řady 3, jejíž úspěšné působení v automobilových závodech jí přineslo velké množství slávy navíc. Sedmá generace sportovního sedanu ve střední třídě posouvá standardy v oblasti jízdních vlastností o další kus dál, nemluvě o špičkové prémiové kvalitě a inovacích.
Světová premiéra nového BMW řady 3 Sedan se odehraje v říjnu letošního roku na pařížském autosalonu Mondial de l’Automobile. První veřejné představení nového BMW řady 3 Sedan proběhne 9. března 2019, kdy současně bude zahájen jeho celosvětový prodej. BMW řady 3 Sedan se od první generace vyrábělo v závodě BMW v Mnichově.
Také v případě nové generace tohoto modelu se místem výroby stane „domácí“ závod. Ovšem v souladu se strategickými směrnicemi, které hovoří o tom, že výroba by měla následovat trh, se k závodu v Mnichově přidají další dva. To znamená, že výroba BMW řady 3 pro čínský trh bude probíhat v závodě Tiexi v Šen-jangu, což je společný podnik BMW Brilliance Automotive (BBA), kde se vyrábí dosluhující generace BMW řady 3. K výše zmiňovaným závodům se v roce 2019 přidá nově vybudovaný závod BMW v mexickém San Luis Potosí.
Design exteriéru: zřetelné a precizní vyjádření sportovních vlastností.
Design exteriéru nového BMW řady 3 Sedan využívá kombinaci precizně tvarovaných linií a nápadně tvarovaných ploch, vytvářejících moderní interpretaci sportovní estetiky. Jeho nový designový jazyk jasně a nezaměnitelně vyjadřuje dynamický charakter vozu. Nová řada 3 je o 85 milimetrů delší než předchozí generace (měří 4709 mm), o 16 mm širší (1827 mm) a pouze o 1 mm vyšší (1442 mm). Tyto rozměry propůjčují nejnovější generaci dynamicky protažené proporce a svalnatý vzhled. Naproti tomu o 41 milimetrů delší rozvor vozu (2851 mm) a rozšířené rozchody kol (vpředu +43 mm a vzadu +21 mm) mají přímý a pozitivní vliv na rozložení hmotnosti a agilitu.
V souladu se sportovním charakterem je přední část nového BMW řady 3 Sedan široká a přikrčená k zemi. Velká BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek je lemovaná jednolitým rámečkem, rozdělená širokými lamelami a zasahuje až k předním světlometům. Technicky sofistikované a vizuálně menší interpretace typických dvojitých předních světlometů vozu propůjčuje na silnici soustředěný výraz. Dobře známé rozdělení světlometů na dvě části ještě více zdůrazňuje poutavý prvek předního nárazníku, který stoupá směrem k předním světlometům. Součástí standardní výbavy jsou full-LED přední světlomety, zatímco LED světlomety s rozšířenou funkčností a denním svícením ve tvaru písmene U jsou součástí seznamu volitelné výbavy.
Rovněž volitelné adaptivní LED světlomety s laserovými dálkovými světly BMW Laserlight se liší svými šestiúhelníkovými světlovodnými prstenci pro denní svícení a modrými akcentními prvky ve tvaru písmene L ve vnitřních a vnějších světelných zdrojích. Kapota je tvarována čtyřmi výraznými prolisy směřujícími směrem k BMW masce chladiče ve tvaru ledvinek. Na přední hraně je kapota v jedné rovině s horní hranou předních světlometů a masky chladiče ve tvaru ledvinek. Ve spodní části se nacházející přední nárazník se vyznačuje velkými plochami a moderním vzhledem. Volitelná mlhová světla a vzduchové clony jsou integrovány do vnějších nasávacích otvorů, které jsou do předního nárazníku standardně vybavených vozů a modelů Sport Line a Luxury Line umístěny horizontálně do tvaru písmene T. Tento tvar nasávacích otvorů byl původně navržen Národním poradním výborem pro letectví (NACA) pro proudová letadla a následně se stal standardním rysem klasických závodních automobilů.
Protažená kapota, dlouhý rozvor, krátké převisy a elegantně se svažující linie střechy při pohledu ze strany zvýrazňují dynamický profil vozu. Dvojice bočních linií, které v úrovni klik dveří stoupají směrem dozadu, posilují vizuální dopad k silnici přikrčené karoserie. A dynamická křivka vedoucí nedaleko bočních prahů navádí oko pozorovatele k mohutně tvarovaným obloukům zadních blatníků. Dalším výrazným prvkem nového designu je Hofmeisterův záhyb – charakteristické zakončení zadní části bočních oken. Tento typický designový prvek BMW tvaru bočních oken je nyní integrován do C-sloupku.
Nový designový jazyk se zaměřuje na jasné tvary a precizní linky a tento přístup je patrný také u přechodů bočních partií vozu do zadní části. Působivě provedené tvary ploch přecházejí z bočních partií do zadního nárazníku a přes zadní světla stoupají směrem k odtrhové hraně na víku zavazadlového prostoru. Tím zadníčásti sedanu dodávají muskulaturní náboj. Navíc, horizontální linky a úzká, stylově ztmavená zadní světla s grafikou ve tvaru písmene L propůjčují zadní části vozu široký a robustní postoj. Všechny světelné funkce standardně využívají LED diod. Ozdobné prvky ve tvaru písmene T na vnějších stranách zadního nárazníku, jež mají také světelnou funkci v podobě odrazek, napodobují tvar předních nasávacích otvorů standardních verzí a modelů Sport Line a Luxury Line. Svůj podíl na až nebezpečně sportovním vzhledu mají také dvojité koncovky výfuku, jejichž průměr (80 nebo 90 mm) se liší podle modelové varianty.
Interiér: elegantní vyjádření sportovního stylu.
Nový designový jazyk značky přináší také jasné rozvržení ploch v interiéru nového BMW řady 3 Sedan. Zdůrazňuje tak prostor v kabině a společně s palubní deskou orientovanou na řidiče zvyšuje koncentraci řidiče na silnici. Přístrojová deska působí moderně a vzdušně a její horizontální linky, vysoce kvalitní galvanizované obložení a kontury zasahující až do dveří rovněž dodávají interiéru dojem šířky a elegance. Sladěný design obložení dveří a přístrojové desky a vysoká středová konzola vytvářejí celkový působivý dojem z prostoru a sportovní auru. Obložení dveří vpředu a vzadu svým dynamickým tvarem a vnitřními klikami ve tvaru spony vytváří dojem pečlivé promyšlenosti.
Nově navržený přístrojový štít a kontrolní displej tvoří seskupení širokoúhlých obrazovek, zatímco ovladače, které nejsou součástí displejů, jsou uskupeny do jasně strukturovaných funkčních panelů. Uprostřed přístrojové desky se nacházejí displeje a tlačítka klimatizace, které společně se středovými výdechy ventilace tvoří výrazně tvarovanou jednotku, zatímco funkce světel se ovládají panelem tlačítek umístěným vedle volantu. Tlačítko Start/Stop je nyní umístěno v elegantním panelu ve středové konzole v místě, kde řadicí páku či nově navržený volič převodovky doplňuje ovladač iDrive, tlačítka voliče jízdních režimů a elektromechanická parkovací brzda.
Výrazný vzhled už z výrobní linky: modely Avantgarde, Sport Line, Luxury Line a M Sport.
Výbavové linie, nabízené jako alternativy ke standardní výbavě nového BMW řady 3 Sedan, přinášejí široké možnosti individualizace vzhledu vozu. Model Avantgarde zahrnuje odkládací paket, automaticky se ztmavující vnitřní zpětné zrcátko, třízónovou automatickou klimatizaci a parkovací asistent PDC se senzory vpředu a vzadu. Pečlivě sladěný design a výbavové prvky exteriéru a interiéru umožňují modelům Sport Line, Luxury Line a M Sport ještě více zdůraznit dynamické jízdní vlastnosti nebo luxusní eleganci čtyřdveřového sedanu. Kromě pro danou výbavovou linii specifického předního a zadního nárazníku jsou tyto vozy vybaveny také 17- a 18palcovými koly z lehké slitiny, unikátními prahovými lištami a LED předními mlhovkami.
Model Sport Line podtrhuje agilní charakter nového BMW řady 3 Sedan prvky výbavy, jako jsou leskle černé okenní lišty BMW Individual Shadow Line, leskle černé lamely masky chladiče a obložení nasávacích otvorů a v zadním nárazníku. Interiér modelu Sport Line, zahrnující leskle černé obložení interiéru a sportovní sedadla řidiče a spolujezdce vpředu, kladou obzvláště silný důraz na radost z jízdy. Model Luxury Line používá chromované aplikace v BMW masce chladiče, předních nasávacích otvorech a zadním nárazníku a ještě výrazněji vyzdvihuje elegantní stránku vozu. Prémiovou atmosféru v interiéru umocňuje kožené čalounění Vernasca, přístrojový panel a panely dveří čalouněné materiálem Sensatec a leštěné šedo-hnědé dřevěné obložení interiéru Ash Grey.
Modelová varianta M Sport nového BMW řady 3 Sedan je zcela o dynamice, ovladatelnosti a vzhledu. V souladu s naladěním podvozku, specifickým pro tento model, má toto provedení obzvláště velké nasávací otvory v přední části vozu a srovnatelně výrazné nástavce bočních prahů a zadní nárazník. Tyto prvky doplňují leskle černé lišty kolem bočních oken BMW Individual Shadow Line, leskle černé lamely masky chladiče ve tvaru ledvinek, leskle černé nasávací otvory a zadní difuzor v provedení Dark Shadow. Také design interiéru je díky sportovním sedadlům s M specifickým čalouněním, M koženému volantu, antracitovému čalounění stropu BMW Individual, hliníkovému obložení interiéru Aluminium Tetragon a dalším prvkům výbavy zcela zaměřen na sportovní jízdní vlastnosti.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?