Škoda Kodiaq RS je první SUV značky Škoda, které nese označení RS. Motor vozu Škoda Kodiaq RS má výkon 176 kW (240 k) a je tak nejvýkonnějším sériově vyráběným naftovým motorem v historii značky Škoda. Systém Dynamic Sound Boost, který společnost Škoda Auto představuje poprvé, nabízí akustický zážitek. Tento systém skvěle doplňuje výkonové parametry vozu Škoda Kodiaq RS, který drží časem 9:29,84 minut rekord tratě Nordschleife na Nürburgringu v kategorii sedmimístných SUV.
Písmena RS nyní znamenají skvělý zážitek ze sportovní jízdy, ale zároveň i vysokou praktičnost. Škoda Kodiaq RS nese toto tradiční označení jako vůbec první SUV značky. Vynikající sportovní jízdní vlastnosti na silnici i v terénu a dynamický vzhled vozu Škoda Kodiaq RS skvěle doplňují aktivní životní styl stále širší skupiny zákazníků v segmentu SUV.
Rekordní kolo v „Zeleném pekle“
Škoda Kodiaq RS potvrzuje své kvality sportovního vozu na legendární trati Nordschleife na Nürburgringu rekordním časem 9:29,84 minut v kategorii sedmimístných SUV. Tento rekord dokazuje, že Škoda Kodiaq RS nejen sportovně vypadá, ale také sportovně jezdí. Rekordní kolo zajela závodnice Sabine Schmitzová. Rychlost tohoto sériově vyráběného sedmimístného SUV značky Škoda na nejnáročnější trati světa překvapila i jedinou ženu, která dosud zvítězila ve 24hodinovém závodě na Nürburgringu.
Exkluzivní výbava, která zajišťuje jedinečný zážitek z jízdy
Nejlepší výsledky a inovace nejsou jen záležitostí motoru a systému Dynamic Sound Boost. Poprvé nabízí vůz Škoda ve standardní výbavě dvacetipalcová kola z lehké slitiny Xtreme. Sportovní vzhled podtrhují designové prvky v černé lesklé barvě. Dynamické vlastnosti vozu podporují progresivní řízení, inteligentní pohon všech kol a automatická sedmistupňová převodovka DSG. Navzdory sportovním vlastnostem zůstává toto RS klasickým, praktickým rodinným vozem Kodiaq v pěti- nebo sedmimístném provedení s velkým zavazadlovým prostorem. Wi-Fi připojení a služby Škoda Connect nabízí moderní možnosti konektivity. Používání vozu v každodenním provozu také usnadňuje mnoho Simply Clever prvků typických pro značku Škoda.
Nejvýkonnější naftový motor v historii značky Škoda
Škoda Kodiaq RS je sportovní vrcholná verze modelové řady Kodiaq. Vůz charakterizují dynamické jízdní vlastnosti. Kodiaq RS zrychluje z 0-100 km/h za pouhých 7 s, maximální rychlost činí 220 km/h. Působivý je také tah motoru od nízkých otáček. Maximální točivý moment je k dispozici již v rozsahu otáček 1 750 - 2 500 min-1. Díky průměrné spotřebě pouhých 6 l/100 km* je motor velmi úsporný, emise CO2 činí 157 g/km*. Umožňuje to řada technických opatření. BiTurbo motor vozu Škoda Kodiaq RS je vybaven přímým vstřikováním paliva, systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Navíc motor disponuje složitou termoregulací, díky které motor po startu rychle dosahuje provozní teploty.
Standardně dodávaný systém Dynamic Sound Boost zintenzivňuje zážitek z jízdy
Škoda Kodiaq RS je jako první model značky Škoda vybaven systémem Dynamic Sound Boost. Tento systém zajištuje ve voze i mimo něj charakteristický akustický zážitek. Systém Dynamic Sound Boost, využívající data z palubní elektroniky, generuje a zintenzivňuje zvuk vozu. Speciální zařízení produkuje specifický zvuk, který doplňuje přirozený zvuk motoru vycházející z výfukového potrubí. Dynamic Sound Boost je propojen s volbou jízdního režimu Driving Mode Select. Dle vybraného jízdního režimu nabízí vůz Škoda Kodiaq RS tři úrovně intenzity upraveného zvuku. Zvukové spektrum sahá od jemně dokresleného zvuku v režimu Comfort, přes výraznější zvukový projev v režimu Normal, až po nejsportovnější a nejintenzivnější zvuk v režimu Sport. Tento režim dodává vozu Škoda Kodiaq RS nejdynamičtější zvuk. Režim Eco nastaví přirozený zvuk motoru bez zesílení.
Pohon všech kol a automatická sedmistupňová převodovkaDSG
Kromě automatického řazení sedmistupňové převodovky DSG může řidič vozu Škoda Kodiaq RS volit rychlostní stupně i manuálně. Automatická převodovka překvapí rychlou, pohodlnou změnou rychlostních stupňů bez prodlevy a také podporuje funkci takzvaného plachtění. Tato funkce snižujev režimu Eco spotřebu paliva tím, že převodovka při jízdě s uvolněným plynovým pedálem samočinně odpojí motor, který tak vůz při jízdě nebrzdí. Inteligentní pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou a elektronickou uzávěrkou diferenciálu neustále vypočítává ideální přenos točivého momentu. Zároveň umí systém přenést až 85 % dostupného točivého momentu na jednotlivé kolo nebo, při jízdě s nízkým zatížením, také pouze na přední kola. Pohon 4×4 zlepšuje trakci a tím zvyšuje bezpečnost jízdy za jakéhokoliv počasí, jakéhokoliv stavu vozovky nebo při jízdě v terénu.
Standardně dodávaný adaptivní podvozek DCC s volbou jízdního režimu Driving Mode Select umožňuje ve voze Škoda Kodiaq RS nastavení tuhosti tlumičů podle momentální potřeby. Driving Mode Select nabízí řidiči výběr ze šesti režimů (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual a Snow). Zároveň dochází k elektronickému nastavení tlumičů. Nový vůz Škoda Kodiaq RS má ve standardní výbavě také progresivní řízení. V závislosti na aktuální rychlosti upravuje elektronicky převod řízení a tím zaručuje snazší řízení při sportovní jízdě i větší komfort díky menší potřebě síly k otáčení volantu při popojíždění nebo parkování.
Dynamický vzhled exteriéru a nové logo
U značky Škoda mají logo vRS pouze sportovně zaměřené vozy. Toto označení, které se nachází na masce chladiče a na pátých dveřích vozu Škoda Kodiaq RS, má poprvé nový, moderní vzhled. Písmeno „v“ znamená vítězství, červená barva symbolizuje sportovní charakter a sílu modelů RS. Dynamický vzhled vozu Škoda Kodiaq zvýrazňují specifický přední a zadní nárazník. Jak je již pro vozy RS typické, zdobí zadní nárazník integrovaný pruh odrazky táhnoucí se po celé šíři vozu. Pod nárazníkem jsou umístěny viditelné koncovky výfuku.
Doplňky v červené a v černé lesklé barvě
Sportovní vzhled nejvýkonnějšího vozu Škoda Kodiaq podtrhují výrazné doplňky. Mřížka chladiče, lišty kolem bočních oken, zpětná zrcátka a střešní nosič jsou v černé lesklé barvě, dvacetipalcová kola Xtreme z lehké slitiny jsou v antracitové barvě. Model Kodiaq RS je prvním vozem značky Škoda, u kterého jsou tato kola součástí standardní výbavy. Kola jsou doplněna sedmnáctipalcovými brzdami. Moderní techniku představují standardně dodávané moderní LED přední světlomety. Zadní sdružené svítilny využívají jasné LED diody, které se rozsvěcí bez prodlení.
Interiér se sportovním Virtuálním Kokpitem a novými designovými prvky
Kvalitní materiály, jemné kontrastní švy a červené prvky propůjčují také interiéru vozu Škoda Kodiaq RS sportovní vzhled. Sportovní sedadla jsou čalouněna perforovaným materiálem Alcantara® a kůží v karbonovém vzhledu. Mají také kontrastní červené křížové prošívání typické pro vozy RS a červenou barvu použitou v novém logu vRS umístěném pod integrovanými hlavovými opěrkami. Logo vRS se nachází také na hlavici řadicí páky. Perforovaný materiál Alcantara®, který je kvůli nízké hmotnosti a dobrým protiskluzovým vlastnostem často používán v motorsportu, je použit i ve výplni dveří a je doplněn černým křížovým prošíváním. Sportovní multifunkční volant s logem vRS a loketní opěrky dveří mají červené prošívání. Přístrojovou desku zdobí dekorační obložení Carbon. Ke standardní výbavě patří prahové lišty s logem Kodiaq a LED paket s ambientním osvětlením. Sportovní vzhled interiéru završují černý strop a kryty pedálů z ušlechtilé oceli.
Virtuální Kokpit se zobrazením Sport
Ke standardní výbavě vozu Škoda Kodiaq RS patří Virtuální Kokpit s karbonovým vzhledem. Model Škoda Kodiaq RS také nabízí pátý režim zobrazení s otáčkoměrem a ukazatelem aktuální rychlosti umístěným uprostřed displeje. Tyto parametry jsou tak lehce čitelné i při sportovnější jízdě. Další ukazatele, jako například zvolená radiová stanice nebo navigace, jsou zobrazeny malým písmem. Škoda Kodiaq RS také kombinuje sportovní a komfortní prvky. Součástí standardní nabídky je elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí a zatmavená boční okna a sklo pátých dveří (SunSet). Na přání dodávaný personalizovaný klíč ukládá například nastavení sedadla a jízdního režimu. Po odemknutí vozu klíč tyto parametry automaticky nastaví.
Místo až pro sedm cestujících
Navzdory sportovnímu charakteru zůstává Škoda Kodiaq RS klasickým vozem Kodiaq s místem pro pět nebo sedm cestujících. Pětimístná verze nabízí základní zavazadlový prostor o objemu 600 l, sedmimístná verze při plném obsazení nabízí 231 l zavazadlového prostoru. Dobrý hudební přednes zajišťuje standardně dodávaný infotainment systém Amundsen. Stejně jako na přání dodávaný infotainment systém Columbus umožňuje pomocí Wi-Fi přístup k mobilním online službám Škoda Connect. Používání digitálních médií je díky infotainment systémům Amundsen a Columbus v kombinaci s funkcí Škoda Media Command 2.0 obzvlášť snadné. Ovládání zajišťuje bezplatná aplikace, která umožňuje ovládání funkcí infotainment systému až dvěma tabletům připojeným přes Wi-Fi. Škoda Kodiaq RS nabízí vpředu Phonebox s bezdrátovým nabíjením pro mobilní telefony a dva USB konektory. Na zadní straně Jumbo Boxu umístěného mezi předními sedadly mají cestující na zadních sedadlech k dispozici jeden USB konektor a 230V zásuvku. Palubní komunikace ICC usnadňuje pomocí infotainment systému přenos hlasu řidiče k cestujícím ve druhé a třetí řadě sedadel.
Simply Clever prvky ve voze Škoda kodiaq RS
Škoda Kodiaq RS nabízí také mnohé pro značku Škoda typické prvky Simply Clever. Součástí standardní výbavy jsou mimo jiné odnímatelný roletový kryt, který se po dotyku svine do zadní polohy nebo různé sítě k uložení a zajištění zavazadel. Dále jsou součástí standardní výbavy klasické prvky jako například škrabka na led ve víčku palivové nádrže, schránka vybavená deštníkem v obou předních dveřích, držák reflexní vesty ve všech dveřích nebo držák na multimediální přístroje. Na straně řidiče je umístěn držák parkovacích lístků na sloupku A, stejně jako odkládací schránka se slotem na parkovací karty, mince a SD karty.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.