Škoda Kodiaq RS je první SUV značky Škoda, které nese označení RS. Motor vozu Škoda Kodiaq RS má výkon 176 kW (240 k) a je tak nejvýkonnějším sériově vyráběným naftovým motorem v historii značky Škoda. Systém Dynamic Sound Boost, který společnost Škoda Auto představuje poprvé, nabízí akustický zážitek. Tento systém skvěle doplňuje výkonové parametry vozu Škoda Kodiaq RS, který drží časem 9:29,84 minut rekord tratě Nordschleife na Nürburgringu v kategorii sedmimístných SUV.
Písmena RS nyní znamenají skvělý zážitek ze sportovní jízdy, ale zároveň i vysokou praktičnost. Škoda Kodiaq RS nese toto tradiční označení jako vůbec první SUV značky. Vynikající sportovní jízdní vlastnosti na silnici i v terénu a dynamický vzhled vozu Škoda Kodiaq RS skvěle doplňují aktivní životní styl stále širší skupiny zákazníků v segmentu SUV.
Rekordní kolo v „Zeleném pekle“
Škoda Kodiaq RS potvrzuje své kvality sportovního vozu na legendární trati Nordschleife na Nürburgringu rekordním časem 9:29,84 minut v kategorii sedmimístných SUV. Tento rekord dokazuje, že Škoda Kodiaq RS nejen sportovně vypadá, ale také sportovně jezdí. Rekordní kolo zajela závodnice Sabine Schmitzová. Rychlost tohoto sériově vyráběného sedmimístného SUV značky Škoda na nejnáročnější trati světa překvapila i jedinou ženu, která dosud zvítězila ve 24hodinovém závodě na Nürburgringu.
Exkluzivní výbava, která zajišťuje jedinečný zážitek z jízdy
Nejlepší výsledky a inovace nejsou jen záležitostí motoru a systému Dynamic Sound Boost. Poprvé nabízí vůz Škoda ve standardní výbavě dvacetipalcová kola z lehké slitiny Xtreme. Sportovní vzhled podtrhují designové prvky v černé lesklé barvě. Dynamické vlastnosti vozu podporují progresivní řízení, inteligentní pohon všech kol a automatická sedmistupňová převodovka DSG. Navzdory sportovním vlastnostem zůstává toto RS klasickým, praktickým rodinným vozem Kodiaq v pěti- nebo sedmimístném provedení s velkým zavazadlovým prostorem. Wi-Fi připojení a služby Škoda Connect nabízí moderní možnosti konektivity. Používání vozu v každodenním provozu také usnadňuje mnoho Simply Clever prvků typických pro značku Škoda.
Nejvýkonnější naftový motor v historii značky Škoda
Škoda Kodiaq RS je sportovní vrcholná verze modelové řady Kodiaq. Vůz charakterizují dynamické jízdní vlastnosti. Kodiaq RS zrychluje z 0-100 km/h za pouhých 7 s, maximální rychlost činí 220 km/h. Působivý je také tah motoru od nízkých otáček. Maximální točivý moment je k dispozici již v rozsahu otáček 1 750 - 2 500 min-1. Díky průměrné spotřebě pouhých 6 l/100 km* je motor velmi úsporný, emise CO2 činí 157 g/km*. Umožňuje to řada technických opatření. BiTurbo motor vozu Škoda Kodiaq RS je vybaven přímým vstřikováním paliva, systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Navíc motor disponuje složitou termoregulací, díky které motor po startu rychle dosahuje provozní teploty.
Standardně dodávaný systém Dynamic Sound Boost zintenzivňuje zážitek z jízdy
Škoda Kodiaq RS je jako první model značky Škoda vybaven systémem Dynamic Sound Boost. Tento systém zajištuje ve voze i mimo něj charakteristický akustický zážitek. Systém Dynamic Sound Boost, využívající data z palubní elektroniky, generuje a zintenzivňuje zvuk vozu. Speciální zařízení produkuje specifický zvuk, který doplňuje přirozený zvuk motoru vycházející z výfukového potrubí. Dynamic Sound Boost je propojen s volbou jízdního režimu Driving Mode Select. Dle vybraného jízdního režimu nabízí vůz Škoda Kodiaq RS tři úrovně intenzity upraveného zvuku. Zvukové spektrum sahá od jemně dokresleného zvuku v režimu Comfort, přes výraznější zvukový projev v režimu Normal, až po nejsportovnější a nejintenzivnější zvuk v režimu Sport. Tento režim dodává vozu Škoda Kodiaq RS nejdynamičtější zvuk. Režim Eco nastaví přirozený zvuk motoru bez zesílení.
Pohon všech kol a automatická sedmistupňová převodovkaDSG
Kromě automatického řazení sedmistupňové převodovky DSG může řidič vozu Škoda Kodiaq RS volit rychlostní stupně i manuálně. Automatická převodovka překvapí rychlou, pohodlnou změnou rychlostních stupňů bez prodlevy a také podporuje funkci takzvaného plachtění. Tato funkce snižujev režimu Eco spotřebu paliva tím, že převodovka při jízdě s uvolněným plynovým pedálem samočinně odpojí motor, který tak vůz při jízdě nebrzdí. Inteligentní pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou a elektronickou uzávěrkou diferenciálu neustále vypočítává ideální přenos točivého momentu. Zároveň umí systém přenést až 85 % dostupného točivého momentu na jednotlivé kolo nebo, při jízdě s nízkým zatížením, také pouze na přední kola. Pohon 4×4 zlepšuje trakci a tím zvyšuje bezpečnost jízdy za jakéhokoliv počasí, jakéhokoliv stavu vozovky nebo při jízdě v terénu.
Standardně dodávaný adaptivní podvozek DCC s volbou jízdního režimu Driving Mode Select umožňuje ve voze Škoda Kodiaq RS nastavení tuhosti tlumičů podle momentální potřeby. Driving Mode Select nabízí řidiči výběr ze šesti režimů (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual a Snow). Zároveň dochází k elektronickému nastavení tlumičů. Nový vůz Škoda Kodiaq RS má ve standardní výbavě také progresivní řízení. V závislosti na aktuální rychlosti upravuje elektronicky převod řízení a tím zaručuje snazší řízení při sportovní jízdě i větší komfort díky menší potřebě síly k otáčení volantu při popojíždění nebo parkování.
Dynamický vzhled exteriéru a nové logo
U značky Škoda mají logo vRS pouze sportovně zaměřené vozy. Toto označení, které se nachází na masce chladiče a na pátých dveřích vozu Škoda Kodiaq RS, má poprvé nový, moderní vzhled. Písmeno „v“ znamená vítězství, červená barva symbolizuje sportovní charakter a sílu modelů RS. Dynamický vzhled vozu Škoda Kodiaq zvýrazňují specifický přední a zadní nárazník. Jak je již pro vozy RS typické, zdobí zadní nárazník integrovaný pruh odrazky táhnoucí se po celé šíři vozu. Pod nárazníkem jsou umístěny viditelné koncovky výfuku.
Doplňky v červené a v černé lesklé barvě
Sportovní vzhled nejvýkonnějšího vozu Škoda Kodiaq podtrhují výrazné doplňky. Mřížka chladiče, lišty kolem bočních oken, zpětná zrcátka a střešní nosič jsou v černé lesklé barvě, dvacetipalcová kola Xtreme z lehké slitiny jsou v antracitové barvě. Model Kodiaq RS je prvním vozem značky Škoda, u kterého jsou tato kola součástí standardní výbavy. Kola jsou doplněna sedmnáctipalcovými brzdami. Moderní techniku představují standardně dodávané moderní LED přední světlomety. Zadní sdružené svítilny využívají jasné LED diody, které se rozsvěcí bez prodlení.
Interiér se sportovním Virtuálním Kokpitem a novými designovými prvky
Kvalitní materiály, jemné kontrastní švy a červené prvky propůjčují také interiéru vozu Škoda Kodiaq RS sportovní vzhled. Sportovní sedadla jsou čalouněna perforovaným materiálem Alcantara® a kůží v karbonovém vzhledu. Mají také kontrastní červené křížové prošívání typické pro vozy RS a červenou barvu použitou v novém logu vRS umístěném pod integrovanými hlavovými opěrkami. Logo vRS se nachází také na hlavici řadicí páky. Perforovaný materiál Alcantara®, který je kvůli nízké hmotnosti a dobrým protiskluzovým vlastnostem často používán v motorsportu, je použit i ve výplni dveří a je doplněn černým křížovým prošíváním. Sportovní multifunkční volant s logem vRS a loketní opěrky dveří mají červené prošívání. Přístrojovou desku zdobí dekorační obložení Carbon. Ke standardní výbavě patří prahové lišty s logem Kodiaq a LED paket s ambientním osvětlením. Sportovní vzhled interiéru završují černý strop a kryty pedálů z ušlechtilé oceli.
Virtuální Kokpit se zobrazením Sport
Ke standardní výbavě vozu Škoda Kodiaq RS patří Virtuální Kokpit s karbonovým vzhledem. Model Škoda Kodiaq RS také nabízí pátý režim zobrazení s otáčkoměrem a ukazatelem aktuální rychlosti umístěným uprostřed displeje. Tyto parametry jsou tak lehce čitelné i při sportovnější jízdě. Další ukazatele, jako například zvolená radiová stanice nebo navigace, jsou zobrazeny malým písmem. Škoda Kodiaq RS také kombinuje sportovní a komfortní prvky. Součástí standardní nabídky je elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí a zatmavená boční okna a sklo pátých dveří (SunSet). Na přání dodávaný personalizovaný klíč ukládá například nastavení sedadla a jízdního režimu. Po odemknutí vozu klíč tyto parametry automaticky nastaví.
Místo až pro sedm cestujících
Navzdory sportovnímu charakteru zůstává Škoda Kodiaq RS klasickým vozem Kodiaq s místem pro pět nebo sedm cestujících. Pětimístná verze nabízí základní zavazadlový prostor o objemu 600 l, sedmimístná verze při plném obsazení nabízí 231 l zavazadlového prostoru. Dobrý hudební přednes zajišťuje standardně dodávaný infotainment systém Amundsen. Stejně jako na přání dodávaný infotainment systém Columbus umožňuje pomocí Wi-Fi přístup k mobilním online službám Škoda Connect. Používání digitálních médií je díky infotainment systémům Amundsen a Columbus v kombinaci s funkcí Škoda Media Command 2.0 obzvlášť snadné. Ovládání zajišťuje bezplatná aplikace, která umožňuje ovládání funkcí infotainment systému až dvěma tabletům připojeným přes Wi-Fi. Škoda Kodiaq RS nabízí vpředu Phonebox s bezdrátovým nabíjením pro mobilní telefony a dva USB konektory. Na zadní straně Jumbo Boxu umístěného mezi předními sedadly mají cestující na zadních sedadlech k dispozici jeden USB konektor a 230V zásuvku. Palubní komunikace ICC usnadňuje pomocí infotainment systému přenos hlasu řidiče k cestujícím ve druhé a třetí řadě sedadel.
Simply Clever prvky ve voze Škoda kodiaq RS
Škoda Kodiaq RS nabízí také mnohé pro značku Škoda typické prvky Simply Clever. Součástí standardní výbavy jsou mimo jiné odnímatelný roletový kryt, který se po dotyku svine do zadní polohy nebo různé sítě k uložení a zajištění zavazadel. Dále jsou součástí standardní výbavy klasické prvky jako například škrabka na led ve víčku palivové nádrže, schránka vybavená deštníkem v obou předních dveřích, držák reflexní vesty ve všech dveřích nebo držák na multimediální přístroje. Na straně řidiče je umístěn držák parkovacích lístků na sloupku A, stejně jako odkládací schránka se slotem na parkovací karty, mince a SD karty.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?