Německý výrobce sportovních vozů Porsche se stává první automobilkou v Německu, která do aut nebude montovat dieselové motory.
Šéf Porsche Oliver Blume v rozhovoru pro dnešní vydání listu Bild am Sonntag řekl, že koncern se bude soustředit na výkonné benzinové, hybridní a od roku 2019 také na čistě elektrické motory.
"Už žádná porsche s dieselem nebudou," řekl Blume. DPA připomenula, že Porsche nikdy samostatně vlastní dieselové motory nevyvíjelo a nevyrábělo, přesto na automobilku dolehla aféra kolem manipulací s testy emisí naftových motorů.
Blume v této souvislosti připustil, že rozhodnutí opustit dieselové motory vychází i z emisního skandálu známého jako dieselgate.
Blume nicméně význam naftových motorů obhajoval s tím, že tato technologie má budoucnost, neboť moderní dieselové agregáty jsou ekologické.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?