Německý výrobce sportovních vozů Porsche se stává první automobilkou v Německu, která do aut nebude montovat dieselové motory.
Šéf Porsche Oliver Blume v rozhovoru pro dnešní vydání listu Bild am Sonntag řekl, že koncern se bude soustředit na výkonné benzinové, hybridní a od roku 2019 také na čistě elektrické motory.
"Už žádná porsche s dieselem nebudou," řekl Blume. DPA připomenula, že Porsche nikdy samostatně vlastní dieselové motory nevyvíjelo a nevyrábělo, přesto na automobilku dolehla aféra kolem manipulací s testy emisí naftových motorů.
Blume v této souvislosti připustil, že rozhodnutí opustit dieselové motory vychází i z emisního skandálu známého jako dieselgate.
Blume nicméně význam naftových motorů obhajoval s tím, že tato technologie má budoucnost, neboť moderní dieselové agregáty jsou ekologické.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?