Nová Kia ProCeed spojuje podmanivý design s prostorností a všestranností kombi v pětidveřové karoserii shooting brake. Ještě před veřejnou premiérou na Pařížském autosalonu 2018 byl dnes odhalen model ProCeed, který se začne prodávat – výhradně na evropském trhu – počátkem roku 2019.
Komentuje Emilio Herrera, COO společnosti Kia Motors Europe: „ProCeed je vozem představujícím vše, co znamená značka Kia. Jeho nádherná karoserie shooting brake nabízí bezkonkurenční kombinaci designu, prostornosti i všestrannosti, a představuje tak jedinečnou nabídku v segmentu středně velkých rodinných vozů. ProCeed coby vůz zkonstruovaný na evropských silnicích pro evropské motoristy bude radost řídit. Jako vůz produkovaný v Evropě dle nejpřísnějších výrobních norem rovněž nabídne majitelům jistotu v podobě jedinečné sedmileté záruky Kia.“
Nový ProCeed, jehož název je odvozen od druhé generace třídveřového kupé Kia pro_cee'd, byl navržen, vyvinut a zkonstruován v Evropě. ProCeed, výsledek práce evropských návrhářů a vývojového centra R&D Kia v německém Frankfurtu, se bude vyrábět v žilinském závodu Kia. Na Slovensku bude sjíždět z výrobních linek po boku modelu Kia Ceed, Ceed Sportswagon.
Nejsportovnější karosářská verze řady Ceed - ProCeed se bude nabízet výhradně v provedení GT Line nebo jako vysoce výkonný model GT.
Herrera komentuje: „V rámci rozšířené modelové řady Ceed sehraje ProCeed významnou roli v nepolevujícím růstu značky Kia na evropském trhu. V Evropě se od roku 2006 prodalo přes 1,3 milionu vozů řady Ceed, což jej řadí k jednomu z našich nejlépe prodávaných modelů vedle Sportage. Atraktivita řady Ceed se uvedením verze ProCeed zaručeně zvýší.“
Výroba modelu ProCeed s karoserií shooting brake se spustí v listopadu 2018 a v prvním čtvrtletí roku 2019 se vůz začne prodávat výhradně na evropském trhu.
Takhle vypadaly skicy:
Na model se bude vztahovat tradiční příslib kvality Kia v podobě jedinečné sedmileté záruky Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?