Od představení Hyundai i30 již uplynul nějaký ten pátek a tak se automobilka rozhodla nadělit pětidvéřovému modelu i kombíku první výraznější facelift. Největší novinkou jsou 1.6 litrové naftové motory Smartstream, které splňují ekologickou normu Euro 6d Temp. Kromě toho se však dostalo i na vzhled a moderní konektivitu.
Nejzásadnější novinkou je nově vyvinutý naftový čtyřválec Smartstream 1.6 litru přeplňovaný turbodmychadlem, který bude možné objednat ve třech výkonových specifikacích s výkonem 96 koní, 116 koní a 136 koní. Základní varianta bude spárována s 6-stupňovým manuálem, zatímco dvojice výkonnějších motorizací bude nabízet i sedmistupňový dvouspojkový automat (7DCT).
Nejslabší motor však bude nejúspornějším z celé trojice, neboť jeho spotřeba by se měla pohybovat okolo 3.8 - 3.9 l/100 km a emise okolo 99 - 104 CO2 g/km). Všechny motory Smartstream budou samozřejmě využívat systém vstřikování AdBlue k snížení emisí oxidů dusíku. V rámci snižování emisí ale došlo i na benzínové motory, které budou u všech modelů i30 standardně vybaveny filtry pevných částic.
Díky novým pohonným jednotkám se nyní automobilka pyšní, že celé její portfolio modelů i30 (hatchback, kombi, fastback i nejostřejší i30 N) nyní splňuje poslední a dosud nejnáročnější emisní standardy Euro 6d Temp.
Novými motorizacemi však novinky pro modelový rok 2019 ani zdaleka nekončí. Klasický pětidveřový hatchback i praktičtější kombi totiž dostanou upravený přední nárazník, který už ale známe z modelu i30 Fastback.
Tento krok komentuje automobilka snahou o sjednocení designu celé rodiny modelů i30. Hatchback i kombi se navíc dočkají dvojice nových laků, kterými budou modrá „Stellar Blue" a šedá „Olivine Grey."
Třešničkou na dortu pak bude nový panel infotainmentu, který nabídne 8-palcovou obrazovku a podporu Android Auto i Apple CarPlay. Infotainment bude možné ovládat buď přímo skrze dotykovou obrazovku, pomocí hlasového ovládání nebo prostřednictvím tlačítek na volantu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?