Od představení Hyundai i30 již uplynul nějaký ten pátek a tak se automobilka rozhodla nadělit pětidvéřovému modelu i kombíku první výraznější facelift. Největší novinkou jsou 1.6 litrové naftové motory Smartstream, které splňují ekologickou normu Euro 6d Temp. Kromě toho se však dostalo i na vzhled a moderní konektivitu.
Nejzásadnější novinkou je nově vyvinutý naftový čtyřválec Smartstream 1.6 litru přeplňovaný turbodmychadlem, který bude možné objednat ve třech výkonových specifikacích s výkonem 96 koní, 116 koní a 136 koní. Základní varianta bude spárována s 6-stupňovým manuálem, zatímco dvojice výkonnějších motorizací bude nabízet i sedmistupňový dvouspojkový automat (7DCT).
Nejslabší motor však bude nejúspornějším z celé trojice, neboť jeho spotřeba by se měla pohybovat okolo 3.8 - 3.9 l/100 km a emise okolo 99 - 104 CO2 g/km). Všechny motory Smartstream budou samozřejmě využívat systém vstřikování AdBlue k snížení emisí oxidů dusíku. V rámci snižování emisí ale došlo i na benzínové motory, které budou u všech modelů i30 standardně vybaveny filtry pevných částic.
Díky novým pohonným jednotkám se nyní automobilka pyšní, že celé její portfolio modelů i30 (hatchback, kombi, fastback i nejostřejší i30 N) nyní splňuje poslední a dosud nejnáročnější emisní standardy Euro 6d Temp.
Novými motorizacemi však novinky pro modelový rok 2019 ani zdaleka nekončí. Klasický pětidveřový hatchback i praktičtější kombi totiž dostanou upravený přední nárazník, který už ale známe z modelu i30 Fastback.
Tento krok komentuje automobilka snahou o sjednocení designu celé rodiny modelů i30. Hatchback i kombi se navíc dočkají dvojice nových laků, kterými budou modrá „Stellar Blue" a šedá „Olivine Grey."
Třešničkou na dortu pak bude nový panel infotainmentu, který nabídne 8-palcovou obrazovku a podporu Android Auto i Apple CarPlay. Infotainment bude možné ovládat buď přímo skrze dotykovou obrazovku, pomocí hlasového ovládání nebo prostřednictvím tlačítek na volantu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.