Nejzásadnější novinkou je nově vyvinutý naftový čtyřválec Smartstream 1.6 litru přeplňovaný turbodmychadlem, který bude možné objednat ve třech výkonových specifikacích s výkonem 96 koní, 116 koní a 136 koní. Základní varianta bude spárována s 6-stupňovým manuálem, zatímco dvojice výkonnějších motorizací bude nabízet i sedmistupňový dvouspojkový automat (7DCT).
Nejslabší motor však bude nejúspornějším z celé trojice, neboť jeho spotřeba by se měla pohybovat okolo 3.8 - 3.9 l/100 km a emise okolo 99 - 104 CO2 g/km). Všechny motory Smartstream budou samozřejmě využívat systém vstřikování AdBlue k snížení emisí oxidů dusíku. V rámci snižování emisí ale došlo i na benzínové motory, které budou u všech modelů i30 standardně vybaveny filtry pevných částic.
Díky novým pohonným jednotkám se nyní automobilka pyšní, že celé její portfolio modelů i30 (hatchback, kombi, fastback i nejostřejší i30 N) nyní splňuje poslední a dosud nejnáročnější emisní standardy Euro 6d Temp.
Novými motorizacemi však novinky pro modelový rok 2019 ani zdaleka nekončí. Klasický pětidveřový hatchback i praktičtější kombi totiž dostanou upravený přední nárazník, který už ale známe z modelu i30 Fastback.
Tento krok komentuje automobilka snahou o sjednocení designu celé rodiny modelů i30. Hatchback i kombi se navíc dočkají dvojice nových laků, kterými budou modrá „Stellar Blue" a šedá „Olivine Grey."
Třešničkou na dortu pak bude nový panel infotainmentu, který nabídne 8-palcovou obrazovku a podporu Android Auto i Apple CarPlay. Infotainment bude možné ovládat buď přímo skrze dotykovou obrazovku, pomocí hlasového ovládání nebo prostřednictvím tlačítek na volantu.