Nové RC dostává sportovní a současně elegantní zevnějšek, jenž staví na filozofii štíhlých tvarů vlajkového kupé LC. Inspiruje se ostřejší a přitom ladnější koncepcí modelu LC. Nový Lexus RC se poprvé veřejnosti představí 2. října 2018 na autosalonu v Paříži. V Evropě se začne prodávat koncem roku.
Nové svěží RC si zachovává všechny přednosti dosavadního modelu, ale přidají se ostřejší jízdní vlastnosti charakteristické pro kupé Lexus LC. Ztvárnění exteriéru zůstává stejně sportovní jako u současného modelu, avšak jemné změny detailů, inspirované designovými znaky modelu Lexus LC, mu propůjčují nově nalezenou eleganci. Maximálnímu požitku z jízdy pomáhá i interiér vozu, ať už se jedná o vysoce kvalitní materiály nebo precizní uspořádání ovládacích prvků a ukazatelů.
Vylepšení se promítla i do aerodynamiky RC, pneumatik a odpružení, stejně tak jako odezvy motoru a citlivosti řízení. Nové RC je za nejrůznějších jízdních podmínek ještě stabilnější. Zprostředkuje vysokou míru řidičské jistoty a uklidňující pocit jízdy bez zbytečných náklonů. Uvedené kupé je tak ideálním cestovním vozem, ať už zdolává zakroucené horské serpentiny nebo dlouhé úseky na rychlých dálnicích.
NOVÝ DESIGN NÁRAZNÍKŮ A JINÉ SVĚTLOMETY
Mezi nové designové prvky modelu Lexus RC patří například rohy předního nárazníku směřující dolů od světlometů, tedy rastr masky chladiče s tvary, které se shora dolů postupně mění, a vytvářejí tak zajímavé optické napětí. K elegantnějšímu vzhledu vozidla přispívá i vertikální uspořádání mimořádně malých LED světlometů s trojicí zdrojů nebo nová LED obrysová světla ve tvaru písmene „L“.
Do rohů zadního nárazníku přibyly vzduchové kanály, které přispěly ke stabilnějšímu handlingu a celkově lepší jízdní odezvě. Širší postoj a nižší těžiště vozidla odráží příkladné záběrové schopnosti vozu bez ohledu na stav vozovky. V zadních skupinových svítilnách se nyní objevují výraznější kryty ve tvaru písmene „L“, které jsou novým typickým designovým prvkem vozů kupé značky Lexus.
Pro RC bude k dispozici všech 11 odstínů karoserie, včetně žluté Flare Yellow a blankytně modré Sky Blue, dokonale vyjadřujících dynamický charakter tohoto vozu.
Nový Lexus RC F SPORT používá tentýž rastr masky chladiče jako všechny ostatní modely Lexus F SPORT, společně s řadou dalších specifických prvků v exteriéru a interiéru, které jsou určeny výhradně pro tento stupeň výbavy. Sem patří dynamicky stylizovaná 19" kola z lehkých slitin, která se inspirovala tvary kol luxusního vlajkového sedanu LS, resp. kupé LC.
VYLEPŠENÝ INTERIÉR
Panely ovladačů ventilace a audio systému mají nyní kartáčovanou úpravu s vyšší úrovní vnímané kvality; kolenní opěrky po obou stranách středového panelu jsou větší a zároveň se posunuly o něco výše ve prospěch pocitu prostornosti v přední části kabiny. O vysoké úrovni péče o každý detail vypovídají tvarové úpravy opěrky dlaně řidiče nebo nový vzor prošívání.
Dalším typickým znakem kupé značky Lexus jsou nové analogové hodiny posazené vysoko na přístrojovém panelu, identické s hodinami z modelu LC.
Pro RC F SPORT budou k dispozici nová provedení dekorů, včetně provedení Naguri z pravého hliníku nebo kartáčovaného kovu. Zájemci o RC budou moci vybírat celkem z pěti možností. Barevná provedení interiéru zahrnují okrovou, kterou známe i z kupé LC, resp. žlutou ‚Mustard‘, jež zahrnuje jemné žluté akcenty na černém pozadí. K dispozici bude celkem sedm barevných kombinací interiéru, včetně schémat vyhrazených jen pro F SPORT.
OSTŘEJŠÍ A PŘITOM LADNĚJŠÍ KONCEPCE
Konstruktéři postupovali v duchu koncepce ještě ostřejší a zároveň ladnější jízdy, která definuje kupé LC, aby nové RC dokázalo nabídnout to pravé potěšení za volantem. Zaměřili proto svoji pozornost na lepší aerodynamiku a jemně odladěný podvozek nebo soustavu pohonu. Nové RC, chlubící se menšími náklony, stabilnější jízdou a ostřejším handlingem, odvozeným od modelu LC, je nyní dynamičtější a agilnější než kdykoli v minulosti.
Ke stabilnějšímu jízdnímu chování přispěla zdokonalená aerodynamika, na níž se podepsaly například nové postranní okenní lišty ve tvaru lamely nebo vzduchové kanály v zadním nárazníku.
K vynikajícím reakcím řízení přispívají i nová 19" kola obutá do pneumatik s lepším záběrem. Uvedeny byly i nové tlumiče poskytující výrazné tlumicí síly i při nízkých rychlostech zdvihu tlumičů. Nové RC prodělalo komplexní testování za reálných podmínek, během nějž podvozkoví specialisté průběžně odlaďovali parametry podvozku v zájmu co nejlepšího jízdního chování a ovladatelnosti.
Pro český trh bude k dispozici varianta Lexus RC 300h s hybridním pohonem o celkovém výkonu 224 koní. Noví majitelé vozu jistě ocení možnost parkování po celé Praze ve všech modrých a fialových zónách zdarma, která se na hybridní model Lexus RC rovněž vztahuje. První vozy se u českých partnerů značky objeví před koncem roku 2018.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?