Během slavnostní inaugurace ruského prezidenta Vladimira Putina, která proběhla letos v květnu, jsme mohli vidět vůbec první veřejné představení jeho luxusní limuzíny Kortež. Tou dobou už se ale objevovaly i první informace o civilní variantě, která se ale představila teprve včera, na autosalonu v Moskvě.
Novinka pojmenovaná Aurus by podle britského webu měla být vyráběna ruským státním institutem pro výzkum a vývoj automobilů NAMI (Central Scientific Research Automobile and Automotive Engines Institute). První model ponese jméno Senat a k dispozici má být ve dvou délkách rozvoru.
Jak už je na první pohled zřejmé, velkou inspirací pro Senat se staly vozy značky Rolls-Royce. Tomu ostatně odpovídají i rozměry. Standardní model Senat má mít celkovou délku 5630 mm a rozvor náprav 3300 mm. Rolls-Royce Phantom nabízí délku 5762 mm a rozvor 3552 mm.
Model Senat s prodlouženým rozvorem pak nabídne délku 6630 mm a rozvor náprav 4300 mm. Svým způsobem se tak jedná o konkurenci o RR Phantom EWB, jehož délka činí 5982 mm a rozvor 3772 mm.
Podobnost obou strojů nenalezneme jen v designu a parametrech, ale také v interiéru. Senat cílí na prémiový segment a tomu odpovídá i stylová výbava jeho prostorné kabiny. Nechybí čalounění prémiovou kůží, dřevěné obložení nebo řada lesklých kovových doplňků. Nechybí ani moderní technologie, jako například digitální přístrojový štít a velký panel infotainment systému.
Luxusem oplývá i zadní řada sedadel. Pasažéři si tak mohou například upravit sklon sedadel, nebo využívat komfortu sklopných stolků.Nechybí zde ani lednice a sada luxusních sklenic, díky kterým si pasažéři náležitě vychutnají kvalitní a vychlazené nápoje.
Pod kapotou má mýt k dispozici dvojice motorů, přičemž tím slabším bude 4.4 litrový vidlicový osmiválec o výkonu 598 koní (439 kW). Motor bude spojen s automatickou devítistupňovou převodovkou, díky čemuž vystartuje z 0 na 100 km/h během méně než 6 sekund.
Zájemci o vrcholné provedení se mohou těšit z 6.6 litrového vidlicového dvanáctiválce, který by měl podle dostupných zpráv generovat výkon 859 koní. A to už je podstatně více, než kolik nabízí RR Phantom, pod jehož kapotou se ukrývá cca 571 koní.
Zajímavostí také může být skutečnost, že Senat nabízí pohon všech kol. V tom mu Rolls-Royce může konkurovat jediným modelem, kterým je jeho první SUV Cullinan.
Senat by se měl na ruském trhu objevit během příštího roku a zanedlouho by se měl dostat i na trhy světové. Cena zatím nebyla zveřejněna, web Vedomosti však získal vyjádření od Denise Manturova, ruského ministra průmyslu a obchodu, podle kterého by cena měla být o 20 % nižší, než na kolik vyjdou srovnatelné modely Bentley a Rolls-Royce.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.