Během slavnostní inaugurace ruského prezidenta Vladimira Putina, která proběhla letos v květnu, jsme mohli vidět vůbec první veřejné představení jeho luxusní limuzíny Kortež. Tou dobou už se ale objevovaly i první informace o civilní variantě, která se ale představila teprve včera, na autosalonu v Moskvě.
Novinka pojmenovaná Aurus by podle britského webu měla být vyráběna ruským státním institutem pro výzkum a vývoj automobilů NAMI (Central Scientific Research Automobile and Automotive Engines Institute). První model ponese jméno Senat a k dispozici má být ve dvou délkách rozvoru.
Jak už je na první pohled zřejmé, velkou inspirací pro Senat se staly vozy značky Rolls-Royce. Tomu ostatně odpovídají i rozměry. Standardní model Senat má mít celkovou délku 5630 mm a rozvor náprav 3300 mm. Rolls-Royce Phantom nabízí délku 5762 mm a rozvor 3552 mm.
Model Senat s prodlouženým rozvorem pak nabídne délku 6630 mm a rozvor náprav 4300 mm. Svým způsobem se tak jedná o konkurenci o RR Phantom EWB, jehož délka činí 5982 mm a rozvor 3772 mm.
Podobnost obou strojů nenalezneme jen v designu a parametrech, ale také v interiéru. Senat cílí na prémiový segment a tomu odpovídá i stylová výbava jeho prostorné kabiny. Nechybí čalounění prémiovou kůží, dřevěné obložení nebo řada lesklých kovových doplňků. Nechybí ani moderní technologie, jako například digitální přístrojový štít a velký panel infotainment systému.
Luxusem oplývá i zadní řada sedadel. Pasažéři si tak mohou například upravit sklon sedadel, nebo využívat komfortu sklopných stolků.Nechybí zde ani lednice a sada luxusních sklenic, díky kterým si pasažéři náležitě vychutnají kvalitní a vychlazené nápoje.
Pod kapotou má mýt k dispozici dvojice motorů, přičemž tím slabším bude 4.4 litrový vidlicový osmiválec o výkonu 598 koní (439 kW). Motor bude spojen s automatickou devítistupňovou převodovkou, díky čemuž vystartuje z 0 na 100 km/h během méně než 6 sekund.
Zájemci o vrcholné provedení se mohou těšit z 6.6 litrového vidlicového dvanáctiválce, který by měl podle dostupných zpráv generovat výkon 859 koní. A to už je podstatně více, než kolik nabízí RR Phantom, pod jehož kapotou se ukrývá cca 571 koní.
Zajímavostí také může být skutečnost, že Senat nabízí pohon všech kol. V tom mu Rolls-Royce může konkurovat jediným modelem, kterým je jeho první SUV Cullinan.
Senat by se měl na ruském trhu objevit během příštího roku a zanedlouho by se měl dostat i na trhy světové. Cena zatím nebyla zveřejněna, web Vedomosti však získal vyjádření od Denise Manturova, ruského ministra průmyslu a obchodu, podle kterého by cena měla být o 20 % nižší, než na kolik vyjdou srovnatelné modely Bentley a Rolls-Royce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.