Během slavnostní inaugurace ruského prezidenta Vladimira Putina, která proběhla letos v květnu, jsme mohli vidět vůbec první veřejné představení jeho luxusní limuzíny Kortež. Tou dobou už se ale objevovaly i první informace o civilní variantě, která se ale představila teprve včera, na autosalonu v Moskvě.
Novinka pojmenovaná Aurus by podle britského webu měla být vyráběna ruským státním institutem pro výzkum a vývoj automobilů NAMI (Central Scientific Research Automobile and Automotive Engines Institute). První model ponese jméno Senat a k dispozici má být ve dvou délkách rozvoru.
Jak už je na první pohled zřejmé, velkou inspirací pro Senat se staly vozy značky Rolls-Royce. Tomu ostatně odpovídají i rozměry. Standardní model Senat má mít celkovou délku 5630 mm a rozvor náprav 3300 mm. Rolls-Royce Phantom nabízí délku 5762 mm a rozvor 3552 mm.
Model Senat s prodlouženým rozvorem pak nabídne délku 6630 mm a rozvor náprav 4300 mm. Svým způsobem se tak jedná o konkurenci o RR Phantom EWB, jehož délka činí 5982 mm a rozvor 3772 mm.
Podobnost obou strojů nenalezneme jen v designu a parametrech, ale také v interiéru. Senat cílí na prémiový segment a tomu odpovídá i stylová výbava jeho prostorné kabiny. Nechybí čalounění prémiovou kůží, dřevěné obložení nebo řada lesklých kovových doplňků. Nechybí ani moderní technologie, jako například digitální přístrojový štít a velký panel infotainment systému.
Luxusem oplývá i zadní řada sedadel. Pasažéři si tak mohou například upravit sklon sedadel, nebo využívat komfortu sklopných stolků.Nechybí zde ani lednice a sada luxusních sklenic, díky kterým si pasažéři náležitě vychutnají kvalitní a vychlazené nápoje.
Pod kapotou má mýt k dispozici dvojice motorů, přičemž tím slabším bude 4.4 litrový vidlicový osmiválec o výkonu 598 koní (439 kW). Motor bude spojen s automatickou devítistupňovou převodovkou, díky čemuž vystartuje z 0 na 100 km/h během méně než 6 sekund.
Zájemci o vrcholné provedení se mohou těšit z 6.6 litrového vidlicového dvanáctiválce, který by měl podle dostupných zpráv generovat výkon 859 koní. A to už je podstatně více, než kolik nabízí RR Phantom, pod jehož kapotou se ukrývá cca 571 koní.
Zajímavostí také může být skutečnost, že Senat nabízí pohon všech kol. V tom mu Rolls-Royce může konkurovat jediným modelem, kterým je jeho první SUV Cullinan.
Senat by se měl na ruském trhu objevit během příštího roku a zanedlouho by se měl dostat i na trhy světové. Cena zatím nebyla zveřejněna, web Vedomosti však získal vyjádření od Denise Manturova, ruského ministra průmyslu a obchodu, podle kterého by cena měla být o 20 % nižší, než na kolik vyjdou srovnatelné modely Bentley a Rolls-Royce.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?