První náčrty nástupce Rapidu? Takto bude vypadat nová Škoda

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 30. srpna 2018, 08:19 Aktualizováno 30.8.2018, 15:28 Google+

Studie Škoda Vision RS poskytne na letošním autosalonu v Paříži výhled na nový kompaktní vůz značky Škoda a současně na další evoluční krok designu sportovně laděných vozů Škoda s přívlastkem RS. Ještě před světovou premiérou na říjnovém autosalonu v Paříži nyní Škoda prostřednictvím designových skic nabízí první ochutnávku dynamické studie Škoda Vision RS. Krátké video naznačuje, jak Škoda Vision RS vznikala v oddělení Škoda Design, vedeném šéfdesignerem Oliverem Stefanim.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Vision RS

Škoda Vision RS | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Již první designové skici ukazují, jak výrazný vliv měla aerodynamika na tvary designové studie Škoda Vision RS. Precizní příď s originálně tvarovanými nízkými světlomety působí mimořádně dynamicky. To potvrzuje i sportovně střižená záď s dominantním difuzorem a aerodynamicky optimalizovaným střešním spoilerem. Škoda Vision RS je 4356 mm dlouhá, 1810 mm široká a jen 1431 mm vysoká. Rozvor náprav měří 2650 mm.

Škoda Vision RS se řadou designových řešení odkazuje na závodní vozy Škoda, ukazuje směr, jakým se bude rozvíjet design sportovních vozů Škoda s přívlastkem RS a současně připomíná 117letou historii motorsportu automobilky Škoda . Písmena RS, poprvé použitá v roce 1974 u soutěžních speciálů 180 RS a 200 RS, celosvětově proslavily úspěšné modely 130 RS. Od roku 2000 je Škoda používá pro označování sportovně laděných vrcholných modelů.

Exkluzivní pohled za dveře, které jsou obvykle pro veřejnost uzavřeny

Oddělení Škoda Design sídlí ve vile postavené v roce 1890 na břehu řeky Jizery v areálu tzv. Česany. Dnes jde o součást technologicky vyspělé a přísně střežené oblasti Technického vývoje společnosti Škoda Auto. Po přestěhování v roce 2008 bylo oddělení v roce 2015 dále modernizováno a rozšířeno. Idylické místo, kde se potkávají technologie budoucnosti s historií, generuje mimořádnou atmosféru podporující kreativní práci.

Právě zde šéfdesignér Škoda Auto Oliver Stefani, ve spolupráci se 150 zaměstnanci z 26 zemí světa, rozvíjí budoucí designový jazyk značky Škoda. Samotná vila byla soukromou rezidencí Franze Hillera, který v přilehlém areálu, vystavěném v průběhu 19. století, vyráběl česanou přízi. Ta dala místu také lidové označení „Česana“, pod kterým jej dnes známe. Výroba komponentů pro vozy Škoda se do areálu přestěhovala v polovině 20. století, později se pak v areálu usadila oddělení, která vyvíjela nové vozy Škoda.

zdroj: youtube.com

Video začíná průletem nad areálem vývoje k Design vile. Designér, inspirovaný historickým soutěžním vozem Škoda 130 RS, kreslí na nádvoří vily na tabletu hbitými tahy atleticky precizní tvary, plynulé linie a osobité kontury studie Škoda Vision RS.

Vytisknout

Diskuze: První náčrty nástupce Rapidu? Takto bude vypadat nová Škoda

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lego Technic Bugatti Chiron - funkční model v životní velikosti má i Lego motor

První elektrické Bugatti? Chiron vyrobený z lega je plně funkční

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud