Studie Škoda Vision RS poskytne na letošním autosalonu v Paříži výhled na nový kompaktní vůz značky Škoda a současně na další evoluční krok designu sportovně laděných vozů Škoda s přívlastkem RS. Ještě před světovou premiérou na říjnovém autosalonu v Paříži nyní Škoda prostřednictvím designových skic nabízí první ochutnávku dynamické studie Škoda Vision RS. Krátké video naznačuje, jak Škoda Vision RS vznikala v oddělení Škoda Design, vedeném šéfdesignerem Oliverem Stefanim.
Již první designové skici ukazují, jak výrazný vliv měla aerodynamika na tvary designové studie Škoda Vision RS. Precizní příď s originálně tvarovanými nízkými světlomety působí mimořádně dynamicky. To potvrzuje i sportovně střižená záď s dominantním difuzorem a aerodynamicky optimalizovaným střešním spoilerem. Škoda Vision RS je 4356 mm dlouhá, 1810 mm široká a jen 1431 mm vysoká. Rozvor náprav měří 2650 mm.
Škoda Vision RS se řadou designových řešení odkazuje na závodní vozy Škoda, ukazuje směr, jakým se bude rozvíjet design sportovních vozů Škoda s přívlastkem RS a současně připomíná 117letou historii motorsportu automobilky Škoda . Písmena RS, poprvé použitá v roce 1974 u soutěžních speciálů 180 RS a 200 RS, celosvětově proslavily úspěšné modely 130 RS. Od roku 2000 je Škoda používá pro označování sportovně laděných vrcholných modelů.
Exkluzivní pohled za dveře, které jsou obvykle pro veřejnost uzavřeny
Oddělení Škoda Design sídlí ve vile postavené v roce 1890 na břehu řeky Jizery v areálu tzv. Česany. Dnes jde o součást technologicky vyspělé a přísně střežené oblasti Technického vývoje společnosti Škoda Auto. Po přestěhování v roce 2008 bylo oddělení v roce 2015 dále modernizováno a rozšířeno. Idylické místo, kde se potkávají technologie budoucnosti s historií, generuje mimořádnou atmosféru podporující kreativní práci.
Právě zde šéfdesignér Škoda Auto Oliver Stefani, ve spolupráci se 150 zaměstnanci z 26 zemí světa, rozvíjí budoucí designový jazyk značky Škoda. Samotná vila byla soukromou rezidencí Franze Hillera, který v přilehlém areálu, vystavěném v průběhu 19. století, vyráběl česanou přízi. Ta dala místu také lidové označení „Česana“, pod kterým jej dnes známe. Výroba komponentů pro vozy Škoda se do areálu přestěhovala v polovině 20. století, později se pak v areálu usadila oddělení, která vyvíjela nové vozy Škoda.
Video začíná průletem nad areálem vývoje k Design vile. Designér, inspirovaný historickým soutěžním vozem Škoda 130 RS, kreslí na nádvoří vily na tabletu hbitými tahy atleticky precizní tvary, plynulé linie a osobité kontury studie Škoda Vision RS.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.