Již koncem minulého roku se na veřejnost dostaly informace, podle kterých měla Škoda představit na čínském trhu nové SUV, jehož záď by se měla po vzoru německých SUV jako BMW X6 či Mercedes-Benz GLC Coupe sportovně svažovat. Nyní fotky tohoto modelu poprvé unikly na internet a spolu s novými tvary prozradily i nové jméno: Škoda Kodiaq GT.
Čínský automobilový trh patří v současnosti k těm největším, čehož si je většina automobilek dobře vědoma a tak se zde snaží nabízet maximum svých produktů. To se týká i mladoboleslavské automobilky, která na čínském trhu nedávno představila nový model jménem Kamiq. Nedlouho po jeho premiéře se pak odhaluje další novinka.
Řeč je o sportovně střeženém modelu Kodiaq GT, které se od standardního SUV odlišuje splývavou zádí s výrazným spoilerem. Příchod takového modelu na čínský trh byl prozrazen již v koncem minulého roku, ovšem doteď jsme neměli žádné informace o jeho podobě. Ty však nyní přinesl web CarNewsChina, který přinesl kompletní fotogalerii prototypu.
Nový model se od ostatních mladoboleslavských automobilek celkem výrazně odlišuje. K nejvýraznějším prvkům patří splývavá střecha, která volně přechází do spoileru umístěného na pátých dveřích. K dalším typickým prvkům podobných SUV-kupé, které ani Škoda nevynechala, pak patří například ještě výrazné podběhy.
Kvůli svažující se střeše ne nový Kodiaq GT omezen pouze na pět cestujících a s přidáním zadní výklopné lavice se údajně ani nepočítá. Rozměry vozu by měly být podle zdroje následující 4634 / 1883 / 1649 mm. Rozvor náprav by pak měl být 2 791 mm.
O pohon Kodiaqu GT by se měl starat přeplňovaný 2.0 litrový benzínový čtyřválec, který má být dostupný ve dvou variantách o výkonu 186 koní až 220 koní.Motor bude spojen se sedmistupňovou DCT převodovkou, která může výkon kol posílat buď na přední nápravu (levnější modely), nebo obě nápravy (dražší modely).
Oficiální premiéra nového Kodiaqu by se měla uskutečnit během autosalonu Chengdu (Chengdu Auto Show), který se koná v září. Následně by se pak vůz měl dostat i na asijský trh, přičemž základní cena by se měla pohybovat okolo 220 000 yuanů, tedy cca 725 776 Kč. Zda se vůz dostane i na evropské trhy je zatím nejisté, ovšem příliš velké naděje si zatím neděláme.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?