Již koncem minulého roku se na veřejnost dostaly informace, podle kterých měla Škoda představit na čínském trhu nové SUV, jehož záď by se měla po vzoru německých SUV jako BMW X6 či Mercedes-Benz GLC Coupe sportovně svažovat. Nyní fotky tohoto modelu poprvé unikly na internet a spolu s novými tvary prozradily i nové jméno: Škoda Kodiaq GT.
Čínský automobilový trh patří v současnosti k těm největším, čehož si je většina automobilek dobře vědoma a tak se zde snaží nabízet maximum svých produktů. To se týká i mladoboleslavské automobilky, která na čínském trhu nedávno představila nový model jménem Kamiq. Nedlouho po jeho premiéře se pak odhaluje další novinka.
Řeč je o sportovně střeženém modelu Kodiaq GT, které se od standardního SUV odlišuje splývavou zádí s výrazným spoilerem. Příchod takového modelu na čínský trh byl prozrazen již v koncem minulého roku, ovšem doteď jsme neměli žádné informace o jeho podobě. Ty však nyní přinesl web CarNewsChina, který přinesl kompletní fotogalerii prototypu.
Nový model se od ostatních mladoboleslavských automobilek celkem výrazně odlišuje. K nejvýraznějším prvkům patří splývavá střecha, která volně přechází do spoileru umístěného na pátých dveřích. K dalším typickým prvkům podobných SUV-kupé, které ani Škoda nevynechala, pak patří například ještě výrazné podběhy.
Kvůli svažující se střeše ne nový Kodiaq GT omezen pouze na pět cestujících a s přidáním zadní výklopné lavice se údajně ani nepočítá. Rozměry vozu by měly být podle zdroje následující 4634 / 1883 / 1649 mm. Rozvor náprav by pak měl být 2 791 mm.
O pohon Kodiaqu GT by se měl starat přeplňovaný 2.0 litrový benzínový čtyřválec, který má být dostupný ve dvou variantách o výkonu 186 koní až 220 koní.Motor bude spojen se sedmistupňovou DCT převodovkou, která může výkon kol posílat buď na přední nápravu (levnější modely), nebo obě nápravy (dražší modely).
Oficiální premiéra nového Kodiaqu by se měla uskutečnit během autosalonu Chengdu (Chengdu Auto Show), který se koná v září. Následně by se pak vůz měl dostat i na asijský trh, přičemž základní cena by se měla pohybovat okolo 220 000 yuanů, tedy cca 725 776 Kč. Zda se vůz dostane i na evropské trhy je zatím nejisté, ovšem příliš velké naděje si zatím neděláme.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?