Škoda se pořádně odvázala! Čínský Kodiaq GT chce konkurovat BMW i Mercedesu

Škoda Kodiaq GT na prvních snímcích z Číny
Škoda Kodiaq GT na prvních snímcích z Číny, foto: CarNewsChina
Antonín Marek , AutoRoad.cz 17. července 2018 14:10
Sdílej:

Již koncem minulého roku se na veřejnost dostaly informace, podle kterých měla Škoda představit na čínském trhu nové SUV, jehož záď by se měla po vzoru německých SUV jako BMW X6 či Mercedes-Benz GLC Coupe sportovně svažovat. Nyní fotky tohoto modelu poprvé unikly na internet a spolu s novými tvary prozradily i nové jméno: Škoda Kodiaq GT.

Čínský automobilový trh patří v současnosti k těm největším, čehož si je většina automobilek dobře vědoma a tak se zde snaží nabízet maximum svých produktů. To se týká i mladoboleslavské automobilky, která na čínském trhu nedávno představila nový model jménem Kamiq. Nedlouho po jeho premiéře se pak odhaluje další novinka.

Řeč je o sportovně střeženém modelu Kodiaq GT, které se od standardního SUV odlišuje splývavou zádí s výrazným spoilerem. Příchod takového modelu na čínský trh byl prozrazen již v koncem minulého roku, ovšem doteď jsme neměli žádné informace o jeho podobě. Ty však nyní přinesl web CarNewsChina, který přinesl kompletní fotogalerii prototypu.

Nový model se od ostatních mladoboleslavských automobilek celkem výrazně odlišuje. K nejvýraznějším prvkům patří splývavá střecha, která volně přechází do spoileru umístěného na pátých dveřích. K dalším typickým prvkům podobných SUV-kupé, které ani Škoda nevynechala, pak patří například ještě výrazné podběhy.

Kvůli svažující se střeše ne nový Kodiaq GT omezen pouze na pět cestujících a s přidáním zadní výklopné lavice se údajně ani nepočítá. Rozměry vozu by měly být podle zdroje následující 4634 / 1883 / 1649 mm. Rozvor náprav by pak měl být 2 791 mm.

O pohon Kodiaqu GT by se měl starat přeplňovaný 2.0 litrový benzínový čtyřválec, který má být dostupný ve dvou variantách o výkonu 186 koní až 220 koní.Motor bude spojen se sedmistupňovou DCT převodovkou, která může výkon kol posílat buď na přední nápravu (levnější modely), nebo obě nápravy (dražší modely).

Oficiální premiéra nového Kodiaqu by se měla uskutečnit během autosalonu Chengdu (Chengdu Auto Show), který se koná v září.  Následně by se pak vůz měl dostat i na asijský trh, přičemž základní cena by se měla pohybovat okolo 220 000 yuanů, tedy cca 725 776 Kč. Zda se vůz dostane i na evropské trhy je zatím nejisté, ovšem příliš velké naděje si zatím neděláme. 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.