Již koncem minulého roku se na veřejnost dostaly informace, podle kterých měla Škoda představit na čínském trhu nové SUV, jehož záď by se měla po vzoru německých SUV jako BMW X6 či Mercedes-Benz GLC Coupe sportovně svažovat. Nyní fotky tohoto modelu poprvé unikly na internet a spolu s novými tvary prozradily i nové jméno: Škoda Kodiaq GT.
Čínský automobilový trh patří v současnosti k těm největším, čehož si je většina automobilek dobře vědoma a tak se zde snaží nabízet maximum svých produktů. To se týká i mladoboleslavské automobilky, která na čínském trhu nedávno představila nový model jménem Kamiq. Nedlouho po jeho premiéře se pak odhaluje další novinka.
Řeč je o sportovně střeženém modelu Kodiaq GT, které se od standardního SUV odlišuje splývavou zádí s výrazným spoilerem. Příchod takového modelu na čínský trh byl prozrazen již v koncem minulého roku, ovšem doteď jsme neměli žádné informace o jeho podobě. Ty však nyní přinesl web CarNewsChina, který přinesl kompletní fotogalerii prototypu.
Nový model se od ostatních mladoboleslavských automobilek celkem výrazně odlišuje. K nejvýraznějším prvkům patří splývavá střecha, která volně přechází do spoileru umístěného na pátých dveřích. K dalším typickým prvkům podobných SUV-kupé, které ani Škoda nevynechala, pak patří například ještě výrazné podběhy.
Kvůli svažující se střeše ne nový Kodiaq GT omezen pouze na pět cestujících a s přidáním zadní výklopné lavice se údajně ani nepočítá. Rozměry vozu by měly být podle zdroje následující 4634 / 1883 / 1649 mm. Rozvor náprav by pak měl být 2 791 mm.
O pohon Kodiaqu GT by se měl starat přeplňovaný 2.0 litrový benzínový čtyřválec, který má být dostupný ve dvou variantách o výkonu 186 koní až 220 koní.Motor bude spojen se sedmistupňovou DCT převodovkou, která může výkon kol posílat buď na přední nápravu (levnější modely), nebo obě nápravy (dražší modely).
Oficiální premiéra nového Kodiaqu by se měla uskutečnit během autosalonu Chengdu (Chengdu Auto Show), který se koná v září. Následně by se pak vůz měl dostat i na asijský trh, přičemž základní cena by se měla pohybovat okolo 220 000 yuanů, tedy cca 725 776 Kč. Zda se vůz dostane i na evropské trhy je zatím nejisté, ovšem příliš velké naděje si zatím neděláme.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.