Díly M Performance Parts nejen vyjadřují sportovní vzhled, ale současně dále zlepšují jízdní dynamiku. Nový koncept BMW M Performance Parts Concept, postavený na základech BMW M2, ukazuje prostřednictvím důsledného snižování hmotnosti o více než 60 kg ještě výraznější posun sportovního stylu směrem ke světu závodních vozů. Vše je dále podpořeno optimalizovanou aerodynamikou.
Koncept BMW M Performance Parts Concept je cíleně prezentován v matně černé barvě Frozen Black se zlatými M Performance polepy a nápisy. Pocit exkluzivity v interiéru společně s dalšími zlatými detaily zdůrazňuje Alcantara a karbon. Na tvorbě výraznějšího vzhledu se podílelo BMW M GmbH a do vývoje dílů M Performance přineslo zkušenosti ze světa automobilových závodů. Koncept BMW M Performance Parts Concept se představí ve světové premiéře 12. června na festivalu rychlosti v Goodwodu (Velká Británie), kde se postaví na start závodu do vrchu.
Karbonové díly snižují hmotnost.
Kromě již dostupných M Performance dílů, které jsou k dispozici, nabízí koncept BMW M Performance Parts Concept exkluzivní koncepční prvky. Výsledkem je nižší hmotnost a z ní vycházející ještě lepší jízdní dynamika – a to platí také na závodním okruhu. Celkového efektu je dosaženo množstvím individuálních řešení – mimořádně důležitou roli sehrálo použití uhlíkových vláken. Tento špičkový materiál je extrémně pevný, ale mnohem lehčí než standardní komponenty. Svou jedinečnou přitažlivostí také zaručuje výjimečný vzhled.
Výrazná karbonová maska chladiče M Performance (očekávaná dostupnost pro BMW M2 Competition od 7/2018) se zlatou linkou skvěle doplňuje karbonovou kapotu M Performance (očekávaná dostupnost pro BMW M2 Competition od 7/2018), která oproti standardní kapotě snižuje hmotnost o 8 kilogramů. Přední karbonové blatníky M Performance (očekávaná dostupnost 11/2018) snižují hmotnost vozu o tři kilogramy a také zlepšují aerodynamiku. Vysoce kvalitní, individuální vzhled je také patrný na karbonových M Performance spodních hranách předního nárazníku a na křidélkách v zadní části bočních nástavců prahů (k dispozici ihned), které se vyznačují zlatými akcentními linkami. Obzvláště působivá je čirým lakem lakovaná karbonová střecha M Performance (očekávaná dostupnost od 3/2019), která snižuje hmotnost vozu o dalších šest kilogramů a posouvá jeho těžiště blíže k vozovce. Kompletní sada kovaných 19palcových kol z lehké slitiny M Performance Y-spoke 763M v matně zlatém provedení Frozen Gold (očekávaná dostupnost od 7/2018) s polozávodními pneumatikami je nejen vizuálně přitažlivá, ale také o šest kilogramů lehčí než standardní kola. Tato kola snižují neodpruženou hmotnost a také mají příznivý vliv na jízdní dynamiku vozu a reakce řízení.
Aerodynamické karbonové díly M Performance.
Nápadnou zadní část tvoří karbonové víko zavazadlového prostoru M Performance (očekávaná dostupnost 11/2018), které je o pět kilogramů lehčí než standardní díl. Karbonový difuzor M Performance (dostupný) snižuje hmotnost vozu o 0,5 kg a také zlepšuje aerodynamiku. Na představeném konceptu se vyznačuje zlatou akcentní linkou.
Interiér tvoří karbonová vlákna, alcantra a zlaté kontrastní prošívání.
Závodní prvky lze jasně vystopovat také v interiéru. Obzvláště sportovní atmosféru uvnitř konceptu BMW M Performance Parts Concept vytvářejí uhlíková vlákna a alcantara. Karbonová sportovní sedadla M Performance se zlatým prošíváním zaručují excelentní vedení těla dokonce i při vysoce dynamické sportovní jízdě. Sedadla jsou čalouněna alcantarou a pro snazší nastupování na zadní sedadla mají sklopná opěradla. Jsou také o devět kilogramů lehčí než standardní sportovní sedadla. Alcantara je také hlavním znakem odlehčených zádních sedadel M Performance, které snižují hmotnost vozu o dalších 13 kilogramů. Kromě vyšitého loga M se stejně jako sedadla řidiče a spolujezdce vyznačují také zlatým kontrastním prošíváním. To stejné se nachází na alcantarovém a koženém vnitřním obložení dveří. Obložení interiéru také kombinují dva prvotřídní matriály: karbon a alcantara.
Nezaměnitelnou závodní atmosféru v interiéru navozuje volant M Performance Pro (dostupný), který je rovněž obšitý zlatou kontrastní nití. Horní i dolní část volantu je potažena kůží. Díky alcantarou čalouněným stranám se volant přirozeně a příjemně drží. Kombinaci alcantary a karbonu lze nalézt také na ruční brzdě M Performance (dostupná) s karbonovým madlem a alcantarovou manžetou, kterou v případě konceptu BMW M Performance Parts Concept také zdobí zlaté švy – stejně jako podlahové koberečky.
M Performance podvozek s nastavitelnou kompresí a odskoky.
Pro dokonalou přilnavost, dokonce i při ostré sportovní jízdě, je koncept BMW M Performance Parts Concept vybaven podvozkem M Performance, který je připraven jako součást volitelé výbavy sériových automobilů. Tento výškově stavitelný podvozek umožňuje regulaci světlé výšky až o 20 milimetrů. Technologie tlumení je nezávisle stavitelná ve dvanácti různých stupních komprese a šestnácti různých stupních odskoku. Tyto vlastnosti propůjčují podvozku M Performance velmi neutrální reakce s výrazně menšími náklony karoserie. V souladu s barvou karoserie konceptu jsou pružiny podvozku M Performance vyvedeny v černé barvě, stejně jako třmeny 18palcových brzd. Úspory dalších 14 kilogramů bylo dosaženo použitím lehčího akumulátoru BMW.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.