Když se řekne Golem, většina z nás si představí hliněnou sochu muže, kterou měl v 16. století v Praze oživit židovský rabín Jehuda Löw. Takových Golemů existovalo podle pověstí mnoho, ovšem nyní se konečně objevil reálný. Není sice z hlíny, zato však nabízí brutální terénní schopnosti, které podtrhuje výkonem 710 koní.
Nedávno představený Golem je prototypem extrémního off-roadu, který vznikl ve spolupráci společnosti DSD Design & Motorsport a studentů oboru "Master of Transportation Design" na španělské universitě "Universidad Politécnica" ve Valencii.
Prototyp, který dostal jméno po hliněném obrovi z židovské mytologie, v sobě kombinuje poměrně futuristický design, který vzdáleně připomíná tzv. Rambo-Lambo, tedy první SUV italské automobilky Lamborghini LM 002. Na rozdíl od Lamborghini je však Golem zatím pouze prototypem modelu, který by se snad jednou mohl vyrábět alespoň v omezeném množství.
Jak by na podobné monstrum reagoval trh si nedovolíme ani hádat, ovšem jeho design má něco do sebe. Jeho ostré řezaná maska s úzkými světlomety přechází v jednoduchou kapotu s hodně výraznými podběhy. Kabina, která bude zřejmě poměrně prostorná, se mezi vystouplými blatníky doslova utápí. Nad tradiční korbou se tyčí výrazný spoiler a nepřehlédnutelným prvkem jsou zadní svítilny, které doslova vystupují z karoserie a působí spíše jako madla pro přístup na korbu.
Antonio Garrido, technický vedoucí programu Master of Transportation Design, uvedl, že studenti pracovali na designu stroje více než rok a to v rámci spolupráce mezi DSD a univerzitou. DSD teď provede na konceptu finální úpravy a postaví produkční model, který by mohl být vyroben až v 30 kusech.
Co se produkčního Golema týče, pod jeho kapotou by se měl ukrývat motor V8 o výkonu 710 koní (522 kW), který bude posílán na všechna kola skrze osmistupňový automat. Garrido současně naznačil, že Golam by měl mít systém řízení všech kol a objevit by se mohl ve více konfiguracích. Tou první má být pick-up, jehož vzhled asi nebude těžké odhadnout.
Golem však nebyl jediný koncept, který nadaní studenti představili. Kromě něj bylo prezentováno ještě 21 dalších modelů, včetně konceptů pro automobilky jako Audi, Bentley, Kia nebo Ferrari. Řadu jejich obrázků naleznete na Facebookové stránce studijního programu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.