Golem jak ho neznáme? Místo těla z hlíny dostal V8 a 710 koní

Koncept extrémního SUV Golem (zdroj: Facebook/Master en Styling y Diseño de Concepto en el Automovil)
Koncept extrémního SUV Golem (zdroj: Facebook/Master en Styling y Diseño de Concepto en el Automovil), foto: facebook
Antonín Marek , AutoRoad.cz 28. června 2018 08:52
Sdílej:

Když se řekne Golem, většina z nás si představí hliněnou sochu muže, kterou měl v 16. století v Praze oživit židovský rabín Jehuda Löw. Takových Golemů existovalo podle pověstí mnoho, ovšem nyní se konečně objevil reálný. Není sice z hlíny, zato však nabízí brutální terénní schopnosti, které podtrhuje výkonem 710 koní.

Nedávno představený Golem je prototypem extrémního off-roadu, který vznikl ve spolupráci společnosti DSD Design & Motorsport a studentů oboru "Master of Transportation Design" na španělské universitě "Universidad Politécnica" ve Valencii. 

Prototyp, který dostal jméno po hliněném obrovi z židovské mytologie, v sobě kombinuje poměrně futuristický design, který vzdáleně připomíná tzv. Rambo-Lambo, tedy první SUV italské automobilky Lamborghini LM 002. Na rozdíl od Lamborghini je však Golem zatím pouze prototypem modelu, který by se snad jednou mohl vyrábět alespoň v omezeném množství.

Jak by na podobné monstrum reagoval trh si nedovolíme ani hádat, ovšem jeho design má něco do sebe. Jeho ostré řezaná maska s úzkými světlomety přechází v jednoduchou kapotu s hodně výraznými podběhy. Kabina, která bude zřejmě poměrně prostorná, se mezi vystouplými blatníky doslova utápí. Nad tradiční korbou se tyčí výrazný spoiler a nepřehlédnutelným prvkem jsou zadní svítilny, které doslova vystupují z karoserie a působí spíše jako madla pro přístup na korbu.

Antonio Garrido, technický vedoucí programu Master of Transportation Design, uvedl, že studenti pracovali na designu stroje více než rok a to v rámci spolupráce mezi DSD a univerzitou. DSD teď provede na konceptu finální úpravy a postaví produkční model, který by mohl být vyroben až v 30 kusech.

Co se produkčního Golema týče, pod jeho kapotou by se měl ukrývat motor V8 o výkonu 710 koní (522 kW), který bude posílán na všechna kola skrze osmistupňový automat. Garrido současně naznačil, že Golam by měl mít systém řízení všech kol a objevit by se mohl ve více konfiguracích. Tou první má být pick-up, jehož vzhled asi nebude těžké odhadnout.

Golem však nebyl jediný koncept, který nadaní studenti představili. Kromě něj bylo prezentováno ještě 21 dalších modelů, včetně konceptů pro automobilky jako Audi, Bentley, Kia nebo Ferrari. Řadu jejich obrázků naleznete na Facebookové stránce studijního programu.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.