Golem jak ho neznáme? Místo těla z hlíny dostal V8 a 710 koní

-mao / AutoRoad.cz, 28. června 2018, 08:52 Google+

Když se řekne Golem, většina z nás si představí hliněnou sochu muže, kterou měl v 16. století v Praze oživit židovský rabín Jehuda Löw. Takových Golemů existovalo podle pověstí mnoho, ovšem nyní se konečně objevil reálný. Není sice z hlíny, zato však nabízí brutální terénní schopnosti, které podtrhuje výkonem 710 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koncept extrémního SUV Golem (zdroj: Facebook/Master en Styling y Diseño de Concepto en el Automovil)

Koncept extrémního SUV Golem (zdroj: Facebook/Master en Styling y Diseño de Concepto en el Automovil) | foto: facebook

Sdílejte článek

Nedávno představený Golem je prototypem extrémního off-roadu, který vznikl ve spolupráci společnosti DSD Design & Motorsport a studentů oboru "Master of Transportation Design" na španělské universitě "Universidad Politécnica" ve Valencii. 

Prototyp, který dostal jméno po hliněném obrovi z židovské mytologie, v sobě kombinuje poměrně futuristický design, který vzdáleně připomíná tzv. Rambo-Lambo, tedy první SUV italské automobilky Lamborghini LM 002. Na rozdíl od Lamborghini je však Golem zatím pouze prototypem modelu, který by se snad jednou mohl vyrábět alespoň v omezeném množství.

Jak by na podobné monstrum reagoval trh si nedovolíme ani hádat, ovšem jeho design má něco do sebe. Jeho ostré řezaná maska s úzkými světlomety přechází v jednoduchou kapotu s hodně výraznými podběhy. Kabina, která bude zřejmě poměrně prostorná, se mezi vystouplými blatníky doslova utápí. Nad tradiční korbou se tyčí výrazný spoiler a nepřehlédnutelným prvkem jsou zadní svítilny, které doslova vystupují z karoserie a působí spíše jako madla pro přístup na korbu.

Antonio Garrido, technický vedoucí programu Master of Transportation Design, uvedl, že studenti pracovali na designu stroje více než rok a to v rámci spolupráce mezi DSD a univerzitou. DSD teď provede na konceptu finální úpravy a postaví produkční model, který by mohl být vyroben až v 30 kusech.

Co se produkčního Golema týče, pod jeho kapotou by se měl ukrývat motor V8 o výkonu 710 koní (522 kW), který bude posílán na všechna kola skrze osmistupňový automat. Garrido současně naznačil, že Golam by měl mít systém řízení všech kol a objevit by se mohl ve více konfiguracích. Tou první má být pick-up, jehož vzhled asi nebude těžké odhadnout.

Nový extrémní off-road Golem | zdroj: facebook

Golem však nebyl jediný koncept, který nadaní studenti představili. Kromě něj bylo prezentováno ještě 21 dalších modelů, včetně konceptů pro automobilky jako Audi, Bentley, Kia nebo Ferrari. Řadu jejich obrázků naleznete na Facebookové stránce studijního programu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Golem jak ho neznáme? Místo těla z hlíny dostal V8 a 710 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Australský kutil staví repliku Formule 1 nazvanou Zacaria (Instagram/zacariasupercars)

Silniční verze Formule 1? Nadšenec ji staví v garáži, motor V12 dostala z Ferrari

FitCar PPV

Auto, které vám pomůže zhubnout? Tohle je splněný sen všech dietářů

Po první světové válce byly v zahraničí z mladoboleslavské produkce nejžádanější motorové pluhy Excelsior, ve 30. letech pak osobní vozy Škoda Popular

První poválečné úspěchy v Mladé Boleslavi? Díru do světa udělaly pluhy, pak teprve auta

Ilustrační foto

Elektrické koloběžky měly usnadnit pohyb po městě, místo toho plní ambulance lékařů

Ilustrační foto

Pokuty za nedostatek spánku? Unavené řidiče mají odhalit krevní testy

Společnost Mil-Spec Automotive postavila

Humvee určený na závodní okruhy? Jeho 900 koní mu dovolí neuvěřitelné kousky

Neznámý australský úpravce se pokusil přestavět Ford Falcon na čtyřdveřový Ford Mustang

Ford Mustang sedan? Čtyřdveřové Shelby GT500 vzniklo na druhé straně světa

Skupina PSA a společnost EasyMile testují v Sochaux tahač se samočinným řízením TractEasy

Autonomní řízení v praxi? TractEasy utáhne až 25 tun, jeho domovem budou letiště, sklady a průmysl

Interiér Škody Kodiaq RS

Nové fotky Škody Kodiaq RS: Jak se vám líbí její sportovně laděný interiér?

Soutěž Economy Run prověřila nízkou spotřebu vozů Škoda v praxi

Spotřeba pod 3 l/100 km? Závod Economy Run důsledně prověřil hospodárnost Škodovek

reklama
reklama

Doporučujeme

Plymouth Asimmetrica z roku 1961 je naprostý unikát, na jehož designu se podílela Carrozzeria Ghia

Kontroverzní design 60. let? Plymouth Asimmetrica se striktně držel svého jména

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční můra?

  2. Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

  3. Škoda na pařížském autosalonu: Jaké novinky nás čekají?

  4. Sbohem tradiční ruční brzdo. Studie ukázala, proč z aut nezadržitelně mizí

  5. Vyzkoušeli jsme nový Peugeot Rifter v nejatraktivnější konfiguraci. Stojí za to?

  6. Jak ekologické jsou vlastně hybridy? Nezávislý průzkum se zaměřil na jejich největšího výrobce

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud