Golem jak ho neznáme? Místo těla z hlíny dostal V8 a 710 koní

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. června 2018, 08:52 Google+

Když se řekne Golem, většina z nás si představí hliněnou sochu muže, kterou měl v 16. století v Praze oživit židovský rabín Jehuda Löw. Takových Golemů existovalo podle pověstí mnoho, ovšem nyní se konečně objevil reálný. Není sice z hlíny, zato však nabízí brutální terénní schopnosti, které podtrhuje výkonem 710 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koncept extrémního SUV Golem (zdroj: Facebook/Master en Styling y Diseño de Concepto en el Automovil)

Koncept extrémního SUV Golem (zdroj: Facebook/Master en Styling y Diseño de Concepto en el Automovil) | foto: facebook

Sdílejte článek

Nedávno představený Golem je prototypem extrémního off-roadu, který vznikl ve spolupráci společnosti DSD Design & Motorsport a studentů oboru "Master of Transportation Design" na španělské universitě "Universidad Politécnica" ve Valencii. 

Prototyp, který dostal jméno po hliněném obrovi z židovské mytologie, v sobě kombinuje poměrně futuristický design, který vzdáleně připomíná tzv. Rambo-Lambo, tedy první SUV italské automobilky Lamborghini LM 002. Na rozdíl od Lamborghini je však Golem zatím pouze prototypem modelu, který by se snad jednou mohl vyrábět alespoň v omezeném množství.

Jak by na podobné monstrum reagoval trh si nedovolíme ani hádat, ovšem jeho design má něco do sebe. Jeho ostré řezaná maska s úzkými světlomety přechází v jednoduchou kapotu s hodně výraznými podběhy. Kabina, která bude zřejmě poměrně prostorná, se mezi vystouplými blatníky doslova utápí. Nad tradiční korbou se tyčí výrazný spoiler a nepřehlédnutelným prvkem jsou zadní svítilny, které doslova vystupují z karoserie a působí spíše jako madla pro přístup na korbu.

Antonio Garrido, technický vedoucí programu Master of Transportation Design, uvedl, že studenti pracovali na designu stroje více než rok a to v rámci spolupráce mezi DSD a univerzitou. DSD teď provede na konceptu finální úpravy a postaví produkční model, který by mohl být vyroben až v 30 kusech.

Co se produkčního Golema týče, pod jeho kapotou by se měl ukrývat motor V8 o výkonu 710 koní (522 kW), který bude posílán na všechna kola skrze osmistupňový automat. Garrido současně naznačil, že Golam by měl mít systém řízení všech kol a objevit by se mohl ve více konfiguracích. Tou první má být pick-up, jehož vzhled asi nebude těžké odhadnout.

Nový extrémní off-road Golem | zdroj: facebook

Golem však nebyl jediný koncept, který nadaní studenti představili. Kromě něj bylo prezentováno ještě 21 dalších modelů, včetně konceptů pro automobilky jako Audi, Bentley, Kia nebo Ferrari. Řadu jejich obrázků naleznete na Facebookové stránce studijního programu.

Vytisknout

Diskuze: Golem jak ho neznáme? Místo těla z hlíny dostal V8 a 710 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Plymouth Asimmetrica z roku 1961 je naprostý unikát, na jehož designu se podílela Carrozzeria Ghia

Kontroverzní design 60. let? Plymouth Asimmetrica se striktně držel svého jména

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud