Funkce částečně autonomní jízdy zvyšují komfort na dosud nevídanou úroveň. Ukázkovým příkladem této progresivní techniky je nový Touareg1): Řidič SUV vyšší třídy je na své přání cíleně podporován asistenčními systémy při řízení, akceleraci a brzdění. Díky fúzi různých systémů zvládne Touareg při aktivovaném „asistentu pro jízdu v dopravní koloně“ částečně autonomní jízdu v nepříjemných situacích s častým popojížděním.
Asistent pro jízdu v dopravní koloně funguje následovně: Kombinací kamerového asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ a adaptivního tempomatu „ACC“, pracujícího s radarovým senzorem, bylo možné realizovat „asistenta pro jízdu v dopravní koloně“. Oba systémy musejí být aktivovány, aby měl řidič k dispozici rozšířenou funkci částečně autonomní jízdy. Řidič může „asistenta pro jízdu v dopravní koloně“ zapínat a vypínat společně s „funkcí adaptivního řízení vozidla v jízdním pruhu“. „Adaptivní řízení vozidla v jízdním pruhu“ je doplňkovou funkcí systému „Lane Assist“, která udržuje vozidlo uprostřed jízdního pruhu, a tím podporuje řidiče při řízení.
Například v dopravní koloně nebo při průjezdu zúženým úsekem kvůli stavebním činnostem následuje Volkswagen Touareg vpředu jedoucí vozidla ve svém jízdním pruhu. V závislosti na plynulosti dopravy dokáže přitom zpomalovat až do úplného zastavení a – během definované doby stání – se automaticky znovu rozjet.
ACC, Lane Assist, funkce adaptivního řízení vozidla v jízdním pruhu a asistent pro jízdu v dopravní koloně jsou asistenční funkce, které řidiče podporují v rámci svých systémových limitů. Řidič proto nese veškerou odpovědnost i při částečně automatizované jízdě. Na činnost asistenčních funkcí musí dohlížet a ponechat ruce na volantu. Kromě toho musí být řidič připraven kdykoli v případě potřeby zasáhnout do řízení.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?