Omlazený Jeep Renegade 2019 už byl sice odhalen před pár týdny v Turíně, ovšem až nyní se k nám dostávají informace o konkrétních bodech jeho modernizace. Kromě na prvních pohled patrných designových změn tak automobilka odkryla i novinky pod kapotou v podobě zcela nových benzínových motorů.
Začněme tedy hned u exteriéru, který bude od starší generace poměrně snadno rozeznatelný. Hned na první pohled zaujme přepracovaná přední část, která nabídne nové světlomety a modifikovanou masku. Z boku pak mladší generaci prozradí přepracované podběhy a v zadní části zářní nová světla. Omlazený Renegade působí celkově hodnotněji.
Nová světla navíc nejsou jen designovým doplňkem. Podle automobilky nabídnou nové světlomety, mlhovky i LED denní svícení až o 50 % vyšší viditelnost, než jakou poskytují tradiční halogenové světlomety. Opomenout bychom neměli ani nově designované disky, které jsou v dispozici v rozměrech od 16 do 19 palců.
Mnohem zajímavější novinky se však odehrály pod kapotou. V FCA totiž investovali dost času i peněz do vývoje nových tří- a čtyřválcových turbem přeplňovaných benzínových motorů. Nově tak pod kapotou můžete mít 1.0 litrový tříválec (120 koní / 190 Nm) nebo 1.3 litrové přeplňované čtyřválce o výkonu 150 nebo 180 koní s točivým momentem až 270 Nm.
Modernizace se dočkaly i naftové motory 1.6 a 2.0 MultiJet II. O přenos výkonu na kola se pak může starat 6-stupňový manuál, devíti-rychlostní automat nebo dvouspojková převodovka DCT z produkce FCA.
Zákazníci si budou moci zvolit mezi pohonem pouze předních kol, nebo systémem pohonu všech kol, který současně nabídne asistenta rozjezdu do kopce a asistenta sjíždění svahů. Vůz bude v nabídce ve čtyřech úrovních výbavy: Sport, Longitude, Limited a Trailhawk. Poslední jmenovaná výbava pak cílí na milovníky terénu, kterým nabídne upravený design, zřejmě i lépe chráněný podvozek a hlavně vyšší světlou výšku 210 milimetrů.
Drobné změny se odehrály i v interiéru, díky čemuž by měl být život s novým Renegadem nepatrně pohodlnější. Přepracovaná středová konzole nabídne integrovaný držák telefonu, upravený držák nápojů a nové úložné prostory. Kromě toho nabídne Renegade nové USB konektory a FCA Unconnect infotainemnt systém s displejem o úhlopříčce 7 nebo 8.4 palce a podporou Apple CarPlay a Android Auto.
Milovníci designu a barev si pak budou moci interiér zvýraznit čalouněním v nových barvách, včetně nových odstínů kůže. Chybět nebude ani kontrastní prošívání.
Prodeje omlazeného Jeepu Renegade začnou v Evropě již v září. Země mimo Evropu si budou muset počkat na nový Renegade až na konec roku
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.