Omlazený Jeep Renegade 2019 už byl sice odhalen před pár týdny v Turíně, ovšem až nyní se k nám dostávají informace o konkrétních bodech jeho modernizace. Kromě na prvních pohled patrných designových změn tak automobilka odkryla i novinky pod kapotou v podobě zcela nových benzínových motorů.
Začněme tedy hned u exteriéru, který bude od starší generace poměrně snadno rozeznatelný. Hned na první pohled zaujme přepracovaná přední část, která nabídne nové světlomety a modifikovanou masku. Z boku pak mladší generaci prozradí přepracované podběhy a v zadní části zářní nová světla. Omlazený Renegade působí celkově hodnotněji.
Nová světla navíc nejsou jen designovým doplňkem. Podle automobilky nabídnou nové světlomety, mlhovky i LED denní svícení až o 50 % vyšší viditelnost, než jakou poskytují tradiční halogenové světlomety. Opomenout bychom neměli ani nově designované disky, které jsou v dispozici v rozměrech od 16 do 19 palců.
Mnohem zajímavější novinky se však odehrály pod kapotou. V FCA totiž investovali dost času i peněz do vývoje nových tří- a čtyřválcových turbem přeplňovaných benzínových motorů. Nově tak pod kapotou můžete mít 1.0 litrový tříválec (120 koní / 190 Nm) nebo 1.3 litrové přeplňované čtyřválce o výkonu 150 nebo 180 koní s točivým momentem až 270 Nm.
Modernizace se dočkaly i naftové motory 1.6 a 2.0 MultiJet II. O přenos výkonu na kola se pak může starat 6-stupňový manuál, devíti-rychlostní automat nebo dvouspojková převodovka DCT z produkce FCA.
Zákazníci si budou moci zvolit mezi pohonem pouze předních kol, nebo systémem pohonu všech kol, který současně nabídne asistenta rozjezdu do kopce a asistenta sjíždění svahů. Vůz bude v nabídce ve čtyřech úrovních výbavy: Sport, Longitude, Limited a Trailhawk. Poslední jmenovaná výbava pak cílí na milovníky terénu, kterým nabídne upravený design, zřejmě i lépe chráněný podvozek a hlavně vyšší světlou výšku 210 milimetrů.
Drobné změny se odehrály i v interiéru, díky čemuž by měl být život s novým Renegadem nepatrně pohodlnější. Přepracovaná středová konzole nabídne integrovaný držák telefonu, upravený držák nápojů a nové úložné prostory. Kromě toho nabídne Renegade nové USB konektory a FCA Unconnect infotainemnt systém s displejem o úhlopříčce 7 nebo 8.4 palce a podporou Apple CarPlay a Android Auto.
Milovníci designu a barev si pak budou moci interiér zvýraznit čalouněním v nových barvách, včetně nových odstínů kůže. Chybět nebude ani kontrastní prošívání.
Prodeje omlazeného Jeepu Renegade začnou v Evropě již v září. Země mimo Evropu si budou muset počkat na nový Renegade až na konec roku
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.