Pokud vás minula vlna módních SUV a stále patříte k milovníkům pravověrných off-roadů s rámovou konstrukcí a redukční převodovkou, pak pro vás máme skvělou zprávu. Japonská automobilka Suzuki se totiž rozhodla odkrýt novou generaci populárního off-roadu Jimny, který se vydal proti času i módním trendům.
Pokud jste toužili po dobře vypadajícím, kompaktním a do města příjemném SUV od Suzuki, které se neztratilo ani v lehčím terénu, mohli jste s klidným svědomím sáhnout po modelu Ignis, který v nás zanechal po redakčním testu velice příjemné pocity. Pokud ale potřebujete auto jako nástroj do práce, nebo do skutečně náročného terénu, pak se rozhodně vyplatilo počkat si na nové Jimny.
Podoba nové generace Jimnyho není tajemstvím zhruba od srpna minulého roku, kdy unikla v podobě finálního grafického návrhu. O několik dnů později se pak podařilo nafotit Jimnyho zahaleného maskovací fólií během testovacích jízd.
Situace však začala být zajímavá až v posledních dnech, kdy nezávisle na sobě přišlo hned několik nových fotografií a technických údajů. Na prvních fotkách byl Jimny zachycen ještě na parkovišti automobilky, zatím co druhá sada fotografií zachycovala vůz během prezentace dealerům. Zde se také objevily první letáky s podrobnějšími technickými specifikacemi.
Automobilka tak zřejmě pochopila, že už nemá smysl hrát si na schovávanou. Na svých stránkách Global Suzuki tak zveřejnila celou řadu oficiálních fotografií nového Jimnyho a to hned v několika barevných kombinacích. Kromě toho se objevila i fotografie interiér, fotografie rámu a pár informací o technice i historii modelu.
Ostatně právě historie se evidentně výrazným způsobem podepsala na designu nové generace. Nový model byl možná krabicovitější, ovšem nový Jimny je přehlídkou rovných linek. Řada designových prvků navíc přímo odkazuje na druhou generaci, která se vyráběla od roku 1981 a nahrazena byla až roku 1998 - v Česku nesla označení Samurai.
V interiéru je to však zcela jiná hudba. Nový Jimny nabídne moderní provedení retro interiéru, ve kterém se našlo místo pro automatickou klimatizaci i přehledně umístěný multimediální panel. Tvary palubní desky i budíky s oranžovými číslicemi v hranaté kapličce s výraznými šrouby jsou pak jen další odkazem na původ nového Samuraie.
Kromě řady retro-odkazů se však můžeme těšit i na výdobytky moderní doby jako je tempomat, startování tlačítkem, multifunkční volant nebo výše zmíněná klimatizace. Interiér bude zřejmě koncipován pouze pro čtyři cestující a jediným skutečným omezením by mohla být až velikost zavazadlového prostoru.
Vynechat nemůžeme terénní schopnosti, které by měly být opět nadstandardní. Nový Jimny je postaven na klasickém žebřinovém rámu a jeho podvozek spoléhá na tuhou nápravu s tříprvkovým zavěšením - do těžkého terénu ideální volba, jak se Jimny projeví na silnicích však ukážou až testy. Za zmínku ale stojí i vysoká světlá výška, skvělé nájezdové úhly a pohon všech kol s redukční převodovkou.
Paleta motorů pod kapotou zatím zůstává záhadou. Na domácím trhu by se však Jimny měl představit s motory o objemu od 660cc (třída Kei Cars) až po větší 1.5 litrový motor. Na výběr bude 5-stupňová manuální převodovka nebo 4-stupňový automat. V podbězích lze očekávat 15" nebo 16-palcová kola.
Oficiální premiéra nové generace modelu Jimny je očekávána 5. července.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?