Pokud vás minula vlna módních SUV a stále patříte k milovníkům pravověrných off-roadů s rámovou konstrukcí a redukční převodovkou, pak pro vás máme skvělou zprávu. Japonská automobilka Suzuki se totiž rozhodla odkrýt novou generaci populárního off-roadu Jimny, který se vydal proti času i módním trendům.
Pokud jste toužili po dobře vypadajícím, kompaktním a do města příjemném SUV od Suzuki, které se neztratilo ani v lehčím terénu, mohli jste s klidným svědomím sáhnout po modelu Ignis, který v nás zanechal po redakčním testu velice příjemné pocity. Pokud ale potřebujete auto jako nástroj do práce, nebo do skutečně náročného terénu, pak se rozhodně vyplatilo počkat si na nové Jimny.
Podoba nové generace Jimnyho není tajemstvím zhruba od srpna minulého roku, kdy unikla v podobě finálního grafického návrhu. O několik dnů později se pak podařilo nafotit Jimnyho zahaleného maskovací fólií během testovacích jízd.
Situace však začala být zajímavá až v posledních dnech, kdy nezávisle na sobě přišlo hned několik nových fotografií a technických údajů. Na prvních fotkách byl Jimny zachycen ještě na parkovišti automobilky, zatím co druhá sada fotografií zachycovala vůz během prezentace dealerům. Zde se také objevily první letáky s podrobnějšími technickými specifikacemi.
Automobilka tak zřejmě pochopila, že už nemá smysl hrát si na schovávanou. Na svých stránkách Global Suzuki tak zveřejnila celou řadu oficiálních fotografií nového Jimnyho a to hned v několika barevných kombinacích. Kromě toho se objevila i fotografie interiér, fotografie rámu a pár informací o technice i historii modelu.
Ostatně právě historie se evidentně výrazným způsobem podepsala na designu nové generace. Nový model byl možná krabicovitější, ovšem nový Jimny je přehlídkou rovných linek. Řada designových prvků navíc přímo odkazuje na druhou generaci, která se vyráběla od roku 1981 a nahrazena byla až roku 1998 - v Česku nesla označení Samurai.
V interiéru je to však zcela jiná hudba. Nový Jimny nabídne moderní provedení retro interiéru, ve kterém se našlo místo pro automatickou klimatizaci i přehledně umístěný multimediální panel. Tvary palubní desky i budíky s oranžovými číslicemi v hranaté kapličce s výraznými šrouby jsou pak jen další odkazem na původ nového Samuraie.
Kromě řady retro-odkazů se však můžeme těšit i na výdobytky moderní doby jako je tempomat, startování tlačítkem, multifunkční volant nebo výše zmíněná klimatizace. Interiér bude zřejmě koncipován pouze pro čtyři cestující a jediným skutečným omezením by mohla být až velikost zavazadlového prostoru.
Vynechat nemůžeme terénní schopnosti, které by měly být opět nadstandardní. Nový Jimny je postaven na klasickém žebřinovém rámu a jeho podvozek spoléhá na tuhou nápravu s tříprvkovým zavěšením - do těžkého terénu ideální volba, jak se Jimny projeví na silnicích však ukážou až testy. Za zmínku ale stojí i vysoká světlá výška, skvělé nájezdové úhly a pohon všech kol s redukční převodovkou.
Paleta motorů pod kapotou zatím zůstává záhadou. Na domácím trhu by se však Jimny měl představit s motory o objemu od 660cc (třída Kei Cars) až po větší 1.5 litrový motor. Na výběr bude 5-stupňová manuální převodovka nebo 4-stupňový automat. V podbězích lze očekávat 15" nebo 16-palcová kola.
Oficiální premiéra nové generace modelu Jimny je očekávána 5. července.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!