Pokud vás minula vlna módních SUV a stále patříte k milovníkům pravověrných off-roadů s rámovou konstrukcí a redukční převodovkou, pak pro vás máme skvělou zprávu. Japonská automobilka Suzuki se totiž rozhodla odkrýt novou generaci populárního off-roadu Jimny, který se vydal proti času i módním trendům.
Pokud jste toužili po dobře vypadajícím, kompaktním a do města příjemném SUV od Suzuki, které se neztratilo ani v lehčím terénu, mohli jste s klidným svědomím sáhnout po modelu Ignis, který v nás zanechal po redakčním testu velice příjemné pocity. Pokud ale potřebujete auto jako nástroj do práce, nebo do skutečně náročného terénu, pak se rozhodně vyplatilo počkat si na nové Jimny.
Podoba nové generace Jimnyho není tajemstvím zhruba od srpna minulého roku, kdy unikla v podobě finálního grafického návrhu. O několik dnů později se pak podařilo nafotit Jimnyho zahaleného maskovací fólií během testovacích jízd.
Situace však začala být zajímavá až v posledních dnech, kdy nezávisle na sobě přišlo hned několik nových fotografií a technických údajů. Na prvních fotkách byl Jimny zachycen ještě na parkovišti automobilky, zatím co druhá sada fotografií zachycovala vůz během prezentace dealerům. Zde se také objevily první letáky s podrobnějšími technickými specifikacemi.
Automobilka tak zřejmě pochopila, že už nemá smysl hrát si na schovávanou. Na svých stránkách Global Suzuki tak zveřejnila celou řadu oficiálních fotografií nového Jimnyho a to hned v několika barevných kombinacích. Kromě toho se objevila i fotografie interiér, fotografie rámu a pár informací o technice i historii modelu.
Ostatně právě historie se evidentně výrazným způsobem podepsala na designu nové generace. Nový model byl možná krabicovitější, ovšem nový Jimny je přehlídkou rovných linek. Řada designových prvků navíc přímo odkazuje na druhou generaci, která se vyráběla od roku 1981 a nahrazena byla až roku 1998 - v Česku nesla označení Samurai.
V interiéru je to však zcela jiná hudba. Nový Jimny nabídne moderní provedení retro interiéru, ve kterém se našlo místo pro automatickou klimatizaci i přehledně umístěný multimediální panel. Tvary palubní desky i budíky s oranžovými číslicemi v hranaté kapličce s výraznými šrouby jsou pak jen další odkazem na původ nového Samuraie.
Kromě řady retro-odkazů se však můžeme těšit i na výdobytky moderní doby jako je tempomat, startování tlačítkem, multifunkční volant nebo výše zmíněná klimatizace. Interiér bude zřejmě koncipován pouze pro čtyři cestující a jediným skutečným omezením by mohla být až velikost zavazadlového prostoru.
Vynechat nemůžeme terénní schopnosti, které by měly být opět nadstandardní. Nový Jimny je postaven na klasickém žebřinovém rámu a jeho podvozek spoléhá na tuhou nápravu s tříprvkovým zavěšením - do těžkého terénu ideální volba, jak se Jimny projeví na silnicích však ukážou až testy. Za zmínku ale stojí i vysoká světlá výška, skvělé nájezdové úhly a pohon všech kol s redukční převodovkou.
Paleta motorů pod kapotou zatím zůstává záhadou. Na domácím trhu by se však Jimny měl představit s motory o objemu od 660cc (třída Kei Cars) až po větší 1.5 litrový motor. Na výběr bude 5-stupňová manuální převodovka nebo 4-stupňový automat. V podbězích lze očekávat 15" nebo 16-palcová kola.
Oficiální premiéra nové generace modelu Jimny je očekávána 5. července.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?