O italských automobilech se traduje mnohé, ovšem jednu věc jim nikdo upřít nemůže: naprosto dokonalý design, který v každém milovníkovi automobilů probouzí emoce. Alfa Romeo už nám mnohokrát dokázala, že v tomhle oboru jsou její modely přeborníky, ovšem díky společnosti Mole Automobile se šarm modelu 4C přesunul do zcela nových výšin.
Jak už jste nejspíš pochopili, Alfa Romeo Mole Costruzione Artigianale 001 je jediným strojem svého druhu, který vznikl díky karosářským úpravám ve společnosti Mole Automobile. Ta využila základ z modelu 4C, na který usadila nádhernou karoserii.
Ta kombinuje poslední designové trendy modelů Alfa Romeo s ostřejšími linkami supersportů. Extravagantní linie jsou k nalezení po celém voze, ovšem při pohledu zezadu člověku doslova učaruje záď ve stylu Zagato, nad kterou se vyjímají stylové a decentní žaluzie.
Čistě z fotografií vypadá Mole Costruzione Artigianale 001 podstatně širší, než sériová Alfa Romeo 4C. Vůz působí mnohem výrazněji a agresivněji, čemuž do velké míry pomáhají i nové stylové světlomety, jejichž design svým způsobem navazuje na úspěšné závodní modely Alfy z let minulých.
Exteriérem však zábava nekončí. Kromě nové karoserie dodalo Mole i nový interiér, který nyní působí ještě luxusněji. Například palubní desku tak nyní zdobí dvoubarevná kůže, ze které vystupují hliníkové ovládací prvky klimatizace, výdechy ventilace a samozřejmě drobné logo Mole. V hnědo-černé kožené kombinaci se pak nese design celého interiéru. Úsměvným detailem, který nemůže chybět u žádného italského sportovního vozu, jsou speciální tašky, které ladí se stylizací vozu.
Technické parametry modelu Mole Costruzione Artigianale 001 zatím nejsou známé, ovšem pro připomenutí uvádíme, že standardní Alfu Romeo 4C pohání přeplňovaný benzínový čtyřválec o výkonu 239 koní (176 kW) s točivým momentem 349 Nm. Malá Alfa tak akceleruje z 0 na 96 km/h za 4.1 sekundy a její maximální rychlost je 257 km/h.
Veřejná premiéra Alfy Romeo Mole Costruzione Artigianale 001 se uskuteční 6. června na italském autosalonu Salone Auto Torino a my se na odhalení všech parametrů skutečně těšíme. Jen od pohledu totiž tohle auto vypadá famózně.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.