O italských automobilech se traduje mnohé, ovšem jednu věc jim nikdo upřít nemůže: naprosto dokonalý design, který v každém milovníkovi automobilů probouzí emoce. Alfa Romeo už nám mnohokrát dokázala, že v tomhle oboru jsou její modely přeborníky, ovšem díky společnosti Mole Automobile se šarm modelu 4C přesunul do zcela nových výšin.
Jak už jste nejspíš pochopili, Alfa Romeo Mole Costruzione Artigianale 001 je jediným strojem svého druhu, který vznikl díky karosářským úpravám ve společnosti Mole Automobile. Ta využila základ z modelu 4C, na který usadila nádhernou karoserii.
Ta kombinuje poslední designové trendy modelů Alfa Romeo s ostřejšími linkami supersportů. Extravagantní linie jsou k nalezení po celém voze, ovšem při pohledu zezadu člověku doslova učaruje záď ve stylu Zagato, nad kterou se vyjímají stylové a decentní žaluzie.
Čistě z fotografií vypadá Mole Costruzione Artigianale 001 podstatně širší, než sériová Alfa Romeo 4C. Vůz působí mnohem výrazněji a agresivněji, čemuž do velké míry pomáhají i nové stylové světlomety, jejichž design svým způsobem navazuje na úspěšné závodní modely Alfy z let minulých.
Exteriérem však zábava nekončí. Kromě nové karoserie dodalo Mole i nový interiér, který nyní působí ještě luxusněji. Například palubní desku tak nyní zdobí dvoubarevná kůže, ze které vystupují hliníkové ovládací prvky klimatizace, výdechy ventilace a samozřejmě drobné logo Mole. V hnědo-černé kožené kombinaci se pak nese design celého interiéru. Úsměvným detailem, který nemůže chybět u žádného italského sportovního vozu, jsou speciální tašky, které ladí se stylizací vozu.
Technické parametry modelu Mole Costruzione Artigianale 001 zatím nejsou známé, ovšem pro připomenutí uvádíme, že standardní Alfu Romeo 4C pohání přeplňovaný benzínový čtyřválec o výkonu 239 koní (176 kW) s točivým momentem 349 Nm. Malá Alfa tak akceleruje z 0 na 96 km/h za 4.1 sekundy a její maximální rychlost je 257 km/h.
Veřejná premiéra Alfy Romeo Mole Costruzione Artigianale 001 se uskuteční 6. června na italském autosalonu Salone Auto Torino a my se na odhalení všech parametrů skutečně těšíme. Jen od pohledu totiž tohle auto vypadá famózně.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?