Od uvedení prvního vozu CR-V na trh v roce 1995 představuje v sektoru SUV tento model vzor pro nejlepší využití prostoru. Zcela nový model, který bude v Evropě k dostání letos, staví na tomto dědictví s cílem stát se nejpraktičtějším a nejkomfortnějším CR-V v historii.
Na začátku příprav zcela nového modelu CR-V konstruktéři firmy Honda zásadně přepracovali platformu vozu. Kola byla posunuta dále k rohům vozu a došlo tak k prodloužení rozvoru o 40 mm a nárůstu světlé výšky vozu o 40 mm. Tato změna rozvoru spolu se zvětšením šířky vozidla o 35 mm přinesla větší prostor pro pasažéry, ačkoliv celková délka vozu zůstala zachována.
Větší prostor pro pasažéry
Cestující na předních sedadlech mají k dispozici o 5 mm vyšší prostor pro hlavu a o 16 mm větší prostor pro nohy. Vzdálenost cestujících vpředu a vzadu za sebou narostla o 50 mm a díky nižší nádrži na pohonné hmoty, která je umístěna před zadními koly, došlo vzadu ke zvětšení prostoru pro nohy také o 50 mm.
Došlo k rozšíření úhlu otvírání zadních dveří vozu CR-V o 6 stupňů, což ve spojení s větším prostorem pro cestující znamená snazší nastupování a vystupování z vozu a také lepší přístup pro upevnění dětských sedaček. Dalším výrazným prvkem je nový zaoblený práh dveří, který omezuje riziko zachycení nečistot na oděvu cestujících při výstupu z vozu na minimum.
Nejlepší zavazadlový prostor v dané třídě a poprvé sedm sedadel
Modely CR-V se zážehovým motorem jsou k dispozici také ve volitelné sedmimístné verzi, u níž jsou sedadla ve všech třech řadách sklopná a díky tomu si mohou na dlouhých cestách dopřát komfort všichni pasažéři. U sedmimístné verze lze sedadla v druhé řadě posunovat o 150 mm a umožnit tak dostatečně velký prostor pro nástup i pohodlné sezení vzadu, a to dokonce i dospělým. Když není třetí řada využívána, opěradla sedadel lze sklopit dolů a překlopit dopředu, čímž vznikne větší zavazadlový prostor.
Objem zavazadlového prostoru je rovněž v dané třídě prvotřídní a jeho vstupní otvor je největší, jaký kdy CR-V mělo. Opěradla zadních sedadel s dělením v poměru 60:40 lze jednoduše sklopit, což ve spojení s dvouúrovňovou nastavitelnou podlahou v zadní části vozu zrychlí i usnadní nakládání. Když je podlaha zavazadlového prostoru v horní poloze, zároveň tak vznikne zcela rovná plocha pro objemnější předměty, která sahá až k druhé řadě sedadel. Díky těmto vylepšením vznikl nákladový prostor o maximální délce 1 830 mm u pětisedadlové verze (nebo 1 800 mm u sedmisedadlové verze), což oproti předchozímu modelu CR-V představuje prodloužení o 250 mm. Vejde se do něj např. horské kolo s velikostí rámu 19,5". Majitelé mohou také využít druhou možnost, tedy nastavit podlahu do nízké polohy, čímž získá hlubší zavazadlový prostor.
Komfortní a technologické prvky v celém voze
Zcela nový model CR-V je vybaven celou řadou komfortních a technologických prvků. Díky posunutí reproduktorů v panelech dveří více nahoru mohou cestující vpředu i vzadu využít dveřní kapsy o větším objemu. Ty jsou nyní natolik velké, že se do nich vejde i tablet plné velikosti. V přední části kabiny se nachází nová středová konzole, kterou lze využívat ve třech režimech podle konkrétních požadavků, např. jako praktickou přihrádku na mobilní telefon nebo objemnější prostor, do kterého lze uložit menší kabelku.
Od verze výbavy Elegance výše jsou vzadu k dispozici dva porty USB, jejichž pomocí lze napájet telefony, tablety a jiná osobní elektronická zařízení. Verze Executive je navíc vybavena bezdotykovým ovládáním zadních výklopných dveří, které doplňuje možnost nastavení výšky otevření v omezených prostorech.
První dodávky zbrusu nového vozu Honda CR-V jsou v Evropě očekávány na podzim roku 2018. Modely vybavené 1,5litrovým zážehovým motorem VTEC TURBO budou k dispozici od uvedení vozu na trh a pětidveřový model s hybridním hnacím ústrojím bude následovat zkraje roku 2019.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.