Nová Honda CR-V? Nabídne více prostoru, pohodlí i nových technologií

-mao / AutoRoad.cz, 31. května 2018, 11:45 Google+

Od uvedení prvního vozu CR-V na trh v roce 1995 představuje v sektoru SUV tento model vzor pro nejlepší využití prostoru. Zcela nový model, který bude v Evropě k dostání letos, staví na tomto dědictví s cílem stát se nejpraktičtějším a nejkomfortnějším CR-V v historii.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zcela nová Honda CR-V

Zcela nová Honda CR-V | foto: Honda

Sdílejte článek

Na začátku příprav zcela nového modelu CR-V konstruktéři firmy Honda zásadně přepracovali platformu vozu. Kola byla posunuta dále k rohům vozu a došlo tak k prodloužení rozvoru o 40 mm a nárůstu světlé výšky vozu o 40 mm. Tato změna rozvoru spolu se zvětšením šířky vozidla o 35 mm přinesla větší prostor pro pasažéry, ačkoliv celková délka vozu zůstala zachována.

Větší prostor pro pasažéry

Cestující na předních sedadlech mají k dispozici o 5 mm vyšší prostor pro hlavu a o 16 mm větší prostor pro nohy. Vzdálenost cestujících vpředu a vzadu za sebou narostla o 50 mm a díky nižší nádrži na pohonné hmoty, která je umístěna před zadními koly, došlo vzadu ke zvětšení prostoru pro nohy také o 50 mm.

Došlo k rozšíření úhlu otvírání zadních dveří vozu CR-V o 6 stupňů, což ve spojení s větším prostorem pro cestující znamená snazší nastupování a vystupování z vozu a také lepší přístup pro upevnění dětských sedaček. Dalším výrazným prvkem je nový zaoblený práh dveří, který omezuje riziko zachycení nečistot na oděvu cestujících při výstupu z vozu na minimum.

Nejlepší zavazadlový prostor v dané třídě a poprvé sedm sedadel

Modely CR-V se zážehovým motorem jsou k dispozici také ve volitelné sedmimístné verzi, u níž jsou sedadla ve všech třech řadách sklopná a díky tomu si mohou na dlouhých cestách dopřát komfort všichni pasažéři. U sedmimístné verze lze sedadla v druhé řadě posunovat o 150 mm a umožnit tak dostatečně velký prostor pro nástup i pohodlné sezení vzadu, a to dokonce i dospělým. Když není třetí řada využívána, opěradla sedadel lze sklopit dolů a překlopit dopředu, čímž vznikne větší zavazadlový prostor.

Objem zavazadlového prostoru je rovněž v dané třídě prvotřídní a jeho vstupní otvor je největší, jaký kdy CR-V mělo. Opěradla zadních sedadel s dělením v poměru 60:40 lze jednoduše sklopit, což ve spojení s dvouúrovňovou nastavitelnou podlahou v zadní části vozu zrychlí i usnadní nakládání. Když je podlaha zavazadlového prostoru v horní poloze, zároveň tak vznikne zcela rovná plocha pro objemnější předměty, která sahá až k druhé řadě sedadel. Díky těmto vylepšením vznikl nákladový prostor o maximální délce 1 830 mm u pětisedadlové verze (nebo 1 800 mm u sedmisedadlové verze), což oproti předchozímu modelu CR-V představuje prodloužení o 250 mm. Vejde se do něj např. horské kolo s velikostí rámu 19,5". Majitelé mohou také využít druhou možnost, tedy nastavit podlahu do nízké polohy, čímž získá hlubší zavazadlový prostor.

img-responsive

Nová Honda CR-V nabízí více prostoru, komfortu i nových technologií | foto: Honda

Komfortní a technologické prvky v celém voze

Zcela nový model CR-V je vybaven celou řadou komfortních a technologických prvků. Díky posunutí reproduktorů v panelech dveří více nahoru mohou cestující vpředu i vzadu využít dveřní kapsy o větším objemu. Ty jsou nyní natolik velké, že se do nich vejde i tablet plné velikosti. V přední části kabiny se nachází nová středová konzole, kterou lze využívat ve třech režimech podle konkrétních požadavků, např. jako praktickou přihrádku na mobilní telefon nebo objemnější prostor, do kterého lze uložit menší kabelku.

Od verze výbavy Elegance výše jsou vzadu k dispozici dva porty USB, jejichž pomocí lze napájet telefony, tablety a jiná osobní elektronická zařízení. Verze Executive je navíc vybavena bezdotykovým ovládáním zadních výklopných dveří, které doplňuje možnost nastavení výšky otevření v omezených prostorech.

img-responsive

Honda CR-V Roadster vznikl jako stylový aprílový žert | foto: Honda

První dodávky zbrusu nového vozu Honda CR-V jsou v Evropě očekávány na podzim roku 2018. Modely vybavené 1,5litrovým zážehovým motorem VTEC TURBO budou k dispozici od uvedení vozu na trh a pětidveřový model s hybridním hnacím ústrojím bude následovat zkraje roku 2019.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nová Honda CR-V? Nabídne více prostoru, pohodlí i nových technologií

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Soutěž Economy Run prověřila nízkou spotřebu vozů Škoda v praxi

Spotřeba pod 3 l/100 km? Závod Economy Run důsledně prověřil hospodárnost Škodovek

Ilustrační foto

Pokuty za nedostatek spánku? Řidiče mají odhalit krevní testy

Corvette Bella Elan

Moderní auto z třicátých let? Corvette Bella Elan kombinuje kadeřnické kupé s americkou klasikou

Jaguar I-Pace

Jak skončí baterie z elektromobilů a hybridů? Možných využití je překvapivě mnoho

Volkswagen I.D. Buzz Cargo

Nové éra VW Transporter? I.D. Buzz Cargo slibuje autonomní řízení a dojezd až 550 km

Prezident Trump nastupuje do své nové

Donald Trump dostal novou limuzínu? Premiéra nové Bestie proběhla v tichosti

Škoda Vision RS

Škoda na pařížském autosalonu: Jaké novinky nás čekají?

Peugeot nadělil hybridní motory novému modelu 508 a oblíbenému SUV 3008

Peugeot jede na vlně Hybridů, elektromotor dostane SUV 3008 i novinka 508

Porsche 911 Carrera T

Porsche končí s dieselovými motory. Víme proč

Označení hybridních modelů Toyota

Jak ekologické jsou vlastně hybridy? Nezávislý průzkum se zaměřil na jejich největšího výrobce

reklama
reklama

Doporučujeme

Tesla Model 3

Bezdrátová oprava brzd? Tesla předvedla něco, co žádný odborník nepamatuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční můra?

  2. Neuvěřitelný souboj řidiče s odtahovkou? Ke svobodě nechybělo mnoho

  3. Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

  4. Sbohem tradiční ruční brzdo. Studie ukázala, proč z aut nezadržitelně mizí

  5. Vyzkoušeli jsme nový Peugeot Rifter v nejatraktivnější konfiguraci. Stojí za to?

  6. Kia převlečená za Hummer? Svými vlastnostmi mu může KLTV zdatně konkurovat

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud