Ford F-150 raptor je už na první pohled pořádné monstrum, které dokáže pobavit na silnicích i v terénu. Automobilka si však pro nový rok připravila pár novinek, které sice nejsou vidět, ovšem rozhodně jsou cítit. Zvláště pak při krátkých skocích, kterých si mohou majitelé Raptoru užívat víc než dost.
Ford F-150 Raptor je skutečně bláznivý stroj, který jen těžko hledá konkurenci. Napadá vás snad jiný pick-up, který dokáže předvádět fantastickou akceleraci na silnici, prodriftuje se Nurburgringem, zvládne extrémně náročný terén, funguje při běžném životě a ještě vám pomůže odstěhovat půlku bytu na jeden zátah?
Raptor zvládá většinu z toho s přehledem, přesto se automobilka rozhodla nadělit mu s novým rokem drobný upgrade, který sice zákazníci neuvidí, ale rozhodně ho pocítí. Ford se totiž spojil se společností Fox, která pro Raptor dodává propracovaný podvozek vybavený technologií Live Valve.
Nové tlumiče, které jsou vybaveny elektricky ovládanými ventily, spolupracují se senzory, které neustále monitorují podvozek i kabinu a data okamžitě přenášejí k řídící jednotce. Tak pak dokáže neuvěřitelnou rychlostí upravit podvozek tak, aby nabízel maximální komfort, ovladatelnost a současně ochranu podvozku. Systém Live Valve je navíc propojen se systémem Terran Management, díky čemuž se teď mohou majitelé Raptoru vydat do náročnějšího terénu v ještě vyšších rychlostech.
„Mnoho trucků nemá senzory, které by detekovaly, když jste ve vzduchu. V případě Raptoru však pomáhají nastavit tlumiče pro maximálně komfortní přistání," dodává Hermann Salenbauch, řiditel Ford Performance. „Díky automatickým úpravám kompresních poměrů může Raptor využívat zdvih tlumičů 33 centimetrů vpředu a 35 cm vzadu."
Tím však saznam novinek nekončí. Raptor pro rok 2015 ještě dostal nový režim Trail Control, který funguje v podstatě jako tempomat pro jízdu v náročném terénu a současně upravuje dodávky výkonu a síly brzdění na jednotlivá kola. Řidič se tak může plně věnovat pouze řízení. Systém může být aktivován v rychlosti od 2 do 32 km/h.
V případě rychlé jízdy v terénu pak posádky jistě ocení i nová sedadla Recaro, která by měla posádku udržet na místě a v maximálním pohodlí i při nějakém tom kratším letu. Sedačky jsou po vzoru Fordu GT čalouněny modrou Alcantarou s kontrastním prošíváním a poskytují náležitou oporu.
Posledním bonusem jsou pak nové barvy, mezi kterými nechybí například Ford Performance Blue a nové odstíny modré a černé. Při pohledu na fotografie a prezentační video nás pak opravdu mrzí, že Ford nedodává model F-150 i do Evropy, ovšem s rostoucí oblibou pick-upů na evropském trhu věříme, že by se to mohlo časem změnit.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.