Ford F-150 raptor je už na první pohled pořádné monstrum, které dokáže pobavit na silnicích i v terénu. Automobilka si však pro nový rok připravila pár novinek, které sice nejsou vidět, ovšem rozhodně jsou cítit. Zvláště pak při krátkých skocích, kterých si mohou majitelé Raptoru užívat víc než dost.
Ford F-150 Raptor je skutečně bláznivý stroj, který jen těžko hledá konkurenci. Napadá vás snad jiný pick-up, který dokáže předvádět fantastickou akceleraci na silnici, prodriftuje se Nurburgringem, zvládne extrémně náročný terén, funguje při běžném životě a ještě vám pomůže odstěhovat půlku bytu na jeden zátah?
Raptor zvládá většinu z toho s přehledem, přesto se automobilka rozhodla nadělit mu s novým rokem drobný upgrade, který sice zákazníci neuvidí, ale rozhodně ho pocítí. Ford se totiž spojil se společností Fox, která pro Raptor dodává propracovaný podvozek vybavený technologií Live Valve.
Nové tlumiče, které jsou vybaveny elektricky ovládanými ventily, spolupracují se senzory, které neustále monitorují podvozek i kabinu a data okamžitě přenášejí k řídící jednotce. Tak pak dokáže neuvěřitelnou rychlostí upravit podvozek tak, aby nabízel maximální komfort, ovladatelnost a současně ochranu podvozku. Systém Live Valve je navíc propojen se systémem Terran Management, díky čemuž se teď mohou majitelé Raptoru vydat do náročnějšího terénu v ještě vyšších rychlostech.
„Mnoho trucků nemá senzory, které by detekovaly, když jste ve vzduchu. V případě Raptoru však pomáhají nastavit tlumiče pro maximálně komfortní přistání," dodává Hermann Salenbauch, řiditel Ford Performance. „Díky automatickým úpravám kompresních poměrů může Raptor využívat zdvih tlumičů 33 centimetrů vpředu a 35 cm vzadu."
Tím však saznam novinek nekončí. Raptor pro rok 2015 ještě dostal nový režim Trail Control, který funguje v podstatě jako tempomat pro jízdu v náročném terénu a současně upravuje dodávky výkonu a síly brzdění na jednotlivá kola. Řidič se tak může plně věnovat pouze řízení. Systém může být aktivován v rychlosti od 2 do 32 km/h.
V případě rychlé jízdy v terénu pak posádky jistě ocení i nová sedadla Recaro, která by měla posádku udržet na místě a v maximálním pohodlí i při nějakém tom kratším letu. Sedačky jsou po vzoru Fordu GT čalouněny modrou Alcantarou s kontrastním prošíváním a poskytují náležitou oporu.
Posledním bonusem jsou pak nové barvy, mezi kterými nechybí například Ford Performance Blue a nové odstíny modré a černé. Při pohledu na fotografie a prezentační video nás pak opravdu mrzí, že Ford nedodává model F-150 i do Evropy, ovšem s rostoucí oblibou pick-upů na evropském trhu věříme, že by se to mohlo časem změnit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.