Ford F-150 raptor je už na první pohled pořádné monstrum, které dokáže pobavit na silnicích i v terénu. Automobilka si však pro nový rok připravila pár novinek, které sice nejsou vidět, ovšem rozhodně jsou cítit. Zvláště pak při krátkých skocích, kterých si mohou majitelé Raptoru užívat víc než dost.
Ford F-150 Raptor je skutečně bláznivý stroj, který jen těžko hledá konkurenci. Napadá vás snad jiný pick-up, který dokáže předvádět fantastickou akceleraci na silnici, prodriftuje se Nurburgringem, zvládne extrémně náročný terén, funguje při běžném životě a ještě vám pomůže odstěhovat půlku bytu na jeden zátah?
Raptor zvládá většinu z toho s přehledem, přesto se automobilka rozhodla nadělit mu s novým rokem drobný upgrade, který sice zákazníci neuvidí, ale rozhodně ho pocítí. Ford se totiž spojil se společností Fox, která pro Raptor dodává propracovaný podvozek vybavený technologií Live Valve.
Nové tlumiče, které jsou vybaveny elektricky ovládanými ventily, spolupracují se senzory, které neustále monitorují podvozek i kabinu a data okamžitě přenášejí k řídící jednotce. Tak pak dokáže neuvěřitelnou rychlostí upravit podvozek tak, aby nabízel maximální komfort, ovladatelnost a současně ochranu podvozku. Systém Live Valve je navíc propojen se systémem Terran Management, díky čemuž se teď mohou majitelé Raptoru vydat do náročnějšího terénu v ještě vyšších rychlostech.
„Mnoho trucků nemá senzory, které by detekovaly, když jste ve vzduchu. V případě Raptoru však pomáhají nastavit tlumiče pro maximálně komfortní přistání," dodává Hermann Salenbauch, řiditel Ford Performance. „Díky automatickým úpravám kompresních poměrů může Raptor využívat zdvih tlumičů 33 centimetrů vpředu a 35 cm vzadu."
Tím však saznam novinek nekončí. Raptor pro rok 2015 ještě dostal nový režim Trail Control, který funguje v podstatě jako tempomat pro jízdu v náročném terénu a současně upravuje dodávky výkonu a síly brzdění na jednotlivá kola. Řidič se tak může plně věnovat pouze řízení. Systém může být aktivován v rychlosti od 2 do 32 km/h.
V případě rychlé jízdy v terénu pak posádky jistě ocení i nová sedadla Recaro, která by měla posádku udržet na místě a v maximálním pohodlí i při nějakém tom kratším letu. Sedačky jsou po vzoru Fordu GT čalouněny modrou Alcantarou s kontrastním prošíváním a poskytují náležitou oporu.
Posledním bonusem jsou pak nové barvy, mezi kterými nechybí například Ford Performance Blue a nové odstíny modré a černé. Při pohledu na fotografie a prezentační video nás pak opravdu mrzí, že Ford nedodává model F-150 i do Evropy, ovšem s rostoucí oblibou pick-upů na evropském trhu věříme, že by se to mohlo časem změnit.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?