Ford F-150 raptor je už na první pohled pořádné monstrum, které dokáže pobavit na silnicích i v terénu. Automobilka si však pro nový rok připravila pár novinek, které sice nejsou vidět, ovšem rozhodně jsou cítit. Zvláště pak při krátkých skocích, kterých si mohou majitelé Raptoru užívat víc než dost.
Ford F-150 Raptor je skutečně bláznivý stroj, který jen těžko hledá konkurenci. Napadá vás snad jiný pick-up, který dokáže předvádět fantastickou akceleraci na silnici, prodriftuje se Nurburgringem, zvládne extrémně náročný terén, funguje při běžném životě a ještě vám pomůže odstěhovat půlku bytu na jeden zátah?
Raptor zvládá většinu z toho s přehledem, přesto se automobilka rozhodla nadělit mu s novým rokem drobný upgrade, který sice zákazníci neuvidí, ale rozhodně ho pocítí. Ford se totiž spojil se společností Fox, která pro Raptor dodává propracovaný podvozek vybavený technologií Live Valve.
Nové tlumiče, které jsou vybaveny elektricky ovládanými ventily, spolupracují se senzory, které neustále monitorují podvozek i kabinu a data okamžitě přenášejí k řídící jednotce. Tak pak dokáže neuvěřitelnou rychlostí upravit podvozek tak, aby nabízel maximální komfort, ovladatelnost a současně ochranu podvozku. Systém Live Valve je navíc propojen se systémem Terran Management, díky čemuž se teď mohou majitelé Raptoru vydat do náročnějšího terénu v ještě vyšších rychlostech.
„Mnoho trucků nemá senzory, které by detekovaly, když jste ve vzduchu. V případě Raptoru však pomáhají nastavit tlumiče pro maximálně komfortní přistání," dodává Hermann Salenbauch, řiditel Ford Performance. „Díky automatickým úpravám kompresních poměrů může Raptor využívat zdvih tlumičů 33 centimetrů vpředu a 35 cm vzadu."
Tím však saznam novinek nekončí. Raptor pro rok 2015 ještě dostal nový režim Trail Control, který funguje v podstatě jako tempomat pro jízdu v náročném terénu a současně upravuje dodávky výkonu a síly brzdění na jednotlivá kola. Řidič se tak může plně věnovat pouze řízení. Systém může být aktivován v rychlosti od 2 do 32 km/h.
V případě rychlé jízdy v terénu pak posádky jistě ocení i nová sedadla Recaro, která by měla posádku udržet na místě a v maximálním pohodlí i při nějakém tom kratším letu. Sedačky jsou po vzoru Fordu GT čalouněny modrou Alcantarou s kontrastním prošíváním a poskytují náležitou oporu.
Posledním bonusem jsou pak nové barvy, mezi kterými nechybí například Ford Performance Blue a nové odstíny modré a černé. Při pohledu na fotografie a prezentační video nás pak opravdu mrzí, že Ford nedodává model F-150 i do Evropy, ovšem s rostoucí oblibou pick-upů na evropském trhu věříme, že by se to mohlo časem změnit.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.