Tesla Model 3 je podle většiny recenzí vcelku příjemným elektromobilem, který uspokojí potřeby většiny zájemců. Řada potencionálních zákazníků však s jeho koupí vyčkávala do doby, kdy bude představena nejvýkonnější varianta s pohonem všech kol. A ta doba zřejmě nastala.
Samotná automobilka Tesla se ještě k oficiálnímu představení neodhodlala, ovšem podle řady zákulisních informací se tento mnohými očekávaný den kvapně blíží. Iniciativy se proto chopil předseda představenstva Elon Musk, který prostřednictvím Twitteru zveřejnil řadu zajímavých dat.
Nejvýkonnější Model 3 Performance bude vrcholem nabídky, díky kterému zákazníci dostanou vůz postavený na 20-palcových kolech a vybavený černo-bílým interiérem, karbonovým spoilerem a samozřejmě pohonem všech kol díky dvojici elektromotorů. A cena? Ta bude začínat na částce 78 000 dolarů (1.7 mil. Kč), ovšem například funkce autopilot bude za příplatek.
Pokud by vám cena přišla přemrštěná, pak věřte, že Elon Musk se nebojí nejvýkonnější Model 3 srovnávat ani s BMW M3, který v USA startuje na částce 66 500 dolarů (cca 1.4 mi. Kč). Nový Model 3 však má být až o 15 % rychlejší než BMW a jeho ovládání by mělo předčit na závodní trati všechno ve stejné třídě. Z 0 na 97 km/h totiž nejvýkonnější Model 3 odstartuje za 3.5 sekundy a maximálně dosáhne rychlosti 250 km/h. Udávaný dojezd na jedno nabití je 310 mil, tedy cca 499 km.
Pokud by však zákazníci netoužili po nejvýkonnějším modelu, ale stačil by jim pouze druhý elektromotor a s ním spojený pohon všech kol, pak budou muset sáhnout do peněženky pro 5000 dolarů (cca 109 000 Kč). Pohon všech kol samozřejmě pomáhá v ovladatelnosti a zvyšuje trakci, ovšem v případě Tesly může posloužit i jako záložní řešení. Oba motory totiž podle Muska dokáží utáhnout Model 3 samostatně.
Pro srovnání, příplatek 5000 dolarů ke standardnímu Modelu 3 je stejný, jaký museli před lety platit zákazníci, kteří chtěli mít první Modely S s pohonem všech kol. Co se Modelu 3 s pohonem všech kol týče, čas akcelerace z 0 na 97 km/h se srazil na cca 4.5 sekundy a maximální rychlost dosahuje 225 km/h.
Cost of all options, wheels, paint, etc is included (apart from Autopilot). Cost is $78k. About same as BMW M3, but 15% quicker & with better handling. Will beat anything in its class on the track.
— Elon Musk (@elonmusk) 20. května 2018
Kromě Modelu 3 dodává Tesla všechny své elektromobily v konfiguraci se dvěma elektromotory, přičemž jeden má být zaměřen na maximální dojezd, zatím co druhý na výkon. Automobil pak mezi nimi během jízdy samovolně přepíná pro uživatelsky nejpříjemnější jízdu, jak uvádí web Engadget.
Konfigurátor pro nový typ Modelu 3 zatím není v provozu, nebo o tom zatím alespoň nevíme. První dodávky Modelu 3 s dvojicí motorů by však měly být zahájeny již během července. Spolu s představením nového modelu se navíc mají otevřít nové možnost konfigurace (například výše zmíněný černo-bílý interiér) a současně má být spuštěn nový servisní program, kdy si zákazník může objednat mechanika, který k němu přijede a o vše další už se postará.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.