Tesla Model 3 je podle většiny recenzí vcelku příjemným elektromobilem, který uspokojí potřeby většiny zájemců. Řada potencionálních zákazníků však s jeho koupí vyčkávala do doby, kdy bude představena nejvýkonnější varianta s pohonem všech kol. A ta doba zřejmě nastala.
Samotná automobilka Tesla se ještě k oficiálnímu představení neodhodlala, ovšem podle řady zákulisních informací se tento mnohými očekávaný den kvapně blíží. Iniciativy se proto chopil předseda představenstva Elon Musk, který prostřednictvím Twitteru zveřejnil řadu zajímavých dat.
Nejvýkonnější Model 3 Performance bude vrcholem nabídky, díky kterému zákazníci dostanou vůz postavený na 20-palcových kolech a vybavený černo-bílým interiérem, karbonovým spoilerem a samozřejmě pohonem všech kol díky dvojici elektromotorů. A cena? Ta bude začínat na částce 78 000 dolarů (1.7 mil. Kč), ovšem například funkce autopilot bude za příplatek.
Pokud by vám cena přišla přemrštěná, pak věřte, že Elon Musk se nebojí nejvýkonnější Model 3 srovnávat ani s BMW M3, který v USA startuje na částce 66 500 dolarů (cca 1.4 mi. Kč). Nový Model 3 však má být až o 15 % rychlejší než BMW a jeho ovládání by mělo předčit na závodní trati všechno ve stejné třídě. Z 0 na 97 km/h totiž nejvýkonnější Model 3 odstartuje za 3.5 sekundy a maximálně dosáhne rychlosti 250 km/h. Udávaný dojezd na jedno nabití je 310 mil, tedy cca 499 km.
Pokud by však zákazníci netoužili po nejvýkonnějším modelu, ale stačil by jim pouze druhý elektromotor a s ním spojený pohon všech kol, pak budou muset sáhnout do peněženky pro 5000 dolarů (cca 109 000 Kč). Pohon všech kol samozřejmě pomáhá v ovladatelnosti a zvyšuje trakci, ovšem v případě Tesly může posloužit i jako záložní řešení. Oba motory totiž podle Muska dokáží utáhnout Model 3 samostatně.
Pro srovnání, příplatek 5000 dolarů ke standardnímu Modelu 3 je stejný, jaký museli před lety platit zákazníci, kteří chtěli mít první Modely S s pohonem všech kol. Co se Modelu 3 s pohonem všech kol týče, čas akcelerace z 0 na 97 km/h se srazil na cca 4.5 sekundy a maximální rychlost dosahuje 225 km/h.
Cost of all options, wheels, paint, etc is included (apart from Autopilot). Cost is $78k. About same as BMW M3, but 15% quicker & with better handling. Will beat anything in its class on the track.
— Elon Musk (@elonmusk) 20. května 2018
Kromě Modelu 3 dodává Tesla všechny své elektromobily v konfiguraci se dvěma elektromotory, přičemž jeden má být zaměřen na maximální dojezd, zatím co druhý na výkon. Automobil pak mezi nimi během jízdy samovolně přepíná pro uživatelsky nejpříjemnější jízdu, jak uvádí web Engadget.
Konfigurátor pro nový typ Modelu 3 zatím není v provozu, nebo o tom zatím alespoň nevíme. První dodávky Modelu 3 s dvojicí motorů by však měly být zahájeny již během července. Spolu s představením nového modelu se navíc mají otevřít nové možnost konfigurace (například výše zmíněný černo-bílý interiér) a současně má být spuštěn nový servisní program, kdy si zákazník může objednat mechanika, který k němu přijede a o vše další už se postará.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.