Tesla Model 3 je podle většiny recenzí vcelku příjemným elektromobilem, který uspokojí potřeby většiny zájemců. Řada potencionálních zákazníků však s jeho koupí vyčkávala do doby, kdy bude představena nejvýkonnější varianta s pohonem všech kol. A ta doba zřejmě nastala.
Samotná automobilka Tesla se ještě k oficiálnímu představení neodhodlala, ovšem podle řady zákulisních informací se tento mnohými očekávaný den kvapně blíží. Iniciativy se proto chopil předseda představenstva Elon Musk, který prostřednictvím Twitteru zveřejnil řadu zajímavých dat.
Nejvýkonnější Model 3 Performance bude vrcholem nabídky, díky kterému zákazníci dostanou vůz postavený na 20-palcových kolech a vybavený černo-bílým interiérem, karbonovým spoilerem a samozřejmě pohonem všech kol díky dvojici elektromotorů. A cena? Ta bude začínat na částce 78 000 dolarů (1.7 mil. Kč), ovšem například funkce autopilot bude za příplatek.
Pokud by vám cena přišla přemrštěná, pak věřte, že Elon Musk se nebojí nejvýkonnější Model 3 srovnávat ani s BMW M3, který v USA startuje na částce 66 500 dolarů (cca 1.4 mi. Kč). Nový Model 3 však má být až o 15 % rychlejší než BMW a jeho ovládání by mělo předčit na závodní trati všechno ve stejné třídě. Z 0 na 97 km/h totiž nejvýkonnější Model 3 odstartuje za 3.5 sekundy a maximálně dosáhne rychlosti 250 km/h. Udávaný dojezd na jedno nabití je 310 mil, tedy cca 499 km.
Pokud by však zákazníci netoužili po nejvýkonnějším modelu, ale stačil by jim pouze druhý elektromotor a s ním spojený pohon všech kol, pak budou muset sáhnout do peněženky pro 5000 dolarů (cca 109 000 Kč). Pohon všech kol samozřejmě pomáhá v ovladatelnosti a zvyšuje trakci, ovšem v případě Tesly může posloužit i jako záložní řešení. Oba motory totiž podle Muska dokáží utáhnout Model 3 samostatně.
Pro srovnání, příplatek 5000 dolarů ke standardnímu Modelu 3 je stejný, jaký museli před lety platit zákazníci, kteří chtěli mít první Modely S s pohonem všech kol. Co se Modelu 3 s pohonem všech kol týče, čas akcelerace z 0 na 97 km/h se srazil na cca 4.5 sekundy a maximální rychlost dosahuje 225 km/h.
Cost of all options, wheels, paint, etc is included (apart from Autopilot). Cost is $78k. About same as BMW M3, but 15% quicker & with better handling. Will beat anything in its class on the track.
— Elon Musk (@elonmusk) 20. května 2018
Kromě Modelu 3 dodává Tesla všechny své elektromobily v konfiguraci se dvěma elektromotory, přičemž jeden má být zaměřen na maximální dojezd, zatím co druhý na výkon. Automobil pak mezi nimi během jízdy samovolně přepíná pro uživatelsky nejpříjemnější jízdu, jak uvádí web Engadget.
Konfigurátor pro nový typ Modelu 3 zatím není v provozu, nebo o tom zatím alespoň nevíme. První dodávky Modelu 3 s dvojicí motorů by však měly být zahájeny již během července. Spolu s představením nového modelu se navíc mají otevřít nové možnost konfigurace (například výše zmíněný černo-bílý interiér) a současně má být spuštěn nový servisní program, kdy si zákazník může objednat mechanika, který k němu přijede a o vše další už se postará.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.