Na mezinárodním veletrhu elektrických vozidel v Jižní Korei dnes automobilka Kia představila svůj dlouho očekávaný elektrický crossover Kia Niro EV, který jsme dosud znali pouze ve formě konceptu. Co nového tedy tato elektrická novinka nabízí?
Koncept Niro EV působil poměrně odvážně a futuristicky, ovšem produkční model je svým designem blíže spíše standardnímu a plug-in hybridnímu modelu. I tak si ale odnesl pár stylových designových úprav, mezi které patří například odlišný přední nárazník se sportovnějšími přívody vzduchu, nebo upravená světla denního svícení.
Největší designovou změnou je však maska. Klasickou mřížku chladiče totiž vystřídal lesklý plast ozvláštněný drobnými geometrickými vzory, který současně ukrývá elektrický nabíjecí port.
Vzhled vozu doplňuje řada stylových zeleně lakovaných detailů. Za pozornost stojí také nová 17-palcová kola, která mají kvůli nižšímu aerodynamickému odporu větší plochu. Záď vozu zůstala v podstatě stejná, pouze zadní nárazník doznal pár menších úprav.
Tím nejzajímavějším v případě každého elektrického modelu jsou však baterie. V případě Kia Niro EV si zákazníci budou moci vybrat hned ze dvou variant. Tou první je 64 kWh akumulátor s dojezdem 380 km, menší akumulátor o kapacitě 39.2 kWh pak nabídne dojezd pouze 240 km.
O samotné technice a výbavě vozu toho zatím víme jen pramálo, nicméně podle webu CarScoops bychom se měli dočkat řady pokročilých asistenčních systémů. Mezi těmi by neměl chybět asistent schopný předcházet čelním kolizím, asistent pro udržování jízdy v pruhu, chytrý adaptivní tempomat nebo varovný systém před zadními kolizemi.
Kia vkládá do nového modelu Niro EV velké naděje a nelze se ji divit - už nyní by totiž měla mít cca 5000 před-objednávek. Ostatně slušné popularitě se těší i plug-in hybridní Niro PHEV, kterého se za minulý rok prodalo 23 647 kusů.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.