Čínská automobilka XING Mobility o sobě nedala poměrně dlouhou dobu vědět, ovšem nyní si to vynahradila v plné parádě. Představila totiž revoluční elektromobil Miss R, který nabízí výkon přes 1000 koní a snadno si poradí na kvalitních silnicích i prašných cestách ve stylu rally.
XING Miss R je sice stále pouze prototypem, nicméně na veřejnosti se prezentuje jako celosvětově „první elektrický supersport se silničními i terénními schopnostmi." Extravagantní koncept nyní podstupuje řadu testů, které mají prověřit jak životaschopnost celé koncepce, tak funkčnost pohonného systému.
V současnosti probíhají zejména testy off-roadových schopností, které mají vývojářům poskytnout informace o ovladatelnosti vozidla, životnosti dílů a hlavně o schopnosti adekvátně přenášet a distribuovat výkon v náročném a prašném prostředí.
Pod kapotou prototypu, jehož design se původním konceptům ani nepřibližuje, by se měla nacházet čtveřice elektromotorů a akumulátor s kapacitou téměř 1 Megawatt. Tato obrovská zásobárna energie by se měla skládat z celkem 98 modulů a 4116 článků.
Společnost navíc prohlašuje, že její modulární baterie dosahují jednoho z nejvyšších měrných výkonů na trhu a také jsou o 50 % lehčí, než konvenční baterie. Toho by mělo být dosaženo částečně i díky tomu, že jednotlivé články jsou ponořeny přímo do "3M Novec 7200 Engineered Fluid."
Z řečí o použitých technologiích jsme byli poměrně zmateni, nicméně zpátky na pevnou půdu nás dostaly technické parametry. XING Miss R totiž nabízí výkon rovných 1000 kW, což oje necelých 1360 koní. Podle společnosti by měla akcelerace z 0 na 100 km/h probíhat během 1.8 sekundy a rychlost 200 km/h by měl vůz pokořit za 5.1 sekundy.
A zatím co Miss R se prodírá na titulní stránky motoristických a technologických webů, společnost XING Mobility využívá nový model k propagaci svých elektrických technologií do dalších odvětví automobilového průmyslu. Produkty této čínské technologické společnosti by se tak měly objevit například v městských autobusech, sdílených skůtrech, stavebním vybavení nebo ve speciálních lodích.
Jedním ze speciálních produktů XING Mobility je i elektrické vozidlo tranzitní dopravy, které by se mělo představit vedle Miss R na výstavě AutoTronics v Taipei. elektrický tahač, který dostal označení Mr. T, má dostat 6300 Li-Ion článků, které chce společnost rozmístit do 150 různě nastavitelných modulů. Tesla Semi se tak dočká další konkurence.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.