Čínská automobilka XING Mobility o sobě nedala poměrně dlouhou dobu vědět, ovšem nyní si to vynahradila v plné parádě. Představila totiž revoluční elektromobil Miss R, který nabízí výkon přes 1000 koní a snadno si poradí na kvalitních silnicích i prašných cestách ve stylu rally.
XING Miss R je sice stále pouze prototypem, nicméně na veřejnosti se prezentuje jako celosvětově „první elektrický supersport se silničními i terénními schopnostmi." Extravagantní koncept nyní podstupuje řadu testů, které mají prověřit jak životaschopnost celé koncepce, tak funkčnost pohonného systému.
V současnosti probíhají zejména testy off-roadových schopností, které mají vývojářům poskytnout informace o ovladatelnosti vozidla, životnosti dílů a hlavně o schopnosti adekvátně přenášet a distribuovat výkon v náročném a prašném prostředí.
Pod kapotou prototypu, jehož design se původním konceptům ani nepřibližuje, by se měla nacházet čtveřice elektromotorů a akumulátor s kapacitou téměř 1 Megawatt. Tato obrovská zásobárna energie by se měla skládat z celkem 98 modulů a 4116 článků.
Společnost navíc prohlašuje, že její modulární baterie dosahují jednoho z nejvyšších měrných výkonů na trhu a také jsou o 50 % lehčí, než konvenční baterie. Toho by mělo být dosaženo částečně i díky tomu, že jednotlivé články jsou ponořeny přímo do "3M Novec 7200 Engineered Fluid."
Z řečí o použitých technologiích jsme byli poměrně zmateni, nicméně zpátky na pevnou půdu nás dostaly technické parametry. XING Miss R totiž nabízí výkon rovných 1000 kW, což oje necelých 1360 koní. Podle společnosti by měla akcelerace z 0 na 100 km/h probíhat během 1.8 sekundy a rychlost 200 km/h by měl vůz pokořit za 5.1 sekundy.
A zatím co Miss R se prodírá na titulní stránky motoristických a technologických webů, společnost XING Mobility využívá nový model k propagaci svých elektrických technologií do dalších odvětví automobilového průmyslu. Produkty této čínské technologické společnosti by se tak měly objevit například v městských autobusech, sdílených skůtrech, stavebním vybavení nebo ve speciálních lodích.
Jedním ze speciálních produktů XING Mobility je i elektrické vozidlo tranzitní dopravy, které by se mělo představit vedle Miss R na výstavě AutoTronics v Taipei. elektrický tahač, který dostal označení Mr. T, má dostat 6300 Li-Ion článků, které chce společnost rozmístit do 150 různě nastavitelných modulů. Tesla Semi se tak dočká další konkurence.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.