Mladoboleslavská automobilka Škoda již dříve naznačila, že nic jako Superb RS zatím není v plánu. Britský trh je ovšem velmi významný a také specifický, což nakonec přivedlo Škodu k menšímu ústupku. Tím je nová modelová řada Sportline Plus, která nabídne řadu drobností z příplatkové výbavy již ve standardu, díky čemuž se dá označit za novou vlajkovou loď.
Škoda Superb SportLine Plus vychází ze standardního modelu SportLine, ovšem oproti tomu se může pochlubit bohatou paletou vybavení, které spadá již do základní výbavy. Za pozornost jistě stojí například 9.2 palcový multimediální systém Columbus, integrovaná Wi-Fi, vyhřívané sedačky nebo progresivní posilovač řízení.
Již na první pohled dokáže nový Superb zaujmout sportovnějším vzezřením, za které vděčí upraveným nárazníkům, výrazným 19-palcovým hliníkovým kolům Anthracite Vega, podvozku sníženému o 15 milimetrů a lehce zatmaveným sklům.
Další prémiová výbava zahrnuje například bi-xenonové světlomety, dvou-zónovou klimatizaci, bezklíčové odemykání a startování nebo tempomat. Interiér se nese v červené barvě s červenými detaily a prošíváním šedou nití. Některé části interiéru by navíc měly být čalouněny Alcantarou. Sportovně zaměřené řidiče pak jistě potěší elektronický diferenciál XDS, kterým je vybavena například Octavia RS.
Paleta motorů je vcelku široká a zahrnovat by měla tři benzínové motory TSI a dvě naftová TDI. Základní jednotkou by měl být motor 1.4 TSI o výkonu 150 k se systémem ACT pro deaktivaci válců. Následuje 2.0 TSI s výkonem 220 koní a na samotném vrcholu stojí 2.0 TSI s výkonem 280 koní a pohonem všech kol. A pohon všech kol dostal i vrcholný diesel, kterým je 2.0 litrové TDI o výkonu 190 k s mohutným točivým momentem 400 Nm.
Ceny začínají na částce 29 330 liber za sedan a 30 645 liber za kombi. Vůz je prozatím dostupný pouze na britském trhu, ovšem není vyloučeno, že se časem dostane i na kontinent.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.