Mladoboleslavská automobilka Škoda již dříve naznačila, že nic jako Superb RS zatím není v plánu. Britský trh je ovšem velmi významný a také specifický, což nakonec přivedlo Škodu k menšímu ústupku. Tím je nová modelová řada Sportline Plus, která nabídne řadu drobností z příplatkové výbavy již ve standardu, díky čemuž se dá označit za novou vlajkovou loď.
Škoda Superb SportLine Plus vychází ze standardního modelu SportLine, ovšem oproti tomu se může pochlubit bohatou paletou vybavení, které spadá již do základní výbavy. Za pozornost jistě stojí například 9.2 palcový multimediální systém Columbus, integrovaná Wi-Fi, vyhřívané sedačky nebo progresivní posilovač řízení.
Již na první pohled dokáže nový Superb zaujmout sportovnějším vzezřením, za které vděčí upraveným nárazníkům, výrazným 19-palcovým hliníkovým kolům Anthracite Vega, podvozku sníženému o 15 milimetrů a lehce zatmaveným sklům.
Další prémiová výbava zahrnuje například bi-xenonové světlomety, dvou-zónovou klimatizaci, bezklíčové odemykání a startování nebo tempomat. Interiér se nese v červené barvě s červenými detaily a prošíváním šedou nití. Některé části interiéru by navíc měly být čalouněny Alcantarou. Sportovně zaměřené řidiče pak jistě potěší elektronický diferenciál XDS, kterým je vybavena například Octavia RS.
Paleta motorů je vcelku široká a zahrnovat by měla tři benzínové motory TSI a dvě naftová TDI. Základní jednotkou by měl být motor 1.4 TSI o výkonu 150 k se systémem ACT pro deaktivaci válců. Následuje 2.0 TSI s výkonem 220 koní a na samotném vrcholu stojí 2.0 TSI s výkonem 280 koní a pohonem všech kol. A pohon všech kol dostal i vrcholný diesel, kterým je 2.0 litrové TDI o výkonu 190 k s mohutným točivým momentem 400 Nm.
Ceny začínají na částce 29 330 liber za sedan a 30 645 liber za kombi. Vůz je prozatím dostupný pouze na britském trhu, ovšem není vyloučeno, že se časem dostane i na kontinent.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?