Porsche se ve světě proslavilo díky svým úchvatným sportovním modelům, nicméně v nabídce bychom našli i crossovery, sedany a kombíky. O pohon se pak stará široká paleta motorů, včetně benzínových, dieselových nebo hybridních. Dříve však tahle automobilka vyráběla i traktory - a teď se k tomu evidentně chystá vrátit, jejich pohon však rozhodně nebude konvenční.
Před pár týdny jsme si mohli na ženevském autosalonu prohlédnout nový koncept Mission E Cross Turismo, který byl dalším ze série elektrických Porsche budoucnosti. Na tento koncept teď ale navazuje novinka, která potěší zvláště ekologicky zaměřená zemědělce, kteří nemají hluboko do kapsy.
Porsche, stejně jako například Lamborghini, se v padesátých letech věnovalo výrobě tzv. "Super Traktorů." A právě koncept elektrického traktoru Mission E Tractor chce na tuto tradici opět navázat. Automobilka by tak své portfolio opět rozšířila o segment, který nechávají ostatní výrobci sportovních vozů ležet ladem.
Tvary nového konceptu Mission E Tractor se drží stejného designového jazyka, který provází celou rodinu těchto elektrických konceptů. Nutno ale dodat, že takhle stylový traktor jsme asi ještě neviděli. O zvláštní míru pozornosti si pak doslova říkají stylová a rozměrná litá kola, která budou na trhu jistě unikátem.
A zatím co vzhledem je traktor spíše retro, pod kapotou je to pořádná divočina. Podle automobilky bychom se mohli těšit na 700 elektrických koní a 800-voltové rychlonabíjení. Díky tomu by tenhle traktor nebyl jen obzvláště zelený, ale také extrémně rychlý.
V podstatě by se mohlo jednat o nejrychlejší a nejstylovější traktor na světě, kdyby to celé nebyl jen stylový žertík. Aprílu zkrátka neodolali ani v Porsche.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.