Porsche se ve světě proslavilo díky svým úchvatným sportovním modelům, nicméně v nabídce bychom našli i crossovery, sedany a kombíky. O pohon se pak stará široká paleta motorů, včetně benzínových, dieselových nebo hybridních. Dříve však tahle automobilka vyráběla i traktory - a teď se k tomu evidentně chystá vrátit, jejich pohon však rozhodně nebude konvenční.
Před pár týdny jsme si mohli na ženevském autosalonu prohlédnout nový koncept Mission E Cross Turismo, který byl dalším ze série elektrických Porsche budoucnosti. Na tento koncept teď ale navazuje novinka, která potěší zvláště ekologicky zaměřená zemědělce, kteří nemají hluboko do kapsy.
Porsche, stejně jako například Lamborghini, se v padesátých letech věnovalo výrobě tzv. "Super Traktorů." A právě koncept elektrického traktoru Mission E Tractor chce na tuto tradici opět navázat. Automobilka by tak své portfolio opět rozšířila o segment, který nechávají ostatní výrobci sportovních vozů ležet ladem.
Tvary nového konceptu Mission E Tractor se drží stejného designového jazyka, který provází celou rodinu těchto elektrických konceptů. Nutno ale dodat, že takhle stylový traktor jsme asi ještě neviděli. O zvláštní míru pozornosti si pak doslova říkají stylová a rozměrná litá kola, která budou na trhu jistě unikátem.
A zatím co vzhledem je traktor spíše retro, pod kapotou je to pořádná divočina. Podle automobilky bychom se mohli těšit na 700 elektrických koní a 800-voltové rychlonabíjení. Díky tomu by tenhle traktor nebyl jen obzvláště zelený, ale také extrémně rychlý.
V podstatě by se mohlo jednat o nejrychlejší a nejstylovější traktor na světě, kdyby to celé nebyl jen stylový žertík. Aprílu zkrátka neodolali ani v Porsche.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?