Toyota na mezinárodním autosalonu v New Yorku odhalila zbrusu nové SUV RAV4 páté generace, první s podvozkovou architekturou TNGA (Toyota New Global Architecture) přinášející výrazné zlepšení jízdních vlastností, ovladatelnosti, bezpečnosti i potěšení za volantem. Novinka navazuje na dlouhou tradici tohoto průkopníka segmentu SUV a přináší významná zdokonalení technologií pohonu, dynamické jízdní schopnosti, inteligentní bezpečnostní technologie a všestrannou kvalitu.
Robustní stylistické ztvárnění nové Toyoty RAV4 vypovídá o odolnosti a schopnostech, které doprovázejí nejnovější verzi celosvětově nejprodávanějšího SUV modelu od Toyoty. Nová RAV4 disponuje mj. vyšší světlou výškou a viditelně rozkročenějším postojem.
Design demonstruje připravenost vozu vydat se do jakýchkoli podmínek a terénu, za zábavou i dobrodružstvím. Oslovuje tak cílové zákazníky tvořené mladými rodinami s aktivním životním stylem, kteří cestují nejen po městě, ale i za sportem, rekreací nebo do přírody.
Předností Toyoty RAV4 byla vždy dobrá manévrovatelnost, a nejinak je tomu i v případě nejnovějšího provedení. Nový model o délce 4 600 mm se vlastně jen nepatrně liší od délky provedení současného. Zatímco přední i zadní převis karoserie se zkrátil, rozvor byl protažen o 30 mm, což napomohlo k vymodelování ještě prostornější a pohodlnější kabiny. Zvětšil se též zavazadlový prostor, k jehož všestranné využitelnosti přispívá sklápění zadních sedadel, dvojitá podlaha a boční sítě k uchycení nákladu. Šířka vozidla se zvětšila o 10 mm na výsledných 1 855 mm, což se odrazilo v pohodlnější a prostornější kabině pro celou posádku.
Inovace technologií pohonu a jízdní dynamika
Pro novou Toyotu RAV4 se budou nabízet dvě různá pohonná ústrojí postavená na architektuře TNGA, v obou případech úspornější a výkonnější než u Toyoty RAV4 současné generace. Nové hybridní elektrické ústrojí o objemu 2,5 litru přináší na jedné straně nízkou spotřebu i emise a tichý chod, na straně druhé zároveň vyšší výkon a dynamičtější odezvu.
Hybridní elektrický pohon propůjčuje Toyotě RAV4 v daném segmentu konkurenční výhodu, která oslovuje stále více zájemců o toto vozidlo. K dispozici bude i nový benzínový motor o objemu 2,0 litru v kombinaci s manuální nebo automatickou převodovkou.
Výrazné vylepšení se týká i jízdní dynamiky Toyoty RAV4, zejména stálého pohonu všech kol. Pro hybridní verzi vyvinula Toyota zbrusu nové elektrické pohonné ústrojí, které efektivně využívá energii hybridní soustavy vozidla s druhým elektromotorem k pohonu zadních kol, čímž dosahuje vysokého točivého momentu, snižuje energetické ztráty, pomáhá redukovat spotřebu paliva a nabízí mimořádné schopnosti pohonu AWD za nejrůznějších jízdních podmínek. Zlepšení doznal i nový AWD pohon pro benzínový model o objemu 2,0 litru.
K dynamickým jízdním schopnostem RAV4 přispívá i podvozková architektura TNGA s nízkým těžištěm a optimálním rozložením hmotnosti, zde ruku v ruce s tužší karoserií a přesnějšími odezvami na pokyny od volantu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?