Toyota na mezinárodním autosalonu v New Yorku odhalila zbrusu nové SUV RAV4 páté generace, první s podvozkovou architekturou TNGA (Toyota New Global Architecture) přinášející výrazné zlepšení jízdních vlastností, ovladatelnosti, bezpečnosti i potěšení za volantem. Novinka navazuje na dlouhou tradici tohoto průkopníka segmentu SUV a přináší významná zdokonalení technologií pohonu, dynamické jízdní schopnosti, inteligentní bezpečnostní technologie a všestrannou kvalitu.
Robustní stylistické ztvárnění nové Toyoty RAV4 vypovídá o odolnosti a schopnostech, které doprovázejí nejnovější verzi celosvětově nejprodávanějšího SUV modelu od Toyoty. Nová RAV4 disponuje mj. vyšší světlou výškou a viditelně rozkročenějším postojem.
Design demonstruje připravenost vozu vydat se do jakýchkoli podmínek a terénu, za zábavou i dobrodružstvím. Oslovuje tak cílové zákazníky tvořené mladými rodinami s aktivním životním stylem, kteří cestují nejen po městě, ale i za sportem, rekreací nebo do přírody.
Předností Toyoty RAV4 byla vždy dobrá manévrovatelnost, a nejinak je tomu i v případě nejnovějšího provedení. Nový model o délce 4 600 mm se vlastně jen nepatrně liší od délky provedení současného. Zatímco přední i zadní převis karoserie se zkrátil, rozvor byl protažen o 30 mm, což napomohlo k vymodelování ještě prostornější a pohodlnější kabiny. Zvětšil se též zavazadlový prostor, k jehož všestranné využitelnosti přispívá sklápění zadních sedadel, dvojitá podlaha a boční sítě k uchycení nákladu. Šířka vozidla se zvětšila o 10 mm na výsledných 1 855 mm, což se odrazilo v pohodlnější a prostornější kabině pro celou posádku.
Inovace technologií pohonu a jízdní dynamika
Pro novou Toyotu RAV4 se budou nabízet dvě různá pohonná ústrojí postavená na architektuře TNGA, v obou případech úspornější a výkonnější než u Toyoty RAV4 současné generace. Nové hybridní elektrické ústrojí o objemu 2,5 litru přináší na jedné straně nízkou spotřebu i emise a tichý chod, na straně druhé zároveň vyšší výkon a dynamičtější odezvu.
Hybridní elektrický pohon propůjčuje Toyotě RAV4 v daném segmentu konkurenční výhodu, která oslovuje stále více zájemců o toto vozidlo. K dispozici bude i nový benzínový motor o objemu 2,0 litru v kombinaci s manuální nebo automatickou převodovkou.
Výrazné vylepšení se týká i jízdní dynamiky Toyoty RAV4, zejména stálého pohonu všech kol. Pro hybridní verzi vyvinula Toyota zbrusu nové elektrické pohonné ústrojí, které efektivně využívá energii hybridní soustavy vozidla s druhým elektromotorem k pohonu zadních kol, čímž dosahuje vysokého točivého momentu, snižuje energetické ztráty, pomáhá redukovat spotřebu paliva a nabízí mimořádné schopnosti pohonu AWD za nejrůznějších jízdních podmínek. Zlepšení doznal i nový AWD pohon pro benzínový model o objemu 2,0 litru.
K dynamickým jízdním schopnostem RAV4 přispívá i podvozková architektura TNGA s nízkým těžištěm a optimálním rozložením hmotnosti, zde ruku v ruce s tužší karoserií a přesnějšími odezvami na pokyny od volantu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.