V roce 2011 vznikla v Číně společnost Shenzhen Denza New Energy Automotive Co., která je z poloviny vlastněná německým Daimlerem a z poloviny čínskou automobilkou BYD. Prvním výsledkem této spolupráce byl v roce 2014 elektromobil nazvaný Denza 400, na který nyní navazuje model Denza 500, který slibuje dojezd na jedno nabití až 500 kilometrů. Daimler tak očividně hodlá bojovat o čínský trh všemi prostředky.
Denza 500 sice může na první pohled vypadat jako klasický hatchback, nicméně ve skutečnosti se jedná o čtyřdveřový sedan s neuvěřitelně krátkou zadní částí. A právě vzadu se také nachází malá plaketka, která by mohla být pro čínské kupce dokonalým magnetem. Stojí na ni totiž „Engineered with Daimler Group", tedy „Vyvinuto ve spolupráci se skupinou Daimler".
Mercedes totiž pracuje na elektromobilech se skutečným zápalem, což by tomuto malému vozu mohlo přinést řadu benefitů. Ještě před bližším pohledem na techniku bychom ale mohli prozkoumat design. Kromě již zmíněného hodně netradičního pojetí karoserie stojí za zmínku přepracovaná přední maska, která díky absenci chladiče nabízí nabíjecí zásuvku, která je po stranách lemována hodně protáhlými LED světlomety.
Podlouhlá světla s LED technologií najdeme i na zadní straně vozu, nicméně ta vypadá poměrně usedleji. Stejně tak usedle působí i interiér, který nabízí tradiční uspořádání bez velkých designových výstřelků či přešlapů. Palubní desce samozřejmě kraluje 9 palcový multimediální systém, který nabízí bohaté funkce konektivity. Nechybí ale ani aplikace, která vám zobrazí nejbližší z cca 112 000 nabíječek elektromobilů v Číně.
A teď už vzhůru k technice. Pod podlahou se nachází akumulátory o celkové kapacitě 70 kWh, díky kterým zvládne Denza 500 až 500 kilometrů na jedno nabití. Pro srovnání, Denza 400 nabízela dojezd „jen" 400 kilometrů. Samotná měření NEDC pak ukazují, že ve skutečném světě by se mohl dojezd modelu Denza pohybovat okolo 461 km.
Aby bylo jasné, že tohle auto neudělá koncernu Daimler žádnou ostudu, bylo testováno za řady rozmanitých a rozhodně ne ideálních podmínek - například při teplotách -40 ° C. Vůz však evidentně uspěl, na čemž má mít zásluhu i nové zpracování řady detailů a podstatné odlehčení.
Denza je na čínském trhu dostupná ve dvou variantách. Základní nese název Lifestyle a vrcholná pak "Aurora", přičemž oba motory dosahují standardního výkonu 92 koní (68 kW), nicméně v případě potřeby se dá z nejsilnějšího modelu vyždímat až 181 koní (135 kW), zatím co slabší model nabídne jen 115 koní a (86 kW). Podobně se mění i točivý moment, který ve standardu dosahuje 177 Nm. Když chce člověk dostat maximum z lacinějšího modelu, dostane se mu 290 Nm, zatím co silnější nabídne až 300 Nm točivého momentu.
Rozdíly samozřejmě panují i v časech akcelerací. Zatím co výkonnější model dosáhne rychlosti 100 km/h během 10.5 sekundy, slabšímu to trvá 14 sekund. Oba modely se však spolehlivě zastaví na hranici 150 km/h. Co se cen týče, lacinější edice Lifestyle bude začínat v přepočtu na částce 980 000 Kč, výkonnější vyjde na 1 077 000 Kč.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!