V roce 2011 vznikla v Číně společnost Shenzhen Denza New Energy Automotive Co., která je z poloviny vlastněná německým Daimlerem a z poloviny čínskou automobilkou BYD. Prvním výsledkem této spolupráce byl v roce 2014 elektromobil nazvaný Denza 400, na který nyní navazuje model Denza 500, který slibuje dojezd na jedno nabití až 500 kilometrů. Daimler tak očividně hodlá bojovat o čínský trh všemi prostředky.
Denza 500 sice může na první pohled vypadat jako klasický hatchback, nicméně ve skutečnosti se jedná o čtyřdveřový sedan s neuvěřitelně krátkou zadní částí. A právě vzadu se také nachází malá plaketka, která by mohla být pro čínské kupce dokonalým magnetem. Stojí na ni totiž „Engineered with Daimler Group", tedy „Vyvinuto ve spolupráci se skupinou Daimler".
Mercedes totiž pracuje na elektromobilech se skutečným zápalem, což by tomuto malému vozu mohlo přinést řadu benefitů. Ještě před bližším pohledem na techniku bychom ale mohli prozkoumat design. Kromě již zmíněného hodně netradičního pojetí karoserie stojí za zmínku přepracovaná přední maska, která díky absenci chladiče nabízí nabíjecí zásuvku, která je po stranách lemována hodně protáhlými LED světlomety.
Podlouhlá světla s LED technologií najdeme i na zadní straně vozu, nicméně ta vypadá poměrně usedleji. Stejně tak usedle působí i interiér, který nabízí tradiční uspořádání bez velkých designových výstřelků či přešlapů. Palubní desce samozřejmě kraluje 9 palcový multimediální systém, který nabízí bohaté funkce konektivity. Nechybí ale ani aplikace, která vám zobrazí nejbližší z cca 112 000 nabíječek elektromobilů v Číně.
A teď už vzhůru k technice. Pod podlahou se nachází akumulátory o celkové kapacitě 70 kWh, díky kterým zvládne Denza 500 až 500 kilometrů na jedno nabití. Pro srovnání, Denza 400 nabízela dojezd „jen" 400 kilometrů. Samotná měření NEDC pak ukazují, že ve skutečném světě by se mohl dojezd modelu Denza pohybovat okolo 461 km.
Aby bylo jasné, že tohle auto neudělá koncernu Daimler žádnou ostudu, bylo testováno za řady rozmanitých a rozhodně ne ideálních podmínek - například při teplotách -40 ° C. Vůz však evidentně uspěl, na čemž má mít zásluhu i nové zpracování řady detailů a podstatné odlehčení.
Denza je na čínském trhu dostupná ve dvou variantách. Základní nese název Lifestyle a vrcholná pak "Aurora", přičemž oba motory dosahují standardního výkonu 92 koní (68 kW), nicméně v případě potřeby se dá z nejsilnějšího modelu vyždímat až 181 koní (135 kW), zatím co slabší model nabídne jen 115 koní a (86 kW). Podobně se mění i točivý moment, který ve standardu dosahuje 177 Nm. Když chce člověk dostat maximum z lacinějšího modelu, dostane se mu 290 Nm, zatím co silnější nabídne až 300 Nm točivého momentu.
Rozdíly samozřejmě panují i v časech akcelerací. Zatím co výkonnější model dosáhne rychlosti 100 km/h během 10.5 sekundy, slabšímu to trvá 14 sekund. Oba modely se však spolehlivě zastaví na hranici 150 km/h. Co se cen týče, lacinější edice Lifestyle bude začínat v přepočtu na částce 980 000 Kč, výkonnější vyjde na 1 077 000 Kč.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.