V roce 2011 vznikla v Číně společnost Shenzhen Denza New Energy Automotive Co., která je z poloviny vlastněná německým Daimlerem a z poloviny čínskou automobilkou BYD. Prvním výsledkem této spolupráce byl v roce 2014 elektromobil nazvaný Denza 400, na který nyní navazuje model Denza 500, který slibuje dojezd na jedno nabití až 500 kilometrů. Daimler tak očividně hodlá bojovat o čínský trh všemi prostředky.
Denza 500 sice může na první pohled vypadat jako klasický hatchback, nicméně ve skutečnosti se jedná o čtyřdveřový sedan s neuvěřitelně krátkou zadní částí. A právě vzadu se také nachází malá plaketka, která by mohla být pro čínské kupce dokonalým magnetem. Stojí na ni totiž „Engineered with Daimler Group", tedy „Vyvinuto ve spolupráci se skupinou Daimler".
Mercedes totiž pracuje na elektromobilech se skutečným zápalem, což by tomuto malému vozu mohlo přinést řadu benefitů. Ještě před bližším pohledem na techniku bychom ale mohli prozkoumat design. Kromě již zmíněného hodně netradičního pojetí karoserie stojí za zmínku přepracovaná přední maska, která díky absenci chladiče nabízí nabíjecí zásuvku, která je po stranách lemována hodně protáhlými LED světlomety.
Podlouhlá světla s LED technologií najdeme i na zadní straně vozu, nicméně ta vypadá poměrně usedleji. Stejně tak usedle působí i interiér, který nabízí tradiční uspořádání bez velkých designových výstřelků či přešlapů. Palubní desce samozřejmě kraluje 9 palcový multimediální systém, který nabízí bohaté funkce konektivity. Nechybí ale ani aplikace, která vám zobrazí nejbližší z cca 112 000 nabíječek elektromobilů v Číně.
A teď už vzhůru k technice. Pod podlahou se nachází akumulátory o celkové kapacitě 70 kWh, díky kterým zvládne Denza 500 až 500 kilometrů na jedno nabití. Pro srovnání, Denza 400 nabízela dojezd „jen" 400 kilometrů. Samotná měření NEDC pak ukazují, že ve skutečném světě by se mohl dojezd modelu Denza pohybovat okolo 461 km.
Aby bylo jasné, že tohle auto neudělá koncernu Daimler žádnou ostudu, bylo testováno za řady rozmanitých a rozhodně ne ideálních podmínek - například při teplotách -40 ° C. Vůz však evidentně uspěl, na čemž má mít zásluhu i nové zpracování řady detailů a podstatné odlehčení.
Denza je na čínském trhu dostupná ve dvou variantách. Základní nese název Lifestyle a vrcholná pak "Aurora", přičemž oba motory dosahují standardního výkonu 92 koní (68 kW), nicméně v případě potřeby se dá z nejsilnějšího modelu vyždímat až 181 koní (135 kW), zatím co slabší model nabídne jen 115 koní a (86 kW). Podobně se mění i točivý moment, který ve standardu dosahuje 177 Nm. Když chce člověk dostat maximum z lacinějšího modelu, dostane se mu 290 Nm, zatím co silnější nabídne až 300 Nm točivého momentu.
Rozdíly samozřejmě panují i v časech akcelerací. Zatím co výkonnější model dosáhne rychlosti 100 km/h během 10.5 sekundy, slabšímu to trvá 14 sekund. Oba modely se však spolehlivě zastaví na hranici 150 km/h. Co se cen týče, lacinější edice Lifestyle bude začínat v přepočtu na částce 980 000 Kč, výkonnější vyjde na 1 077 000 Kč.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.