Automobilka Mercedes zásobuje závody Formule 1 svými Safety Cars již více než 20 let, ovšem za celou tu dobu ještě nedodala tak výkonný stroj, jako je právě nový Mercedes-AMG GT R, který sprintuje z 0 na 96 km/h během pouhých 3.5 sekundy.
Nový Mercedes-AMG GT R, který letos dosadila automobilka Mercedes-Benz na pozici Safety Car místo současného GT S, je skutečnou raketou na kolech. Vrcholná verze sportovního vozu z Affalterbachu je totiž osazena 4.0 litrovým a dvakrát přeplňovaným motorem V8, který známe z řady dalších AMG.
V tomto konkrétním GT R je však motor vyladěn na více než 580 koňských sil a jeho točivý moment se pohybuje kolem 705 Nm. Díky tomu se tenhle vrcholný sportovec dokáže rozpohybovat z 0 na 96 km/h během 3.5 sekundy, čímž za sebou nechává většinu domácí konkurence.
Podobně jako předchozí vozy Safety Car, i GT R dostalo řadu funkčních úprav. Kromě speciálních výstražných světlometů byl vůz vybaven i bezpečnostní klecí, závodními pásy a radiostanicí. Speciální dekorace na dveřích a kapotě se pak dá považovat za samozřejmost.
„Už se svého nového vozu nemohu dočkat", pronesl oficiální jezdec Safety Caru Bernard Mayländer. „Je to absolutní vrchol co se týče jízdních vlastností a je na úplně nové úrovni, než by dosavadní model AMG GT S. Samozřejmě, že Safety Car by měl být na trať vysílán jak nejméně je to možné, ovšem když už budeme muset vést vozy Formule 1 okolo tratě, budeme na to s AMG GT R dokonale vybaveni", dodal jezdec.
Nový Safety Car se poprvé představí již tento víkend na zahajovacím závodě v Melbourne během Australian Grand Prix. Spolu s ním se na závodech objeví i Mercedes-AMG C63S kombi, který bude sloužit jako záchranářský vůz.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?