Automobilka Mercedes zásobuje závody Formule 1 svými Safety Cars již více než 20 let, ovšem za celou tu dobu ještě nedodala tak výkonný stroj, jako je právě nový Mercedes-AMG GT R, který sprintuje z 0 na 96 km/h během pouhých 3.5 sekundy.
Nový Mercedes-AMG GT R, který letos dosadila automobilka Mercedes-Benz na pozici Safety Car místo současného GT S, je skutečnou raketou na kolech. Vrcholná verze sportovního vozu z Affalterbachu je totiž osazena 4.0 litrovým a dvakrát přeplňovaným motorem V8, který známe z řady dalších AMG.
V tomto konkrétním GT R je však motor vyladěn na více než 580 koňských sil a jeho točivý moment se pohybuje kolem 705 Nm. Díky tomu se tenhle vrcholný sportovec dokáže rozpohybovat z 0 na 96 km/h během 3.5 sekundy, čímž za sebou nechává většinu domácí konkurence.
Podobně jako předchozí vozy Safety Car, i GT R dostalo řadu funkčních úprav. Kromě speciálních výstražných světlometů byl vůz vybaven i bezpečnostní klecí, závodními pásy a radiostanicí. Speciální dekorace na dveřích a kapotě se pak dá považovat za samozřejmost.
„Už se svého nového vozu nemohu dočkat", pronesl oficiální jezdec Safety Caru Bernard Mayländer. „Je to absolutní vrchol co se týče jízdních vlastností a je na úplně nové úrovni, než by dosavadní model AMG GT S. Samozřejmě, že Safety Car by měl být na trať vysílán jak nejméně je to možné, ovšem když už budeme muset vést vozy Formule 1 okolo tratě, budeme na to s AMG GT R dokonale vybaveni", dodal jezdec.
Nový Safety Car se poprvé představí již tento víkend na zahajovacím závodě v Melbourne během Australian Grand Prix. Spolu s ním se na závodech objeví i Mercedes-AMG C63S kombi, který bude sloužit jako záchranářský vůz.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?