Nejnovější projekt značky Volkswagen v motoristickém sportu dostal své jméno. Závodní prototyp s čistě elektrickým pohonem, s nímž se Volkswagen zúčastní 24. června 2018 závodu Pikes Peak International Hill Climb v Coloradu (USA), nese označení I.D. R Pikes Peak.
Závodní automobil s elektrickým pohonem všech kol je nejen reprezentantem budoucí rodiny elektromobilů I.D., ale také nejsportovnějších modelů značky Volkswagen, které připravuje společnost R GmbH. Zároveň je prvním krokem směrem k intenzivnější budoucí spolupráci mezi odděleními Volkswagen R a Volkswagen Motorsport. Značka Volkswagen navíc plánuje, že bude v roce 2025 nabízet více než 20 nových elektromobilů. Se zahájením výroby prvního sériového modelu rodiny I.D. se počítá na konci roku 2019 v saském Cvikově.
„Se značkou Volkswagen a rodinou I.D. chceme být lídrem v oblasti elektrické mobility,“ vysvětluje šéf vývoje Dr. Frank Welsch. „I.D. R Pikes Peak a účast v nejslavnějším závodě do vrchu na světě má v tomto ohledu nejen symbolický význam, ale je také cennou zatěžkávací zkouškou pro vývoj elektromobilu obecně.“
Jürgen Stackmann, člen představenstva, zodpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby, k tomu dodává: „Pikes Peak je bezpochyby nejlegendárnějším závodem do vrchu na světě. Pro Volkswagen to je velkolepá příležitost dodat projektem I.D. R elektrické mobilitě emocionální a sportovní náboj.“
„Závod do oblak“ v nadmořské výšce 4300 metrů, odveta za rok 1987, kdy značce vítězství jen těsně uniklo
Mezinárodní závod do vrchu na Pikes Peaku – označovaný také jako „závod do oblak“ – je organizován od roku 1916 nedaleko města Colorado Springs v pohoří Rocky Mountains. Jeho trasa má délku 19,99 kilometru od startu v nadmořské výšce 2800 metrů do cíle na vrcholu s nadmořskou výškou 4302 metrů. Volkswagen se naposledy zúčastnil závodu do vrchu na Pikes Peaku v roce 1987 s ohromujícím vozem Golf, poháněným dvěma motory s impozantním výkonem 652 k, do cíle však těsně nedojel.
„Je nejvyšší čas pro odvetu,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „I.D. R Pikes Peak představuje pro nás extrémně napínavou výzvu, protože chceme ukázat, co je v motoristickém sportu možné s elektrickým pohonem. Celý náš tým v čele s naším jezdcem Romainem Dumasem je maximálně motivován, aby stanovil nový rekordní čas pro elektricky poháněná vozidla.“ Současný rekord ve třídě elektricky poháněných prototypů má hodnotu 8.57,118 min a jeho držitelem je od roku 2016 Novozélanďan Rhys Millen (e0 PP100).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.