Automobilka Aston Martin již dříve prozradila, že její první SUV vyjede na silnice v roce 2019. Jako ukázka možné podoby nám měl posloužit koncept s názvem DBX, který řada z nás považovala za finální označení modelu. Nyní se však objevují zprávy, podle kterých bude skutečný název znít „Varekai".
Segment luxusních SUV se nedávno rozrostl o řadu významných hráčů, mezi kterými nechybí Bentley Bentayga nebo Lamborghini Urus. Další, jako například Rolls-Royce Cullinan nebo dosud nepojmenované SUV Ferrari, pak mají dorazit v příštích letech nebo měsících. Nelze se tedy divit, že ani Aston Martin nechce zůstat stranou.
Prvním náznakem, jak by mohlo nové SUV značky Aston Martin vypadat, byl koncept s označením DBX. Veřejnost tak začala DBX považovat i za oficiální název chystaného produkčního modelu, nicméně podle webu AutoExpress bude oficiální název znít trochu exotičtěji. Automobilka Aston Martin si totiž údajně nechala nedávno registrovat název Varekai.
Je zajímavou shodou náhod, že Varekai je současně označením jedné ze show Cirque du Soleil. Žádný právní konflikt však nečekejme, neboť automobilka si název registrovala pro "Silniční automobily, závodní automobily a jejich součástky. To byla ale malá odbočka od tématu.
Tradiční britská automobilka zatím název nového modelu veřejně nepotvrdila, ovšem očekává se, že zatím pouze čeká na vhodnou příležitost. Vysokou pravděpodobnost užití tohoto jména ostatně naznačuje i jeho první písmeno „V", které má automobilka poslední dobou v oblibě, což potvrzují modely jako Vantage, Vanquish, nebo Valkyrie.
Samotné slovo Varekai pak v Románském jazyce znamená "kamkoliv", což by mělo naznačovat pokročilé schopnosti v terénu. Ostatně již dříve se objevily náznaky, že Aston Martin u svého SUV nehodlá obětovat praktičnost ani schopnosti mimo silnice. Jak řekl Andy Palmer, výkonný ředitel automobilky, „nový model nabídne schopnosti, které jsou od podobného typu vozidla očekávány".
Nový Varekai bude vyráběn v továrně St. Athan ve Walesu a první prototypy by měly sjet z výrobní linky ještě před koncem tohoto roku. První zákazníci by se pak mohli ze svých vozů těšit v průběhu roku 2019.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.