Automobilka Aston Martin již dříve prozradila, že její první SUV vyjede na silnice v roce 2019. Jako ukázka možné podoby nám měl posloužit koncept s názvem DBX, který řada z nás považovala za finální označení modelu. Nyní se však objevují zprávy, podle kterých bude skutečný název znít „Varekai".
Segment luxusních SUV se nedávno rozrostl o řadu významných hráčů, mezi kterými nechybí Bentley Bentayga nebo Lamborghini Urus. Další, jako například Rolls-Royce Cullinan nebo dosud nepojmenované SUV Ferrari, pak mají dorazit v příštích letech nebo měsících. Nelze se tedy divit, že ani Aston Martin nechce zůstat stranou.
Prvním náznakem, jak by mohlo nové SUV značky Aston Martin vypadat, byl koncept s označením DBX. Veřejnost tak začala DBX považovat i za oficiální název chystaného produkčního modelu, nicméně podle webu AutoExpress bude oficiální název znít trochu exotičtěji. Automobilka Aston Martin si totiž údajně nechala nedávno registrovat název Varekai.
Je zajímavou shodou náhod, že Varekai je současně označením jedné ze show Cirque du Soleil. Žádný právní konflikt však nečekejme, neboť automobilka si název registrovala pro "Silniční automobily, závodní automobily a jejich součástky. To byla ale malá odbočka od tématu.
Tradiční britská automobilka zatím název nového modelu veřejně nepotvrdila, ovšem očekává se, že zatím pouze čeká na vhodnou příležitost. Vysokou pravděpodobnost užití tohoto jména ostatně naznačuje i jeho první písmeno „V", které má automobilka poslední dobou v oblibě, což potvrzují modely jako Vantage, Vanquish, nebo Valkyrie.
Samotné slovo Varekai pak v Románském jazyce znamená "kamkoliv", což by mělo naznačovat pokročilé schopnosti v terénu. Ostatně již dříve se objevily náznaky, že Aston Martin u svého SUV nehodlá obětovat praktičnost ani schopnosti mimo silnice. Jak řekl Andy Palmer, výkonný ředitel automobilky, „nový model nabídne schopnosti, které jsou od podobného typu vozidla očekávány".
Nový Varekai bude vyráběn v továrně St. Athan ve Walesu a první prototypy by měly sjet z výrobní linky ještě před koncem tohoto roku. První zákazníci by se pak mohli ze svých vozů těšit v průběhu roku 2019.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?