Automobilka Aston Martin již dříve prozradila, že její první SUV vyjede na silnice v roce 2019. Jako ukázka možné podoby nám měl posloužit koncept s názvem DBX, který řada z nás považovala za finální označení modelu. Nyní se však objevují zprávy, podle kterých bude skutečný název znít „Varekai".
Segment luxusních SUV se nedávno rozrostl o řadu významných hráčů, mezi kterými nechybí Bentley Bentayga nebo Lamborghini Urus. Další, jako například Rolls-Royce Cullinan nebo dosud nepojmenované SUV Ferrari, pak mají dorazit v příštích letech nebo měsících. Nelze se tedy divit, že ani Aston Martin nechce zůstat stranou.
Prvním náznakem, jak by mohlo nové SUV značky Aston Martin vypadat, byl koncept s označením DBX. Veřejnost tak začala DBX považovat i za oficiální název chystaného produkčního modelu, nicméně podle webu AutoExpress bude oficiální název znít trochu exotičtěji. Automobilka Aston Martin si totiž údajně nechala nedávno registrovat název Varekai.
Je zajímavou shodou náhod, že Varekai je současně označením jedné ze show Cirque du Soleil. Žádný právní konflikt však nečekejme, neboť automobilka si název registrovala pro "Silniční automobily, závodní automobily a jejich součástky. To byla ale malá odbočka od tématu.
Tradiční britská automobilka zatím název nového modelu veřejně nepotvrdila, ovšem očekává se, že zatím pouze čeká na vhodnou příležitost. Vysokou pravděpodobnost užití tohoto jména ostatně naznačuje i jeho první písmeno „V", které má automobilka poslední dobou v oblibě, což potvrzují modely jako Vantage, Vanquish, nebo Valkyrie.
Samotné slovo Varekai pak v Románském jazyce znamená "kamkoliv", což by mělo naznačovat pokročilé schopnosti v terénu. Ostatně již dříve se objevily náznaky, že Aston Martin u svého SUV nehodlá obětovat praktičnost ani schopnosti mimo silnice. Jak řekl Andy Palmer, výkonný ředitel automobilky, „nový model nabídne schopnosti, které jsou od podobného typu vozidla očekávány".
Nový Varekai bude vyráběn v továrně St. Athan ve Walesu a první prototypy by měly sjet z výrobní linky ještě před koncem tohoto roku. První zákazníci by se pak mohli ze svých vozů těšit v průběhu roku 2019.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?