Automobilka Ford má pro své zákazníky připravenou poměrně bohatou paletu novinek, která nabídne jeden návrat dlouho očekávané klasiky v podobě modelu Bronco, extrémně výkonný Mustang Shelby GT500 a jedno nadupané SUV s označením Explorer ST.
Pojďme začít od toho nejtajemnějšího, což je bezpochyby nový Ford Bronco. O jeho návratu se mluví už dlouhé roky a někteří začali pomalu ztrácet naději, nicméně automobilka Ford si nakonec potenciál slavného jména nemohla nechat ujít a Bronco znovu oživí.
Ačkoliv je na jediném dostupném snímku Bronco zahaleno, podle jeho siluety soudíme, že by mohlo jít o malý ale schopný off-road, který by se mohl chtít poměřovat například s Wranglerem. Ostatně už teď lze dobře vidět rezervní kolo na zadních dveřích, vysokou světlo výšku nebo velké podběhy, které by mohly snadno pojmout i pořádné terénní pneumatiky.
Ford toho o novém Broncu příliš mnoho neprozradil, nicméně podle všeho by se mohlo jednat o kompaktní dvoudveřové SUV, což by jistě přispělo k jeho manévrovatelnosti mimo silnice. Na výsledek snažení lidí od Fordu si však budeme muset počkat až na rok 2020.
Další novinky opět pochází z rodiny SUV a crossoverů. Automobilka totiž potvrdila, že nová generace modelů Escape a Explorer bude představena již příští krok. Krátce na to by pak měla dorazit i ostrá varianta Explorer ST, která má být jednou z 12 ostrých novinek, které chce oddělení Ford Performance představit do roku 2020.
První snímky toho opět moc neodhalují, nicméně podle dosud dostupných informací by mohl být tento ostrý crossover vybaven stejným 3.0 litrovým a dvakrát přeplňovaným motorem V6, kterým disponuje například Lincoln Continental. V praxi by to znamenalo výkon okolo 400 koní a 542 Nm, což by oproti v současnosti nabízenému Exploreru Sport s výkonem 365 koní nebyl zas tak velký posun.
Poslední novinkou, na kterou čeká prakticky celý svět, se stal první snímek nového Mustangu Shelby GT500. Král silnic, o kterém Ford oficiálně promluvil teprve v lednu, bude mít podle všeho před-faceliftovou masku, kterou doplní výrazný emblém kobry. Výrazné pruhy jsou samozřejmostí a v dolní části nárazníku se nejspíš dočkáme pořádně výrazného splitteru.
To nejzajímavější by se však mělo ukrývat pod kapotou: kompresorem přeplňovaný motor V8, jehož výkon se odhaduje na více než 700 koní. Kromě brutální síly bychom se ale měli dočkat i dalších úprav typických pro výkonné vozy, včetně speciálních technologií pro maximální přenos výkonu na silnice nebo agresivního ale hlavně funkčního body-kitu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.