Automobilka Ford má pro své zákazníky připravenou poměrně bohatou paletu novinek, která nabídne jeden návrat dlouho očekávané klasiky v podobě modelu Bronco, extrémně výkonný Mustang Shelby GT500 a jedno nadupané SUV s označením Explorer ST.
Pojďme začít od toho nejtajemnějšího, což je bezpochyby nový Ford Bronco. O jeho návratu se mluví už dlouhé roky a někteří začali pomalu ztrácet naději, nicméně automobilka Ford si nakonec potenciál slavného jména nemohla nechat ujít a Bronco znovu oživí.
Ačkoliv je na jediném dostupném snímku Bronco zahaleno, podle jeho siluety soudíme, že by mohlo jít o malý ale schopný off-road, který by se mohl chtít poměřovat například s Wranglerem. Ostatně už teď lze dobře vidět rezervní kolo na zadních dveřích, vysokou světlo výšku nebo velké podběhy, které by mohly snadno pojmout i pořádné terénní pneumatiky.
Ford toho o novém Broncu příliš mnoho neprozradil, nicméně podle všeho by se mohlo jednat o kompaktní dvoudveřové SUV, což by jistě přispělo k jeho manévrovatelnosti mimo silnice. Na výsledek snažení lidí od Fordu si však budeme muset počkat až na rok 2020.
Další novinky opět pochází z rodiny SUV a crossoverů. Automobilka totiž potvrdila, že nová generace modelů Escape a Explorer bude představena již příští krok. Krátce na to by pak měla dorazit i ostrá varianta Explorer ST, která má být jednou z 12 ostrých novinek, které chce oddělení Ford Performance představit do roku 2020.
První snímky toho opět moc neodhalují, nicméně podle dosud dostupných informací by mohl být tento ostrý crossover vybaven stejným 3.0 litrovým a dvakrát přeplňovaným motorem V6, kterým disponuje například Lincoln Continental. V praxi by to znamenalo výkon okolo 400 koní a 542 Nm, což by oproti v současnosti nabízenému Exploreru Sport s výkonem 365 koní nebyl zas tak velký posun.
Poslední novinkou, na kterou čeká prakticky celý svět, se stal první snímek nového Mustangu Shelby GT500. Král silnic, o kterém Ford oficiálně promluvil teprve v lednu, bude mít podle všeho před-faceliftovou masku, kterou doplní výrazný emblém kobry. Výrazné pruhy jsou samozřejmostí a v dolní části nárazníku se nejspíš dočkáme pořádně výrazného splitteru.
To nejzajímavější by se však mělo ukrývat pod kapotou: kompresorem přeplňovaný motor V8, jehož výkon se odhaduje na více než 700 koní. Kromě brutální síly bychom se ale měli dočkat i dalších úprav typických pro výkonné vozy, včetně speciálních technologií pro maximální přenos výkonu na silnice nebo agresivního ale hlavně funkčního body-kitu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.