Audi pokračuje ve své modelové ofenzivě ve vyšší třídě. Po nových modelech Audi A6 a Audi A7 představuje prémiová značka nyní poprvé novou generaci Audi A6. Elegantní limuzína vyniká ve svém segmentu všestranností, ať se jedná o digitalizaci, komfort nebo sportovní charakter. Značka Audi kromě toho odhalila v Ženevě prototyp svého prvního modelu s čistě elektrickým pohonem. Sportovní SUV nabízí prostor a komfort typického automobilu vyšší třídy s dojezdem, který umožňuje praktické využití vozidla v každodenním provozu.
Nové Audi A6 Limuzína: Modernizace v segmentu manažerských vozů
Audi představuje nový model A6. S osmou generací úspěšné limuzíny vyšší třídy v technicky elegantním pojetí zároveň přináší do příslušného segmentu velký počet inovací i dosud nebývalou všestrannost. Společně s modely A8 a A7 Sportback je A6 výrazným ambasadorem nového designérského stylu Audi. Svými napnutými plochami, jasnými hranami a markantními liniemi vyzařuje sportovní eleganci, high-tech a vysokou kvalitu.
Ve svém segmentu progresivní interiér důsledně sází na zcela digitální ovládací systém. Systém MMI touch response s haptickou a akustickou zpětnou vazbou umožňuje rychlé a intuitivní ovládání. Rozsáhlá nabídka řešení v oblastech konektivity a asistenčních systémů přináší ještě vyšší úroveň bezpečnosti a komfortu. Mezi největší novinky v nabídce asistenčních systémů patří kromě adaptivního asistenta řízení také parking pilot a garage pilot. Obě funkce rozšíří nabídku výbavy v průběhu letošního roku. Adaptivní asistent řízení podporuje řidiče zajišťováním akcelerace, zpomalování i změn směru jízdy a pomáhá udržovat vozidlo ve svém jízdním pruhu i v místech se zúžením a při průjezdu staveništěm.
Za jízdy je Audi A6 agilní jako sportovní automobil a obratné jako kompaktní vůz. Zásadní podíl na tom má nové dynamické řízení všech kol, které kombinuje bezprostřední, sportovní reakce na povely řidiče se suverénní jízdní stabilitou a zmenšuje průměr otáčení limuzíny až o 1,1 metru. Nový koncept tlumení zprostředkovává intenzivní a zároveň velmi detailní informace o dění mezi pneumatikami a povrchem vozovky.
Při zahájení prodeje v Evropě bude Audi nabízet nové A6 se dvěma výkonnými a kultivovanými motory – zážehovým šestiválcem 3.0 TFSI s výkonem 250 kW (340 k) a vznětovým šestiválcem 3.0 TDI s výkonem 210 kW (286 k). Všechny motory jsou sériově vybaveny částečně hybridním systémem, který zvyšuje komfort a hospodárnost.
Výrobu nového modelu Audi A6 zajišťuje závod Neckarsulm. Nové Audi A6 bude uvedeno na český trh počátkem léta 2018.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.