Evropský Ford Mustang Bullit: Polotučná verze americké ikony? Ani náhodou!

Evropský Ford Mustang Bullit
Evropský Ford Mustang Bullit, foto: Ford
Antonín Marek , AutoRoad.cz 7. března 2018 08:29
Sdílej:

Nový Ford Mustang BULLITT slaví na autosalonu v Ženevě svoji evropskou premiéru. Jedná se o speciální edici, připomínající 50. výročí slavného filmu se Stevem McQueenem. Debutu vozu v Ženevě se účastní i třetí generace McQueenovy rodiny - vnoučata Chase a Madison.

Je to jedna z nejslavnějších automobilových scén ve filmové historii. Snímek „Bullittův případ“ (v originále Bullitt) z produkce Warner Bros se zapsal do paměti automobilových fanoušků téměř desetiminutovou „honičkou“, při které McQueen pronásleduje dva zabijáky ulicemi San Franciska za volantem Mustangu GT fastback modelového roku 1968.

Nový Mustang BULLITT je poctou legendárnímu filmu. Pohání ho motor 5.0 V8, vylepšený o otevřené sání, 87mm škrticí klapky a řídicí jednotku z modelu Shelby Mustang GT350. V evropské specifikaci bude agregát podle předpokladů dosahovat výkonu 341 kW (464 k) a točivého momentu 529 Nm. Novinkou ve výbavě je funkce automatického srovnání otáček při podřazování (meziplyn). Pro zajímavost, americká variant nabízí pouze o 11 koní víc, což není zas tak velký rozdíl.

Ke specifickým detailům nového Mustangu BULLITT patří 19palcová kola z lehké slitiny v klasickém designu „Torq Thrust“, červené brzdiče Brembo™ a imitace víčka nádrže s emblémem BULLITT.

V interiéru se objevuje plně digitální přístrojový štít, tvořený LCD displejem o úhlopříčce 12 palců. K dispozici budou sportovní sedadla Recaro. Barva švů na sedadlech, středové konzole a palubní desce odráží zvolený odstín laku karoserie a na palubní desce před spolujezdcem se namísto tradičního emblému Mustang nachází plaketa s pořadovým číslem vozu. Hlavice řadicí páky ve vzhledu bílé kulečníkové koule je poctou originálu.

Fordu se podařilo zajistit pro evropskou premiéru nového Mustangu BULLITT podporu třetí generace rodiny McQueenů. Chase a Madison, vnoučata Steva McQueena, který ztvárnil v Bullittově případu titulní roli, si zahrála v automobilové honičce situované do prostředí Švýcarských Alp nedaleko Ženevy. Do natáčení se zapojil i jejich otec Chad McQueen. 

Po boku nejnovějšího Mustangu BULLITT se v Ženevě objeví Ford Mustang GT modelového roku 1968 v odstínu Highland Green, poháněný motorem V8 390 (6,4 l). Jedná se o stejný model jako vůz, se kterým jezdil McQueen v Bullittově případu.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.