V záplavě všech novinek z ženevského autosalonu bychom neměli vynechat ani nový koncept Subaru Viziv Tourer, jehož hlavním cílem je opět učinit z bezpečných a praktických rodinných kombíků zábavnou a alespoň trochu "funky" záležitost.
Nový koncept se v řadě technických specifik drží osvědčeného receptu: propracovaný pohon všech kol Symmetrical AWD, motor typu boxer a samozřejmě nadprůměrná praktičnost a bezpečnost. Co se rozměrů týče, Viziv Tourer nabídne 4775 mm na délku, 1930 mm na šířku, 1435 mm na výšku a rozvor kol 2730 mm, což zajistí dostatek prostoru pro čtyři cestující a jejich zavazadla.
Při čelním pohledu zaujme výrazná hexagonální maska, na jejíž linie na stranách navazují protáhlé a úzké světlomety, které se táhnou až na úroveň podběhu. Díky této kombinaci působí příď velmi agresivně, což ještě podtrhuje přední nárazník. Z bočního pohledu je design relativně umírněný a až v zadní části se opět objevují ostře řezané linie, decentní křídlo pátých dveří a výrazný zadní difuzér s dvojicí výfukových koncovek.
Navzdory značně agresivnímu vzezření by ale Viziv měl nabídnout i více než dostatek místa pro cestující i jejich zavazadla. Důraz byl také kladen na celkovou bezpečnost, které by měly napomoci pokročilé asistenční systémy jako například EyeSight. Ten má být oproti minulým generacím výrazně vylepšen, stejně jako radary a navigační systémy. Cílem automobilky bylo dosáhnout nevídaně bezpečného vozu, pro který by byly dopravní nehody otázkou minulosti.
Co se názvu Viziv týče, v minulosti už jsme měli tu čest s digitálním závodním vozem pro herní sérii Gran Tourismo 6, crossoverem, výkonným sporťákem a také studií sedmimístného SUV, kterou nakonec automobilka přetavila v SUV Ascent - které však míří zatím pouze na americké trhy.
Tento konkrétní koncept by se měl také dočkat zpracování - tentokrát ale v podobě kompaktního nebo středně velkého kombi. Mnoha lidem se pak při pohledu na tento koncept dere na mysl, že Viziv Tourer by mohl být přímou náhradou za model Levorg - tedy samozřejmě až přijde jeho čas.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.