V záplavě všech novinek z ženevského autosalonu bychom neměli vynechat ani nový koncept Subaru Viziv Tourer, jehož hlavním cílem je opět učinit z bezpečných a praktických rodinných kombíků zábavnou a alespoň trochu "funky" záležitost.
Nový koncept se v řadě technických specifik drží osvědčeného receptu: propracovaný pohon všech kol Symmetrical AWD, motor typu boxer a samozřejmě nadprůměrná praktičnost a bezpečnost. Co se rozměrů týče, Viziv Tourer nabídne 4775 mm na délku, 1930 mm na šířku, 1435 mm na výšku a rozvor kol 2730 mm, což zajistí dostatek prostoru pro čtyři cestující a jejich zavazadla.
Při čelním pohledu zaujme výrazná hexagonální maska, na jejíž linie na stranách navazují protáhlé a úzké světlomety, které se táhnou až na úroveň podběhu. Díky této kombinaci působí příď velmi agresivně, což ještě podtrhuje přední nárazník. Z bočního pohledu je design relativně umírněný a až v zadní části se opět objevují ostře řezané linie, decentní křídlo pátých dveří a výrazný zadní difuzér s dvojicí výfukových koncovek.
Navzdory značně agresivnímu vzezření by ale Viziv měl nabídnout i více než dostatek místa pro cestující i jejich zavazadla. Důraz byl také kladen na celkovou bezpečnost, které by měly napomoci pokročilé asistenční systémy jako například EyeSight. Ten má být oproti minulým generacím výrazně vylepšen, stejně jako radary a navigační systémy. Cílem automobilky bylo dosáhnout nevídaně bezpečného vozu, pro který by byly dopravní nehody otázkou minulosti.
Co se názvu Viziv týče, v minulosti už jsme měli tu čest s digitálním závodním vozem pro herní sérii Gran Tourismo 6, crossoverem, výkonným sporťákem a také studií sedmimístného SUV, kterou nakonec automobilka přetavila v SUV Ascent - které však míří zatím pouze na americké trhy.
Tento konkrétní koncept by se měl také dočkat zpracování - tentokrát ale v podobě kompaktního nebo středně velkého kombi. Mnoha lidem se pak při pohledu na tento koncept dere na mysl, že Viziv Tourer by mohl být přímou náhradou za model Levorg - tedy samozřejmě až přijde jeho čas.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.