V záplavě všech novinek z ženevského autosalonu bychom neměli vynechat ani nový koncept Subaru Viziv Tourer, jehož hlavním cílem je opět učinit z bezpečných a praktických rodinných kombíků zábavnou a alespoň trochu "funky" záležitost.
Nový koncept se v řadě technických specifik drží osvědčeného receptu: propracovaný pohon všech kol Symmetrical AWD, motor typu boxer a samozřejmě nadprůměrná praktičnost a bezpečnost. Co se rozměrů týče, Viziv Tourer nabídne 4775 mm na délku, 1930 mm na šířku, 1435 mm na výšku a rozvor kol 2730 mm, což zajistí dostatek prostoru pro čtyři cestující a jejich zavazadla.
Při čelním pohledu zaujme výrazná hexagonální maska, na jejíž linie na stranách navazují protáhlé a úzké světlomety, které se táhnou až na úroveň podběhu. Díky této kombinaci působí příď velmi agresivně, což ještě podtrhuje přední nárazník. Z bočního pohledu je design relativně umírněný a až v zadní části se opět objevují ostře řezané linie, decentní křídlo pátých dveří a výrazný zadní difuzér s dvojicí výfukových koncovek.
Navzdory značně agresivnímu vzezření by ale Viziv měl nabídnout i více než dostatek místa pro cestující i jejich zavazadla. Důraz byl také kladen na celkovou bezpečnost, které by měly napomoci pokročilé asistenční systémy jako například EyeSight. Ten má být oproti minulým generacím výrazně vylepšen, stejně jako radary a navigační systémy. Cílem automobilky bylo dosáhnout nevídaně bezpečného vozu, pro který by byly dopravní nehody otázkou minulosti.
Co se názvu Viziv týče, v minulosti už jsme měli tu čest s digitálním závodním vozem pro herní sérii Gran Tourismo 6, crossoverem, výkonným sporťákem a také studií sedmimístného SUV, kterou nakonec automobilka přetavila v SUV Ascent - které však míří zatím pouze na americké trhy.
Tento konkrétní koncept by se měl také dočkat zpracování - tentokrát ale v podobě kompaktního nebo středně velkého kombi. Mnoha lidem se pak při pohledu na tento koncept dere na mysl, že Viziv Tourer by mohl být přímou náhradou za model Levorg - tedy samozřejmě až přijde jeho čas.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?