BMW Concept M8 Gran Coupé impozantním způsobem zosobňuje význam písmene „M“ pro automobilku BMW. Znamená „maximum“, maximum všeho. BMW Concept M8 Gran Coupé ztělesňuje nejen dynamickou dokonalost, ale také nové, ultra-sportovní, extrovertní a výrazně jiné pojetí luxusu značky BMW.
„BMW řady 8 převezme pomyslnou štafetu nové vlajkové modelové řady BMW a jako takové v sobě snoubí bezkonkurenční sportovnost a eleganci,“ uvedl Adrian van Hooydonk, senior viceprezident BMW Group Design. „BMW Concept M8 Gran Coupé je vize nejexotičtější a nejpřitažlivější varianty nového BMW řady 8.“
Symbol jedinečného chápání luxusu.
BMW Concept M8 Gran Coupé je více než jen luxusní sportovní vůz se čtyřmi dveřmi. Symbolizuje nové a jedinečné pojetí luxusu. „BMW Concept M8 Gran Coupé je navrženo tak, aby rozvířilo stojaté vody automobilového designu, aby bylo výrazně jiné. Mělo by s vámi po emoční stránce zacloumat,“ vysvětluje Domagoj Dukec, viceprezident BMW M a BMW i Design. „Tímto automobilem chceme oslovit lidi, kteří hledají něco mimořádného a chtějí vystoupit z davu. V tomto případě BMW M jednoznačně posouvá luxus mimo jeho vlastní komfortní zónu.“ Stejně jako BMW Concept řady 8 před ním, také BMW Concept M8 Gran Coupé představuje nový designový jazyk BMW, vyznačující se výraznými plochami, které více než kdykoliv předtím zřetelně vyzdvihují dynamiku. Grafické rozvržení ploch podtrhuje několik precizně tvarovaných prolisů.
Přední část: slib dynamického potenciálu, který vám zrychlí tep.
Vizuálně přitažlivá široká a k vozovce přikrčená přední část konceptu BMW Concept M8 Gran Coupé na první pohled slibuje výjimečné výkony. Muskulaturní plochy a precizní tvary přední kapoty prozrazují dynamický potenciál, který se pod ní ukrývá.
V novém provedení přední části konceptu se očividně objevuje tvář nového BMW řady 8. Obrysy masky chladiče ve tvaru ledvinek se rozšiřují směrem k vozovce, a tím zdůrazňují nízko položené těžiště vozu. Stejně jako v případě raných kupé značky BMW, i zde jsou ledvinky spojeny a tvoří tak celistvý prvek. Přední světlomety jsou umístěny výše než maska chladiče, díky čemuž dvojice ledvinek vypadá umístěna níže, než ve skutečnosti je. Naopak zlaté lemování ledvinek propůjčuje přední části vozu ještě více exkluzivity. Světelná technologie, známá ze závodního vozu M8 GTE, nabízí dynamickou, šestiúhelníkovou interpretaci charakteristické BMW přídě se čtyřmi světlomety a do jejích vnitřních součástí přináší moderního prvky světa závodních vozů a luxusní kvality. Naproti tomu rozměrné nasávací otvory z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) usměrňují vzduch tam, kde je zapotřebí.
Boční partie: elegance kombinovaná s výraznou precizností.
Tvary konceptu BMW Concept M8 Gran Coupé vyzařují dynamický charakter vozu i ve chvíli, kdy je pozorován z dálky. Dlouhý rozvor, dlouhá kapota, plynule se svažující střecha a krátká záď vytvářejí elegantní siluetu sportovního kupé. Emocionálně tvarované plochy karoserie a zejména boční linie má nejvyšší bod v oblasti C-sloupků, tedy nad zadními koly. Zde střecha přechází v záď prostřednictvím elegantně tvarovaných „ploutviček“. Níže umístěné mohutné podběhy zadních kol vizuálně vyjadřují výkon, který na silnici přenášejí kola zadní nápravy. Plynulé přechody mezi jednotlivými plochami vyzařují neoddiskutovatelnou smyslnost, zatímco zužující se boky v kombinaci s širokým rozchodem dodávají vozu ještě více osobitosti a sportovnosti.
Jelikož jde o plnohodnotný automobil BMW M, je střecha konceptu BMW Concept M8 Gran Coupé vyrobena z uhlíkových kompozitů, což snižuje těžiště vozu jak vizuálně, tak i fakticky, a má aerodynamicky optimalizovaná vnější zpětná zrcátka.
Barva karoserie Salève Vert, jež se v různých světelných podmínkách mění ze zelené na šedavě modrou, vytváří nesmírně efektní povrchovou kompozici a vhodně ladí se zlatými okenními lištami, charakteristickými M žábrami za předními koly, zlatými brzdovými třmeny, koly z lehké slitiny a M dvojitými koncovkami výfuku. Toto řešení propůjčuje vozu zcela nový atraktivní vzhled.
Záď vozu se vyznačuje impozantním vzhledem.
Zadní část konceptu BMW Concept M8 Gran Coupé vyzařuje proslulý M dynamický elán a vizuální přitažlivost, zatímco dynamické schopnosti tohoto vozu prozrazuje široký rozchod kol a výrazně vytažené blatníky. Zadní část stylisticky rozbíjejí horizontální křivky, čímž umožňují ploše pod zadním spoilerem zachytit více světla a dodávají vozu ještě více vizuální agility. Rozkročený postoj na silnici podtrhují tence tvarované zadní svítilny, situované na vnějších okrajích karoserie. Pod nimi umístěný zadní nárazník přejímá dynamické téma předního nárazníku. Zprávu o absolutním výkonu společně vysílají výrazný zadní difuzor a dvě dvojité koncovky M výfuku.
Vize budoucnosti.
Mimořádně atraktivní exteriér BMW Concept M8 Gran Coupé v sobě snoubí základní hodnoty BMW M s elegancí a luxusem ve snaze vytvořit novou a fascinující podobu a současně odhaluje nový a vzrušující aspekt BMW M. Nový model představuje budoucí podobu BMW řady 8 Gran Coupé a BMW M8 Gran Coupé, která se představí v průběhu roku 2019 a doplní rodinu BMW řady 8.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.