Značka Audi odhalila na Ženevském autosalonu prototyp svého prvního modelu s čistě elektrickým pohonem. Sportovní SUV kombinuje prostor a komfort typického automobilu vyšší třídy s dojezdem, který umožňuje praktické využití vozidla v každodenním provozu. Téměř 250 prototypů absolvuje do zahájení výroby na celém světě testy v extrémních podmínkách. Speciálně maskované prototypy vyzývají k honbě za nejpozoruhodnějšími fotografiemi.
Prototyp Audi e-tron ukazuje výhled na první zcela elektrický model značky se čtyřmi kruhy. Pod zamaskovaným exteriérem se ukrývá sportovní prémiové SUV s pětimístným interiérem a velkorysým prostorem pro zavazadla. Nabídka vnitřního prostoru a komfort odpovídají typickému modelu Audi vyšší třídy. Dojezd, umožňující i cestování na dlouhé vzdálenosti, a komplexní nabídka možností nabíjení poskytnou zákazníkům elektrickou mobilitu bez kompromisů.
Sériovou verzi prototypu Audi e-tron bude možné nabíjet na rychlonabíjecích stanicích s nabíjecím výkonem až 150 kW. SUV tak bude za necelých 30 minut připraveno na další etapu dálkové jízdy. Elektrické quattro katapultuje pohon všech kol do nové éry a zaručuje vynikající provozní vlastnosti v jakémkoli terénu. Sériová verze prototypu Audi e-tron bude uvedena na evropský trh koncem roku 2018. Sériovou výrobu s neutrální bilancí emisí CO2 bude zajišťovat závod Audi v Bruselu.
„Audi vytyčuje svým prvním modelem s čistě elektrickým pohonem důležitý milník pro budoucnost společnosti,“ říká Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti AUDI AG. „V roce 2020 budeme mít v nabídce tři zcela elektrické automobily – kromě sportovního SUV to bude také čtyřdveřové gran turismo, sériová verze studie Audi e-tron Sportback concept, a kompaktní model. Ještě před rokem 2025 uvedeme na trh více než 20 elektromobilů a hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení napříč všemi segmenty a všemi automobilovými koncepty,“ říká šéf značky Audi.
Nepřehlédnutelná vysokonapěťová technika: Maskování designu
Prototyp Audi e-tron nemá klasické maskování tajných prototypů, nýbrž speciálně vyvinutou stylistickou fólii, která vizualizuje elektrifikaci. Přes celou boční stěnu se táhne neobvykle pojatý nápis e-tron, který působí, jako by byl „pod proudem“. Písmeno „e“ se vine kolem víčka nabíjecí zásuvky v úrovni předního blatníku a doslova elektrizuje.
Po vzoru vysokonapěťové sítě znázorňují oranžové prvky, že prototyp Audi e-tron jezdí zcela elektricky. Po obvodu celé spodní části vozu se tak střídají oranžové segmenty s černými. Expresivní prahy ukazují svými barevnými ozdobnými prvky, kde se nacházejí akumulátory a s nimi i energetické centrum automobilu.
Čtyři kontinenty, více než pět milionů kilometrů: Testy v extrémních podmínkách
Do uvedení prvního elektricky poháněného modelu značky se čtyřmi kruhy na trh, k němuž dojde na konci letošního roku, absolvuje sportovní SUV zkušební jízdy na čtyřech kontinentech. Čistě elektricky poháněné SUV musí prokázat své všestranné kvality v nekompromisních praktických testech za extrémních podmínek od mrazivé Skandinávie a horké Afriky přes vysokohorské oblasti Asie, Severní smyčku Nürburgringu a dopravní zácpy čínských metropolí až po americké dálnice. Audi zkouší předsériová vozidla v reálném provozu ve všech klimatických zónách s rozsahem teplot od méně než -20 °C do více než +50 °C.
Kromě toho probíhají na celém světě intenzivní testy nabíjecí techniky, což je důležité bezpečnostní kritérium pro elektromobily napájené z akumulátorů. Přitom jsou testovány jednotlivé standardy nabíjení na zkušebních polygonech i ve veřejném prostoru, aby byla zaručena bezpečnost kompletní nabídky různých metod nabíjení. Zkušebnímu provozu je podrobeno celkem téměř 250 prototypů Audi e-tron, které ujedou více než pět milionů kilometrů – to odpovídá 125 cestám kolem světa a cca 85 000 provozních hodin.
Honba za prototypy v Ženevě
Až do světové premiéry bude část flotily zkušebních vozidel Audi e-tron s elektrizujícím maskováním jezdit ve veřejném silničním provozu. První zastávkou nápadných prototypů je Ženeva. V době zahájení autosalonu projedou atraktivními místy švýcarské metropole.
Zájemci mohou využít tuto i další příležitosti ke zvěčnění prototypů se stylovým maskováním a své pozoruhodné fotografie vložit na sociální sítě pod hashtagem #etron. Audi zveřejní nejlepší fotografie bez jakýchkoli her na schovávanou na webové stránce www.e-tron.audi.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?