Nová Honda CR-V se představí v Ženevě. Nabídne sofistikovanější techniku a prostor pro 7 cestujících

Honda představí na ženevském autosalonu zcela nový model CR-V
Honda představí na ženevském autosalonu zcela nový model CR-V, foto: Honda
Antonín Marek , AutoRoad.cz 28. února 2018 14:59
Sdílej:

Společnost Honda se chystá na ženevském autosalonu 2018 představit evropskou sériovou verzi zcela nového modelu CR-V. Nová generace nejlépe prodávaného SUV na světě posouvá úroveň kvality a prostornosti interiéru, včetně volitelné verze se sedmi sedadly, která je k dispozici vůbec poprvé. Podvozek je rovněž nejpropracovanější, jaký byl u modelu CR-V dosud vytvořen, a přináší intenzivní jízdní zážitek, jedinečné jízdní pohodlí a také skvělé vlastnosti při jízdě v terénu.

Pokročilý design karoserie a špičková kvalita interiéru

Karoserie zbrusu nového modelu CR-V má svěží a důmyslný design s mohutnými podběhy kol, ostřejšími křivkami kapoty a zadní části vozu a moderní maskou rodiny vozů Honda s charakteristickým provedením světlometů.

Užší přední sloupky, profilované přední a zadní nárazníky i kryty pod motorem a předními a zadními dveřmi přispívají k tomu, že nový model CR-V se řadí mezi aerodynamicky nejefektivnější vozy ve své třídě. Vůz je také vybaven systémem Active Shutter Grille společnosti Honda, který ještě dále snižuje úspornou spotřebu paliva.

Nový design interiéru klade důraz na horizontální uspořádání palubní desky, akcentuje pocit šířky, navozuje dojem síly a zvýrazňuje tak prostornější kabinu. Palubní deska je osazena dvěma 7-palcovými displeji a uspořádání ovládacích prvků bylo přepracováno tak, že jednoduchý blok pro řízení klimatizace je umístěn pod středovým dotykovým displejem.

Špičková praktičnost a nová sedmimístná verze

Zbrusu nový model CR-V vyniká o něco většími rozměry karoserie než jeho předchůdce a delší rozvor i širší postoj umožňují, že interiér je výrazně prostornější. Díky nejlepšímu využití prostoru v dané třídě mají cestující dostatek místa a pohodlí a rovněž zavazadlový prostor je širší, hlubší i delší. Nový zavazadlový prostor se dvěma polohami dovoluje nastavit rovnou podlahu pro nakládaní objemnějších předmětů a elektricky ovládané zadní výklopné dveře umožňují pohodlný přístup.

Díky důmyslným prvkům a funkcím je každodenní používání nového vozu CR-V snazší. Lze například naprogramovat výšku otevření zadních výklopných dveří tak, aby nenarazily do nízkého stropu a k flexibilnějšímu využití kabiny přispívá i úložná schránka ve středové konzole, kterou lze využívat ve třech režimech. Opěradla zadních sedadel s dělením v poměru 60:40 lze navíc jednoduchým úkonem rychle sklopit, což zrychlí i usnadní nakládání.

Vůz CR-V bude také úplně poprvé nabízen ve variantě se sedmi sedadly. Pokud zákazník zvolí tuto variantu, cestující ve třetí řadě si mohou dopřát na dlouhých cestách pohodlí díky výjimečně velkému prostoru pro nohy i úhlu opěradla vůči sedadlu 101 stupňů. Přístup k sedadlům ve třetí řadě je rovněž špičkový díky široké a nízko položené vstupní hraně.

Nové motory přinášejí vynikající hospodárnost a jízdní vlastnosti

V Evropě vůbec poprvé bude u vozu SUV nabízena hybridní technologie Honda. Zcela nový model CR-V bude k dispozici s hybridním systémem inteligentního pohonu s více režimy (i-MMD), který se skládá z 2,0-litrového zážehového motoru i-VTEC s Atkinsonovým cyklem a dvou elektromotorů, které zajišťují bezproblémovou jízdu a hospodárnost v běžném provozu. Systém i-MMD nevyužívá běžnou převodovku, namísto ní je vybaven kompaktnější jednotkou s pevným převodovým poměrem, která zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí a hladký převod točivého momentu.

K dispozici je také 1,5-litrový zážehový motor VTEC TURBO, který poskytuje mohutný výkon i špičkovou spotřebu paliva v dané třídě. Výkon motoru je přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky nebo volitelné automatické převodovky CVT s lineární odezvou.

U zážehového i hybridního hnacího ústrojí je standardní variantou pohon přední nápravy, ale v obou případech lze použít nejnovější technologii firmy Honda pro pohon obou náprav „Real Time AWD with Intelligent Control System™“, která vozu CR-V dodává jedinečné vlastnosti při jízdě v terénu. Světlá výška byla u všech variant zvýšena o 38 mm až na 208 mm u modelu AWD se zážehovým motorem.

První dodávky vozu Honda CR-V vybaveného 1,5litrovým zážehovým motorem VTEC TURBO jsou očekávány na podzim roku 2018 a modely s hybridním hnacím ústrojím by měly následovat zkraje roku 2019.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?