Společnost Honda se chystá na ženevském autosalonu 2018 představit evropskou sériovou verzi zcela nového modelu CR-V. Nová generace nejlépe prodávaného SUV na světě posouvá úroveň kvality a prostornosti interiéru, včetně volitelné verze se sedmi sedadly, která je k dispozici vůbec poprvé. Podvozek je rovněž nejpropracovanější, jaký byl u modelu CR-V dosud vytvořen, a přináší intenzivní jízdní zážitek, jedinečné jízdní pohodlí a také skvělé vlastnosti při jízdě v terénu.
Pokročilý design karoserie a špičková kvalita interiéru
Karoserie zbrusu nového modelu CR-V má svěží a důmyslný design s mohutnými podběhy kol, ostřejšími křivkami kapoty a zadní části vozu a moderní maskou rodiny vozů Honda s charakteristickým provedením světlometů.
Užší přední sloupky, profilované přední a zadní nárazníky i kryty pod motorem a předními a zadními dveřmi přispívají k tomu, že nový model CR-V se řadí mezi aerodynamicky nejefektivnější vozy ve své třídě. Vůz je také vybaven systémem Active Shutter Grille společnosti Honda, který ještě dále snižuje úspornou spotřebu paliva.
Nový design interiéru klade důraz na horizontální uspořádání palubní desky, akcentuje pocit šířky, navozuje dojem síly a zvýrazňuje tak prostornější kabinu. Palubní deska je osazena dvěma 7-palcovými displeji a uspořádání ovládacích prvků bylo přepracováno tak, že jednoduchý blok pro řízení klimatizace je umístěn pod středovým dotykovým displejem.
Špičková praktičnost a nová sedmimístná verze
Zbrusu nový model CR-V vyniká o něco většími rozměry karoserie než jeho předchůdce a delší rozvor i širší postoj umožňují, že interiér je výrazně prostornější. Díky nejlepšímu využití prostoru v dané třídě mají cestující dostatek místa a pohodlí a rovněž zavazadlový prostor je širší, hlubší i delší. Nový zavazadlový prostor se dvěma polohami dovoluje nastavit rovnou podlahu pro nakládaní objemnějších předmětů a elektricky ovládané zadní výklopné dveře umožňují pohodlný přístup.
Díky důmyslným prvkům a funkcím je každodenní používání nového vozu CR-V snazší. Lze například naprogramovat výšku otevření zadních výklopných dveří tak, aby nenarazily do nízkého stropu a k flexibilnějšímu využití kabiny přispívá i úložná schránka ve středové konzole, kterou lze využívat ve třech režimech. Opěradla zadních sedadel s dělením v poměru 60:40 lze navíc jednoduchým úkonem rychle sklopit, což zrychlí i usnadní nakládání.
Vůz CR-V bude také úplně poprvé nabízen ve variantě se sedmi sedadly. Pokud zákazník zvolí tuto variantu, cestující ve třetí řadě si mohou dopřát na dlouhých cestách pohodlí díky výjimečně velkému prostoru pro nohy i úhlu opěradla vůči sedadlu 101 stupňů. Přístup k sedadlům ve třetí řadě je rovněž špičkový díky široké a nízko položené vstupní hraně.
Nové motory přinášejí vynikající hospodárnost a jízdní vlastnosti
V Evropě vůbec poprvé bude u vozu SUV nabízena hybridní technologie Honda. Zcela nový model CR-V bude k dispozici s hybridním systémem inteligentního pohonu s více režimy (i-MMD), který se skládá z 2,0-litrového zážehového motoru i-VTEC s Atkinsonovým cyklem a dvou elektromotorů, které zajišťují bezproblémovou jízdu a hospodárnost v běžném provozu. Systém i-MMD nevyužívá běžnou převodovku, namísto ní je vybaven kompaktnější jednotkou s pevným převodovým poměrem, která zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí a hladký převod točivého momentu.
K dispozici je také 1,5-litrový zážehový motor VTEC TURBO, který poskytuje mohutný výkon i špičkovou spotřebu paliva v dané třídě. Výkon motoru je přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky nebo volitelné automatické převodovky CVT s lineární odezvou.
U zážehového i hybridního hnacího ústrojí je standardní variantou pohon přední nápravy, ale v obou případech lze použít nejnovější technologii firmy Honda pro pohon obou náprav „Real Time AWD with Intelligent Control System™“, která vozu CR-V dodává jedinečné vlastnosti při jízdě v terénu. Světlá výška byla u všech variant zvýšena o 38 mm až na 208 mm u modelu AWD se zážehovým motorem.
První dodávky vozu Honda CR-V vybaveného 1,5litrovým zážehovým motorem VTEC TURBO jsou očekávány na podzim roku 2018 a modely s hybridním hnacím ústrojím by měly následovat zkraje roku 2019.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?