Čínským automobilům jsme se dříve smáli, ovšem poslední dobou nám čínský automobilový průmysl dokazuje, že tyhle časy jsou dávnou minulostí. Jedním z posledních důkazů je kompaktní elektrický sedan s nulovými emisemi jménem JAC iEV A50, který si užije svou oficiální premiéru až v dubnu na autosalonu v Pekingu.
JAC iEV A50 je kompaktním elektrickým sedanem, který se svými rozměry může rovnat například čtyřdveřovému Renaultu Megan. Na délku měří 4590 mm, na šířku 1765 mm, na výšku 1490 mm a jeho rozvor měří 2710 mm. Podle čísel by tak vůz mohl nabídnout vcelku prostorný interiér.
Rozměry ani vzhled exteriéru však nejsou ničím výrazným oproti technickým datům. Automobilka totiž slibuje, že tenhle kompaktní sedan, který je vybaven 60 kWh Li-ion bateriemi, urazí na jedno nabití až 500 kilometrů. Reálný dojezd se však odhaduje na poněkud skromnější, přesto stále slušných 400 km. Slabší varianta s 47 kWh baterií by pak mohla na jedno nabití zvládnout cca 330 kilometrů.
Baterie, které jsou umístěny pod zadní lavicí, slibují schopnost rychlého dobíjení. V praxi by to mohlo znamenat, že baterie, které pohání jeden vpředu umístěný elektromotor, by se mohly nabít na 80 % již během cca 1,5 hodiny. Samotný elektromotor pak nabídne výkon 150 koní a jeho maximální rychlost je omezena na 150 km/h.
Stran designu nabízí vůz dvě zcela odlišné tváře. Zatím co exteriér je s výjimkou masky relativně nudný, interiér nabídne mix vlastností hned několika automobilek. Od Tesly si iEV A50 vypůjčilo rozměrný 10,4 palcový displej ve středové konzoli, volič rychlostí nápadně připomíná styl BMW a volant se zas nejspíš inspiroval od Chevroletu.
Interiér tak působí poměrně hodnotně, což podtrhuje i kožené čalounění. Navíc by měl být vůz nabitý technologiemi, mezi které má patřit 360 stupňový obraz okolí vozu, bezklíčový vstup a startování, tempomat, sledování tlaku pneumatik, atd.
Čínská automobilka tak opět dokazuje, že chce konkurovat zavedeným značkám z celého světa. A zatím co design je poměrně nudný a kvalita zpracování zůstává ve hvězdách, již nyní se můžeme spolehnout na to, že cena bude více než vstřícná.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?