Čínským automobilům jsme se dříve smáli, ovšem poslední dobou nám čínský automobilový průmysl dokazuje, že tyhle časy jsou dávnou minulostí. Jedním z posledních důkazů je kompaktní elektrický sedan s nulovými emisemi jménem JAC iEV A50, který si užije svou oficiální premiéru až v dubnu na autosalonu v Pekingu.
JAC iEV A50 je kompaktním elektrickým sedanem, který se svými rozměry může rovnat například čtyřdveřovému Renaultu Megan. Na délku měří 4590 mm, na šířku 1765 mm, na výšku 1490 mm a jeho rozvor měří 2710 mm. Podle čísel by tak vůz mohl nabídnout vcelku prostorný interiér.
Rozměry ani vzhled exteriéru však nejsou ničím výrazným oproti technickým datům. Automobilka totiž slibuje, že tenhle kompaktní sedan, který je vybaven 60 kWh Li-ion bateriemi, urazí na jedno nabití až 500 kilometrů. Reálný dojezd se však odhaduje na poněkud skromnější, přesto stále slušných 400 km. Slabší varianta s 47 kWh baterií by pak mohla na jedno nabití zvládnout cca 330 kilometrů.
Baterie, které jsou umístěny pod zadní lavicí, slibují schopnost rychlého dobíjení. V praxi by to mohlo znamenat, že baterie, které pohání jeden vpředu umístěný elektromotor, by se mohly nabít na 80 % již během cca 1,5 hodiny. Samotný elektromotor pak nabídne výkon 150 koní a jeho maximální rychlost je omezena na 150 km/h.
Stran designu nabízí vůz dvě zcela odlišné tváře. Zatím co exteriér je s výjimkou masky relativně nudný, interiér nabídne mix vlastností hned několika automobilek. Od Tesly si iEV A50 vypůjčilo rozměrný 10,4 palcový displej ve středové konzoli, volič rychlostí nápadně připomíná styl BMW a volant se zas nejspíš inspiroval od Chevroletu.
Interiér tak působí poměrně hodnotně, což podtrhuje i kožené čalounění. Navíc by měl být vůz nabitý technologiemi, mezi které má patřit 360 stupňový obraz okolí vozu, bezklíčový vstup a startování, tempomat, sledování tlaku pneumatik, atd.
Čínská automobilka tak opět dokazuje, že chce konkurovat zavedeným značkám z celého světa. A zatím co design je poměrně nudný a kvalita zpracování zůstává ve hvězdách, již nyní se můžeme spolehnout na to, že cena bude více než vstřícná.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?