Čínský elektromobil opět ohromil. JAC iEV slibuje dojezd 500 km a interiér Tesly křížené s BMW

mao / AutoRoad.cz, 27. února 2018, 18:55 Google+

Čínským automobilům jsme se dříve smáli, ovšem poslední dobou nám čínský automobilový průmysl dokazuje, že tyhle časy jsou dávnou minulostí. Jedním z posledních důkazů je kompaktní elektrický sedan s nulovými emisemi jménem JAC iEV A50, který si užije svou oficiální premiéru až v dubnu na autosalonu v Pekingu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
JAC iEV A50

JAC iEV A50 | foto: JAC

Sdílejte článek

JAC iEV A50 je kompaktním elektrickým sedanem, který se svými rozměry může rovnat například čtyřdveřovému Renaultu Megan. Na délku měří 4590 mm, na šířku 1765 mm, na výšku 1490 mm a jeho rozvor měří 2710 mm. Podle čísel by tak vůz mohl nabídnout vcelku prostorný interiér.

Rozměry ani vzhled exteriéru však nejsou ničím výrazným oproti technickým datům. Automobilka totiž slibuje, že tenhle kompaktní sedan, který je vybaven 60 kWh Li-ion bateriemi, urazí na jedno nabití až 500 kilometrů. Reálný dojezd se však odhaduje na poněkud skromnější, přesto stále slušných 400 km. Slabší varianta s 47 kWh baterií by pak mohla na jedno nabití zvládnout cca 330 kilometrů.

Baterie, které jsou umístěny pod zadní lavicí, slibují schopnost rychlého dobíjení. V praxi by to mohlo znamenat, že baterie, které pohání jeden vpředu umístěný elektromotor, by se mohly nabít na 80 % již během cca 1,5 hodiny. Samotný elektromotor pak nabídne výkon 150 koní a jeho maximální rychlost je omezena na 150 km/h.

Stran designu nabízí vůz dvě zcela odlišné tváře. Zatím co exteriér je s výjimkou masky relativně nudný, interiér nabídne mix vlastností hned několika automobilek. Od Tesly si iEV A50 vypůjčilo rozměrný 10,4 palcový displej ve středové konzoli, volič rychlostí nápadně připomíná styl BMW a volant se zas nejspíš inspiroval od Chevroletu.

Interiér tak působí poměrně hodnotně, což podtrhuje i kožené čalounění. Navíc by měl být vůz nabitý technologiemi, mezi které má patřit 360 stupňový obraz okolí vozu, bezklíčový vstup a startování, tempomat, sledování tlaku pneumatik, atd. 

Čínská automobilka tak opět dokazuje, že chce konkurovat zavedeným značkám z celého světa. A zatím co design je poměrně nudný a kvalita zpracování zůstává ve hvězdách, již nyní se můžeme spolehnout na to, že cena bude více než vstřícná.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Čínský elektromobil opět ohromil. JAC iEV slibuje dojezd 500 km a interiér Tesly křížené s BMW

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fiat 500

Fait 500 míří do Muzea moderního umění, jeho design ocenili přední odborníci světa

GEV Adventure Truck

GEV Adventure Truck: Další divoká kreace pro snovou dovolenou na konci světa

Big Wind (Youtube/Samida Wendel)

Big Wind: Sovětský tank s motory ze stíhaček fungoval v podmínkách, kam žádný jiný stroj nemohl

Policie ČR má 5 nových mobilních termovizí, speciální vozidla využije především cizinecká policie

Cizinecká policie má nové stroje, mobilní termovize budou hlídat hranice v Česku i zahraničí

Albert Biermann vedl úspěšné uvedení značky N a urychlil zdokonalování provozních vlastností vozidel značek Hyundai, Kia a Genesis.

Divize výzkumu a vývoje Hyundai Motor Group má nového šéfa, dříve vedl divizi BMW M

První nákres modelu Tesla Pickup vznikl úpravou tahače Semi

Nová Tesla již příští rok? Automobilka chystá model, jehož úspěchem si Musk není příliš jistý

reklama
reklama

Doporučujeme

Kompaktní elektrické SUV Hyundai Kona

Hyundai představilo elektrickou Konu. Výkon až 204 koní a dojezd až 470 km

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nabíjení rychlé jako tankování? BMW a Porsche odstraňují největší problém elektromobilů

  2. Losí test prověřil Hyundai Tucson, nošovické SUV však prošlo bez zaváhání

  3. Škoda Kodiaq vs. Kia Sorento a Volkswagen Tiguan Allspace. Jaké 7-místné SUV je nejlepší?

  4. Zimní pneumatiky pouze na hnané nápravě? Podívejte se, jaké nebezpečí tím vzniká

  5. Matra Rancho - Francouzský crossover nastartoval trend už v 70. letech

  6. TEST: Peugeot Traveller 4x4 Dangel - Hodně povedené auto, jen ta cena

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud