Čínská automobilka Byton vznikla z pohledu průmyslového světa poměrně nedávno, přesto už nám prezentuje své téměř hotové čistě elektrické SUV, které svou výbavou a technologickou vybaveností téměř zastiňuje celosvětovou konkurenci. Pojďme se na něj ale podívat podrobněji na nových snímcích, které automobilka uvolnila po premiéře.
Elektrický crossover,, jehož koncept automobilka představila na veletrhu CES 2018 v Las Vegas, slibuje velice zajímavé parametry i výbavu. Například dojezd by měl u standardní verze dosahovat 250 mil (cca 402 km), přičemž baterie dokáží po pouhých 20 minutách nabíjení poskytnout dalších 150 mil (241 km) a za dalších 10 minut dosáhnou 80% své celkové kapacity.
Kromě zajímavého pohonného systému však Byton slibuje i propracované bezpečnostní systémy, které by při začátku produkce měly zahrnovat systém autonomního řízení na třetí úrovni, přičemž postupem času by nemělo být problémem ani upravení na čtvrtou úroveň. Automobilka se navíc přidala k trendu odstraňování zrcátek, které u konceptu nahradila dvojice kamer, jež přenášejí obraz na obrovský displej infoteinmentu.
A právě obrazovka infotainmentu je něčím, co vás uvnitř vozu okamžitě zaujme. Ostatně ještě aby ne, vždyť její úhlopříčka má být 49 palců a táhne se téměř napříč celou palubní deskou. Výrobce přitom slibuje, že právě tenhle prvek by se měl rozhodně dostat z konceptu až do produkčního vozu. Další malou obrazovku navíc výrobce vtěsnal do volantu, nicméně by nás zajímalo, kam zmizel airbag.
O bohatou technologickou výbavu však nebudou ochuzeni ani cestující na zadních sedadlech, kteří se mohou těšit z dvojice tabletů umístěných na předních sedačkách, které disponují USB porty, integrovanými kamerami a řadou senzorů. Vůz by tak měl být schopen například sledovat vaši únavu, měřit vám tep či sledovat krevní tlak. Zajímavým pomocníkem na cestách pak jistě bude i speciální verze systému pro ovládání hlasem Amazon Alexa.
Zakladatelé Bytonu sdělili, že výroba crossoveru by měla být zahájen a v roce 2019 a jeho cena by měla startovat okolo 45 000 dolarů (cca 958 000 Kč), což možná není úplně málo, ovšem na poměry elektromobilů se jedná o skvělou cenu, zvlášť přihlédneme li k parametrům a výbavě. Pozitivní zprávou přitom jest, že Byton by rád působil na všech významných trzích, včetně toho Evropského. Pokud by byl crossover úspěšný, automobilka by ho ráda doplnila elektrickým sedanem a MPV.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?