Čínská automobilka Byton vznikla z pohledu průmyslového světa poměrně nedávno, přesto už nám prezentuje své téměř hotové čistě elektrické SUV, které svou výbavou a technologickou vybaveností téměř zastiňuje celosvětovou konkurenci. Pojďme se na něj ale podívat podrobněji na nových snímcích, které automobilka uvolnila po premiéře.
Elektrický crossover,, jehož koncept automobilka představila na veletrhu CES 2018 v Las Vegas, slibuje velice zajímavé parametry i výbavu. Například dojezd by měl u standardní verze dosahovat 250 mil (cca 402 km), přičemž baterie dokáží po pouhých 20 minutách nabíjení poskytnout dalších 150 mil (241 km) a za dalších 10 minut dosáhnou 80% své celkové kapacity.
Kromě zajímavého pohonného systému však Byton slibuje i propracované bezpečnostní systémy, které by při začátku produkce měly zahrnovat systém autonomního řízení na třetí úrovni, přičemž postupem času by nemělo být problémem ani upravení na čtvrtou úroveň. Automobilka se navíc přidala k trendu odstraňování zrcátek, které u konceptu nahradila dvojice kamer, jež přenášejí obraz na obrovský displej infoteinmentu.
A právě obrazovka infotainmentu je něčím, co vás uvnitř vozu okamžitě zaujme. Ostatně ještě aby ne, vždyť její úhlopříčka má být 49 palců a táhne se téměř napříč celou palubní deskou. Výrobce přitom slibuje, že právě tenhle prvek by se měl rozhodně dostat z konceptu až do produkčního vozu. Další malou obrazovku navíc výrobce vtěsnal do volantu, nicméně by nás zajímalo, kam zmizel airbag.
O bohatou technologickou výbavu však nebudou ochuzeni ani cestující na zadních sedadlech, kteří se mohou těšit z dvojice tabletů umístěných na předních sedačkách, které disponují USB porty, integrovanými kamerami a řadou senzorů. Vůz by tak měl být schopen například sledovat vaši únavu, měřit vám tep či sledovat krevní tlak. Zajímavým pomocníkem na cestách pak jistě bude i speciální verze systému pro ovládání hlasem Amazon Alexa.
Zakladatelé Bytonu sdělili, že výroba crossoveru by měla být zahájen a v roce 2019 a jeho cena by měla startovat okolo 45 000 dolarů (cca 958 000 Kč), což možná není úplně málo, ovšem na poměry elektromobilů se jedná o skvělou cenu, zvlášť přihlédneme li k parametrům a výbavě. Pozitivní zprávou přitom jest, že Byton by rád působil na všech významných trzích, včetně toho Evropského. Pokud by byl crossover úspěšný, automobilka by ho ráda doplnila elektrickým sedanem a MPV.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.