Před 30 lety společnost BMW M poprvé rozšířila své modelové portfolio o vysoce výkonný kabriolet. BMW M3 Cabrio nabídlo začátkem léta 1988 fanouškům motorsportu možnost vychutnat si také fascinaci jízdy otevřeným sportovním vozem, který byl navržen pro každodenní využití, ovšem s prověřenými technologiemi závodních motorů a podvozku. Nejnovější interpretací tohoto konceptu je současný nástupce v podobě BMW M4 Cabrio. Úspěšnou tradici a exkluzivitu v koncentrované podobě pak nově vyjadřuje BMW M4 Cabrio 30 Jahre Edition.
Výroční model vznikne v omezeném počtu 300 kusů a vyjede vybaven paketem M Competition. Čtyřmístný kabriolet nadchne sportovním výkonem 331 kW/450 k, M sportovním výfukem, M adaptivním podvozkem se specifickým jízdním režimem SPORT, extrémně sportovním nastavením stabilizačního systému DSC s Aktivním M diferenciálem. Exkluzivitu exteriéru i interiéru propůjčuje speciálně navržený design a další prvky výbavy.
Jedinečná výbava, výrazný vzhled.
BMW M4 Cabrio 30 Jahre Edition je nabízeno ve dvou barvách karoserie. Modrý metalický lak Macao Blue odkazuje na debut vysoce sportovního kabrioletu před třiceti lety. Barva Mandarin II připomíná žlutou barvu Dakar Yellow, která byla k dispozici pro druhou generaci BMW M3 Cabrio.
Mezi standardní prvky výbavy této edice patří leskle černé rámečky masky chladiče BMW Individual, M žebrování na bocích, označení modelu a kovaná M kola z lehké slitiny Star-spoke. 20palcová kola v matně šedém provedení Orbit Grey jsou nabízena výhradně pro tento výroční model.
Interiér BMW M4 Cabrio 30 Jahre Edition charakterizuje kožené čalounění Merino, jehož barevné schéma odpovídá zvolené barvě karoserie. V kombinaci s modrým metalickým lakem Macao Blue lze vybírat ze dvou barevných kombinací, černá/modrá Fjord a černá/stříbrná Silverstone.
Mezi exkluzivní prvky výbavy se řadí také kontrastní prošívání opěrek hlavy, stejně jako M koberečky s lemováním v kontrastní barvě. Černé plochy interiéru se žlutým kontrastním prošíváním jsou nabízeny v kombinaci s barvou karoserie Mandarin II, zatímco karbonové ozdobné lišty interiéru jsou připraveny pro všechny verze výročního modelu.
Kromě toho prahové lišty a hlavové opěrky nesou nápis „30 Jahre Edition“. Plaketa umístěná na interiérové liště na straně spolujezdce se kromě nápisu „30 Jahre Edition“ vyznačuje číslem 1/300, odkazujícím na omezený počet vyrobených kusů.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.