Škoda Auto představí na letošním autosalonu v Ženevě novou špičkovou verzi modelu Škoda Kodiaq. Zakladatelé automobilky z Mladé Boleslavi, Václav Laurin a Václav Klement, dali své jméno také nejvyšší výbavové řadě L&K. Stylový vzhled vozu zvýrazňuje chromovaná mřížka chladiče, 19palcová kola z lehkých slitin a specifický zadní nárazník. Výjimečnou atmosféru interiéru umocňují dekorační prvky v provedení Piano Black a kožené čalounění sedadel.
Výkonné motory, progresivní pohon 4×4, adaptivní podvozek Současně s uvedením špičkového modelu Škoda Kodiaq L&K na trh bude během roku 2018 také obměněna nabídka motorizací celé řady Škoda Kodiaq. Úplnou novinkou je motor 1,5 TSI s výkonem 110 kW (150 k), v případě benzinového motoru 2,0 TSI došlo mj. k navýšení výkonu ze 132 kW (180 k) na 140 kW (190 k). Nové benzinové pohonné jednotky jsou vybaveny filtry pevných částic.
Novinkou je také 7-rychlostní automatická převodovka DSG nejnovější generace určená pro benzinové motory i pro motor 2,0 TDI 110 kW (150 k). Nabídku uzavírá motor 2,0 TDI s výkonem 140 kW (190 k). Všechny motory jsou standardně nabízeny s pohonem 4×4. Adaptivní tlumiče DCC (Dynamic Chassis Control) jsou na přání k dispozici pro všechny verze modelu Škoda Kodiaq L&K 4×4.
Prostoru, styl, pohodlí a eleganceŠkoda Kodiaq L&K doplňuje přesvědčivé kvality velkého SUV elegantními stylovými prvky. Standardně bude vůz dodáván s 19-palcovými koly z lehkých slitin Sirius, Full LED světlomety a mřížkou chladiče tvořenou vertikálními lamelami a chromovým dekorem. Na předních blatnících jsou decentní plakety s nápisem Laurin & Klement.
Stylovost interiéru, který je volitelně k dispozici v černém nebo béžovém provedení, umocňuje tříramenný multifunkční kožený volant. Na sedadlech a rovněž na přístrojové desce před spolujezdcem je decentní logo Laurin & Klement, které doplňují hodnotné dekorační prvky v provedení Piano Black. Standardní výbava zahrnuje také elektricky nastavitelná přední sedadla, včetně paměťové funkce, prahy dveří s nápisem Kodiaq, hliníkové pedály, textilní vkládané koberce, dešťový senzor, automatickou clonu vnitřního zpětného zrcátka, ambientní osvětlení interiéru a Sound systém Canton.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?