Mercedes-Benz třídy G původně vznikl jako nebojácný dobyvatel divoké přírody, ovšem s postupem času se začal stávat spíše módní záležitostí. Minulá generace se proto dočkala řady zvláštních úprav, mezi kterými nechyběly ani skutečně výkonné modely. S novou generací pak tahle tradice rozhodně nekončí.
Sportovní divize Mercedes-AMG totiž představila novou generaci modelu G63, která je poháněn osvědčeným motorem. Jedná se totiž o 4.0 litrovou dvakrát přeplňovanou V8, která nabídne výkon 585 koní a točivý moment úctyhodných 850 Nm, kterého dosahuje v rozmezí 2500 až 3500 ot./min..
Motor je připojen k nové devítirychlostní automatické převodovce, se kterou zvládne tenhle tank akcelerovat z 0 na 100 km/h za neuvěřitelných 4.5 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 220 km/h, nicméně zákazníci si mohou připlatit za tzv. "AMG Driver" balíček, který jim odemkne maximální rychlost až k 240 km/h.
Podobně jako u dalších modelů AMG 63,i v tomto případě je využito řešení, kdy jsou turbodmychadla umístěna "uvnitř" vidlicového motoru, což kromě úspory místa v motorovém prostoru pomáhá i s lepší reakcí na plyn. Mercedes navíc myslel i na spořílky, takže v rámci úspory paliva je motor schopen odpojit některé válce.
Aby si vůz s podobným přívalem výkonu poradil, dostal od AMG vyztužené šasi s novým pohonem všech kol AMG Performance 4Matic, který rozděluje výkon 40:60 v prospěch zadní nápravy. Nové G63 by tak mělo být obratnější a neměla by mu chybět ani dostatečná trakce.
Navzdory městskému vzhledu a převážně silničnímu využití však automobilka slibuje, že nové AMG G63 si udrží všechna své terénní schopnosti. Stále se tak honosí třemi uzavíratelnými diferenciály, redukční převodovkou a terénními režimy pro jízdu v písku, ve skalách a na sněhu.
Zvenčí poznáte nový nejvýkonnější off-road německé automobilky podle přepracované masky chladiče a upraveného nárazníku, který má zvětšené otvory pro přívod vzduchu. Nechybí ani LED světlomety, rudě lakované třmeny brzdičů nebo 22-palcová hliníková kola. Za příplatek navíc můžete dostat tzv. "Night package", v rámci kterého získáte zatmavená přední i zadní světla, blinkry a okna zadních dveří.
Nový Mercedes-AMG G63 se poprvé široké veřejnosti představí na autosalonu v Ženevě. Objednávky bude automobilka přijímat od 18. března a svých vozidel se zákazníci dočkají cca v červnu. Zákazníci z USA si však budou muset počkat až ke konci roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.