Mercedes-Benz třídy G původně vznikl jako nebojácný dobyvatel divoké přírody, ovšem s postupem času se začal stávat spíše módní záležitostí. Minulá generace se proto dočkala řady zvláštních úprav, mezi kterými nechyběly ani skutečně výkonné modely. S novou generací pak tahle tradice rozhodně nekončí.
Sportovní divize Mercedes-AMG totiž představila novou generaci modelu G63, která je poháněn osvědčeným motorem. Jedná se totiž o 4.0 litrovou dvakrát přeplňovanou V8, která nabídne výkon 585 koní a točivý moment úctyhodných 850 Nm, kterého dosahuje v rozmezí 2500 až 3500 ot./min..
Motor je připojen k nové devítirychlostní automatické převodovce, se kterou zvládne tenhle tank akcelerovat z 0 na 100 km/h za neuvěřitelných 4.5 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 220 km/h, nicméně zákazníci si mohou připlatit za tzv. "AMG Driver" balíček, který jim odemkne maximální rychlost až k 240 km/h.
Podobně jako u dalších modelů AMG 63,i v tomto případě je využito řešení, kdy jsou turbodmychadla umístěna "uvnitř" vidlicového motoru, což kromě úspory místa v motorovém prostoru pomáhá i s lepší reakcí na plyn. Mercedes navíc myslel i na spořílky, takže v rámci úspory paliva je motor schopen odpojit některé válce.
Aby si vůz s podobným přívalem výkonu poradil, dostal od AMG vyztužené šasi s novým pohonem všech kol AMG Performance 4Matic, který rozděluje výkon 40:60 v prospěch zadní nápravy. Nové G63 by tak mělo být obratnější a neměla by mu chybět ani dostatečná trakce.
Navzdory městskému vzhledu a převážně silničnímu využití však automobilka slibuje, že nové AMG G63 si udrží všechna své terénní schopnosti. Stále se tak honosí třemi uzavíratelnými diferenciály, redukční převodovkou a terénními režimy pro jízdu v písku, ve skalách a na sněhu.
Zvenčí poznáte nový nejvýkonnější off-road německé automobilky podle přepracované masky chladiče a upraveného nárazníku, který má zvětšené otvory pro přívod vzduchu. Nechybí ani LED světlomety, rudě lakované třmeny brzdičů nebo 22-palcová hliníková kola. Za příplatek navíc můžete dostat tzv. "Night package", v rámci kterého získáte zatmavená přední i zadní světla, blinkry a okna zadních dveří.
Nový Mercedes-AMG G63 se poprvé široké veřejnosti představí na autosalonu v Ženevě. Objednávky bude automobilka přijímat od 18. března a svých vozidel se zákazníci dočkají cca v červnu. Zákazníci z USA si však budou muset počkat až ke konci roku.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.