Terénní monstrum Mercedes-AMG G63? Se sporťáky vytře podlahu

Nový Mercedes-AMG G63
Nový Mercedes-AMG G63, foto: Mercedes-AMG
Antonín Marek , AutoRoad.cz 13. února 2018 15:21
Sdílej:

Mercedes-Benz třídy G původně vznikl jako nebojácný dobyvatel divoké přírody, ovšem s postupem času se začal stávat spíše módní záležitostí. Minulá generace se proto dočkala řady zvláštních úprav, mezi kterými nechyběly ani skutečně výkonné modely. S novou generací pak tahle tradice rozhodně nekončí.

Sportovní divize Mercedes-AMG totiž představila novou generaci modelu G63, která je poháněn osvědčeným motorem. Jedná se totiž o 4.0 litrovou dvakrát přeplňovanou V8, která nabídne výkon 585 koní a točivý moment úctyhodných 850 Nm, kterého dosahuje v rozmezí 2500 až 3500 ot./min..

Motor je připojen k nové devítirychlostní automatické převodovce, se kterou zvládne tenhle tank akcelerovat z 0 na 100 km/h za neuvěřitelných 4.5 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 220 km/h, nicméně  zákazníci si mohou připlatit za tzv. "AMG Driver" balíček, který jim odemkne maximální rychlost až k 240 km/h.

Podobně jako u dalších modelů AMG 63,i v tomto případě je využito řešení, kdy jsou turbodmychadla umístěna "uvnitř" vidlicového motoru, což kromě úspory místa v motorovém prostoru pomáhá i s lepší reakcí na plyn. Mercedes navíc myslel i na spořílky, takže v rámci úspory paliva je motor schopen odpojit některé válce.

Aby si vůz s podobným přívalem výkonu poradil, dostal od AMG vyztužené šasi s novým pohonem všech kol AMG Performance 4Matic, který rozděluje výkon 40:60 v prospěch zadní nápravy. Nové G63 by tak mělo být obratnější a neměla by mu chybět ani dostatečná trakce.

Navzdory městskému vzhledu a převážně silničnímu využití však automobilka slibuje, že nové AMG G63 si udrží všechna své terénní schopnosti. Stále se tak honosí třemi uzavíratelnými diferenciály, redukční převodovkou a terénními režimy pro jízdu v písku, ve skalách a na sněhu.

Zvenčí poznáte nový nejvýkonnější off-road německé automobilky podle přepracované masky chladiče a upraveného nárazníku, který má zvětšené otvory pro přívod vzduchu. Nechybí ani LED světlomety, rudě lakované třmeny brzdičů nebo 22-palcová hliníková kola. Za příplatek navíc můžete dostat tzv. "Night package", v rámci kterého získáte zatmavená přední i zadní světla, blinkry a okna zadních dveří.

Nový Mercedes-AMG G63 se poprvé široké veřejnosti představí na autosalonu v Ženevě. Objednávky bude automobilka přijímat od 18. března a svých vozidel se zákazníci dočkají cca v červnu. Zákazníci z USA si však budou muset počkat až ke konci roku.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.