Mercedes-Benz třídy G původně vznikl jako nebojácný dobyvatel divoké přírody, ovšem s postupem času se začal stávat spíše módní záležitostí. Minulá generace se proto dočkala řady zvláštních úprav, mezi kterými nechyběly ani skutečně výkonné modely. S novou generací pak tahle tradice rozhodně nekončí.
Sportovní divize Mercedes-AMG totiž představila novou generaci modelu G63, která je poháněn osvědčeným motorem. Jedná se totiž o 4.0 litrovou dvakrát přeplňovanou V8, která nabídne výkon 585 koní a točivý moment úctyhodných 850 Nm, kterého dosahuje v rozmezí 2500 až 3500 ot./min..
Motor je připojen k nové devítirychlostní automatické převodovce, se kterou zvládne tenhle tank akcelerovat z 0 na 100 km/h za neuvěřitelných 4.5 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 220 km/h, nicméně zákazníci si mohou připlatit za tzv. "AMG Driver" balíček, který jim odemkne maximální rychlost až k 240 km/h.
Podobně jako u dalších modelů AMG 63,i v tomto případě je využito řešení, kdy jsou turbodmychadla umístěna "uvnitř" vidlicového motoru, což kromě úspory místa v motorovém prostoru pomáhá i s lepší reakcí na plyn. Mercedes navíc myslel i na spořílky, takže v rámci úspory paliva je motor schopen odpojit některé válce.
Aby si vůz s podobným přívalem výkonu poradil, dostal od AMG vyztužené šasi s novým pohonem všech kol AMG Performance 4Matic, který rozděluje výkon 40:60 v prospěch zadní nápravy. Nové G63 by tak mělo být obratnější a neměla by mu chybět ani dostatečná trakce.
Navzdory městskému vzhledu a převážně silničnímu využití však automobilka slibuje, že nové AMG G63 si udrží všechna své terénní schopnosti. Stále se tak honosí třemi uzavíratelnými diferenciály, redukční převodovkou a terénními režimy pro jízdu v písku, ve skalách a na sněhu.
Zvenčí poznáte nový nejvýkonnější off-road německé automobilky podle přepracované masky chladiče a upraveného nárazníku, který má zvětšené otvory pro přívod vzduchu. Nechybí ani LED světlomety, rudě lakované třmeny brzdičů nebo 22-palcová hliníková kola. Za příplatek navíc můžete dostat tzv. "Night package", v rámci kterého získáte zatmavená přední i zadní světla, blinkry a okna zadních dveří.
Nový Mercedes-AMG G63 se poprvé široké veřejnosti představí na autosalonu v Ženevě. Objednávky bude automobilka přijímat od 18. března a svých vozidel se zákazníci dočkají cca v červnu. Zákazníci z USA si však budou muset počkat až ke konci roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.