Kdysi slavná italská Lancia se dnes krčí ve stínu své bývalé slávy a v její nabídce se nachází pouze jediný model, který navíc směřuje jen na domácí trh. Milovníci téhle emocemi nabité ale problémové automobilky se však nemusí bát zániku tradic, neboť legendární Stratos ožil v podobě nové limitované edice. Jen už to není Lancia.
New Stratos, jak se model jmenuje, se poprvé objevil již v roce 2010, nicméně tehdy se mluvilo o jediném vyrobeném kusu. Nejnovější zprávy však hovoří o limitované produkci až 25 kusů, za kterou budou stát společnosti Manifattura Automobili Torino (MAT) a New Stratos Gbr.
Tím však přísun dobrých zpráv nekončí. Kromě klasického New Stratoss by se měla objevit ještě "terénní" verze Safari vhodná pro náročnější rally a také vůz odpovídající specifikaci závodů GT. Technické údaje drží autoři vozu pod pokličkou, nicméně podle jejich slov bychom se měli dočkat výkonu přes 550 koní a speciálně naladěného podvozku, který má nabízet jedinečné zážitky z jízd na úzkých a zakroucených silnicích.
Podoba exteriéru s originální Lancií Stratos je hned na první pohled nepřehlédnutelná, ovšem jistá podoba by se měla dát najít i v interiéru, který je střižen naprosto jednoduše a účelně Na závodnické kořeny vozu pak upozorní například speciální kapsy na helmy ve dveřích.
Co se týče samotné konstrukce, New Stratos byl postaven v roce 2010 postaven na šasi Ferrari F430 Scudeia, od kterého si vypůjčil řadu komponentů včetně 4.3 litrového atmosfericky plněného motoru V8. Ten však prošel několika úpravami, díky čemuž se jeho výkon zvýšil na 570 koní a 568 Nm točivého momentu.
Plány na výrobu vozu v roce 2010 však zkomplikovalo samotné Ferrari, kterému se příliš nelíbil úmysl využívat šasi a komponenty modelu F430 pro stavbu New Stratosu. Krátce na to pak od projektu ustoupilo i designerské studio Pininnfarina, které odmítalo jít proti zákazu od Ferrari.
Teď je však situace jiná a Stratos by měl být hotovou věcí. Na tvář nových modelů a jejich technickou specifikaci si však budeme muset počkat až do autosalonu v Ženevě, kde budou všechny nové modely prezentovány. V článku tak byly použity snímky alespoň modelu New Stratos z roku 2010.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.