Kdysi slavná italská Lancia se dnes krčí ve stínu své bývalé slávy a v její nabídce se nachází pouze jediný model, který navíc směřuje jen na domácí trh. Milovníci téhle emocemi nabité ale problémové automobilky se však nemusí bát zániku tradic, neboť legendární Stratos ožil v podobě nové limitované edice. Jen už to není Lancia.
New Stratos, jak se model jmenuje, se poprvé objevil již v roce 2010, nicméně tehdy se mluvilo o jediném vyrobeném kusu. Nejnovější zprávy však hovoří o limitované produkci až 25 kusů, za kterou budou stát společnosti Manifattura Automobili Torino (MAT) a New Stratos Gbr.
Tím však přísun dobrých zpráv nekončí. Kromě klasického New Stratoss by se měla objevit ještě "terénní" verze Safari vhodná pro náročnější rally a také vůz odpovídající specifikaci závodů GT. Technické údaje drží autoři vozu pod pokličkou, nicméně podle jejich slov bychom se měli dočkat výkonu přes 550 koní a speciálně naladěného podvozku, který má nabízet jedinečné zážitky z jízd na úzkých a zakroucených silnicích.
Podoba exteriéru s originální Lancií Stratos je hned na první pohled nepřehlédnutelná, ovšem jistá podoba by se měla dát najít i v interiéru, který je střižen naprosto jednoduše a účelně Na závodnické kořeny vozu pak upozorní například speciální kapsy na helmy ve dveřích.
Co se týče samotné konstrukce, New Stratos byl postaven v roce 2010 postaven na šasi Ferrari F430 Scudeia, od kterého si vypůjčil řadu komponentů včetně 4.3 litrového atmosfericky plněného motoru V8. Ten však prošel několika úpravami, díky čemuž se jeho výkon zvýšil na 570 koní a 568 Nm točivého momentu.
Plány na výrobu vozu v roce 2010 však zkomplikovalo samotné Ferrari, kterému se příliš nelíbil úmysl využívat šasi a komponenty modelu F430 pro stavbu New Stratosu. Krátce na to pak od projektu ustoupilo i designerské studio Pininnfarina, které odmítalo jít proti zákazu od Ferrari.
Teď je však situace jiná a Stratos by měl být hotovou věcí. Na tvář nových modelů a jejich technickou specifikaci si však budeme muset počkat až do autosalonu v Ženevě, kde budou všechny nové modely prezentovány. V článku tak byly použity snímky alespoň modelu New Stratos z roku 2010.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.