Kdysi slavná italská Lancia se dnes krčí ve stínu své bývalé slávy a v její nabídce se nachází pouze jediný model, který navíc směřuje jen na domácí trh. Milovníci téhle emocemi nabité ale problémové automobilky se však nemusí bát zániku tradic, neboť legendární Stratos ožil v podobě nové limitované edice. Jen už to není Lancia.
New Stratos, jak se model jmenuje, se poprvé objevil již v roce 2010, nicméně tehdy se mluvilo o jediném vyrobeném kusu. Nejnovější zprávy však hovoří o limitované produkci až 25 kusů, za kterou budou stát společnosti Manifattura Automobili Torino (MAT) a New Stratos Gbr.
Tím však přísun dobrých zpráv nekončí. Kromě klasického New Stratoss by se měla objevit ještě "terénní" verze Safari vhodná pro náročnější rally a také vůz odpovídající specifikaci závodů GT. Technické údaje drží autoři vozu pod pokličkou, nicméně podle jejich slov bychom se měli dočkat výkonu přes 550 koní a speciálně naladěného podvozku, který má nabízet jedinečné zážitky z jízd na úzkých a zakroucených silnicích.
Podoba exteriéru s originální Lancií Stratos je hned na první pohled nepřehlédnutelná, ovšem jistá podoba by se měla dát najít i v interiéru, který je střižen naprosto jednoduše a účelně Na závodnické kořeny vozu pak upozorní například speciální kapsy na helmy ve dveřích.
Co se týče samotné konstrukce, New Stratos byl postaven v roce 2010 postaven na šasi Ferrari F430 Scudeia, od kterého si vypůjčil řadu komponentů včetně 4.3 litrového atmosfericky plněného motoru V8. Ten však prošel několika úpravami, díky čemuž se jeho výkon zvýšil na 570 koní a 568 Nm točivého momentu.
Plány na výrobu vozu v roce 2010 však zkomplikovalo samotné Ferrari, kterému se příliš nelíbil úmysl využívat šasi a komponenty modelu F430 pro stavbu New Stratosu. Krátce na to pak od projektu ustoupilo i designerské studio Pininnfarina, které odmítalo jít proti zákazu od Ferrari.
Teď je však situace jiná a Stratos by měl být hotovou věcí. Na tvář nových modelů a jejich technickou specifikaci si však budeme muset počkat až do autosalonu v Ženevě, kde budou všechny nové modely prezentovány. V článku tak byly použity snímky alespoň modelu New Stratos z roku 2010.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.