Seat dnes oficiálně potvrdil, že z výkonných modelů Cupra bude vytvořena zcela nová značka. Spolu s tímto prohlášením pak přišlo i odhalení jejího oficiálního loga. Prvním modelem pod označením "Cupra" se stane výkonné SUV Ateca.
První náznaky ohledně oddělení modelů Cupra od Seatu do samostatné značky se začaly objevovat již minulý rok, webu Autocar se dokonce podařilo zachytit žádosti o ochranné známky. Podle krátké tiskové zprávy, která byla vydána spolu s novým logem, má Cupra dostat "svou vlastní duši, vlastní DNA, vlastní identitu a stát se nezávislou".
Tento krok je vlastně nakonec rozumný, zvláště vrátíme-li se v čase na minulý autosalon konaný ve Frankfurtu. Luca de Meo, šéf Seatu, zde totiž v rozhovoru pro Autocar zmínil, že vytvořením z modelů Cupra zcela novou značku by společnost dostala novou možnost přidat "další dimenze".
Jediným v současnosti dostupným modelem Cupra je limitovaná edice modelů Seat Leon Cupra R s výkonem až 310 koní. Nabídka Cupra by se však v blízké době měla rozrůst o nové modely, přičemž osamostatnění značky ji dává možnost více experimentovat s klasickými modely Seat. Už nyní navíc víme, že Seat si požádal o registraci názvů jako Bolero, Salsa nebo Tango, které se dříve objevily na různých konceptech.
Samotná značka Seat byla dlouhou dobu považována za "mladého" člena VW Group, který se snažil nabídnout výkon a emoce. V posledních letech se však značka držela trendů mladších generací a přesunula svůj zájem na design, technologie a konektivitu, což se evidentně vyplácí. Úspěchy navíc slaví i s novými SUV Ateca a Arona.
Samotné označení Cupra (vytvořené z "Cup Racing") bylo poprvé představeno v roce 1996 na ostré variantě modelu Ibiza, čímž automobilka oslavovala vítězství v kategorii 2.0 litrových vozů na World Rally Championship. Od té doby se pak označení Cupra objevuje vcelku pravidelně.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?