Seat dnes oficiálně potvrdil, že z výkonných modelů Cupra bude vytvořena zcela nová značka. Spolu s tímto prohlášením pak přišlo i odhalení jejího oficiálního loga. Prvním modelem pod označením "Cupra" se stane výkonné SUV Ateca.
První náznaky ohledně oddělení modelů Cupra od Seatu do samostatné značky se začaly objevovat již minulý rok, webu Autocar se dokonce podařilo zachytit žádosti o ochranné známky. Podle krátké tiskové zprávy, která byla vydána spolu s novým logem, má Cupra dostat "svou vlastní duši, vlastní DNA, vlastní identitu a stát se nezávislou".
Tento krok je vlastně nakonec rozumný, zvláště vrátíme-li se v čase na minulý autosalon konaný ve Frankfurtu. Luca de Meo, šéf Seatu, zde totiž v rozhovoru pro Autocar zmínil, že vytvořením z modelů Cupra zcela novou značku by společnost dostala novou možnost přidat "další dimenze".
Jediným v současnosti dostupným modelem Cupra je limitovaná edice modelů Seat Leon Cupra R s výkonem až 310 koní. Nabídka Cupra by se však v blízké době měla rozrůst o nové modely, přičemž osamostatnění značky ji dává možnost více experimentovat s klasickými modely Seat. Už nyní navíc víme, že Seat si požádal o registraci názvů jako Bolero, Salsa nebo Tango, které se dříve objevily na různých konceptech.
Samotná značka Seat byla dlouhou dobu považována za "mladého" člena VW Group, který se snažil nabídnout výkon a emoce. V posledních letech se však značka držela trendů mladších generací a přesunula svůj zájem na design, technologie a konektivitu, což se evidentně vyplácí. Úspěchy navíc slaví i s novými SUV Ateca a Arona.
Samotné označení Cupra (vytvořené z "Cup Racing") bylo poprvé představeno v roce 1996 na ostré variantě modelu Ibiza, čímž automobilka oslavovala vítězství v kategorii 2.0 litrových vozů na World Rally Championship. Od té doby se pak označení Cupra objevuje vcelku pravidelně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.