Automobilka Mercedes-Benz dnes zveřejnila první snímek lákající na premiéru nového prémiového hatchbacku třída A, jehož premiéra proběhne 2. ledna tohoto roku v Amsterdamu. Samotná fotografie toho příliš nového nepřinesla, přesto už o novém modelu něco málo víme.
Nově uveřejněná fotografie je spíš potvrzením dlouhodobých domněnek, které naznačovaly, že nové Ačko bude mnohem agresivnější, než jeho předchůdce. Designéři se evidentně inspirovali konceptem "A-Sedan" a některé prvky mohou připomínat i poslední generaci CLS. Samotná světla s LED denním svícením pak zachovávají typický světelný podpis.
Automobilka testovala novou třídu A více než 12 měsíců, takže se dá očekávat, že představený model bude dotažen do nejmenšího detailu a nabídne ty nejmodernější technologie. Ostatně již dříve uveřejněné fotografie ukazují, že v kabině by se měl objevit i dvojitý displej multimediálního systému, podobně jako u nových vyšších řad automobilky.
Pod kapotou by se také měla objevit celá paleta nových zajímavých motorů. Celkem by mělo jít o sedm benzínových motorů a 5 dieselů - ovšem vždy v závislosti na trhu. Objevit by se měl malý 1.3 litrový motor vyvíjený ve spolupráci s automobilkami Renault-Nissan-Mitsubishi a chybět nemá ani motor o objemu 1.5 litru.
Mluví se také o plug-in hybridní a elektrické verzi, nicméně mnohem zajímavější mají být ostré varianty. Na vrcholu se má objevit model AMG A45 o výkonu přes 400 koní, méně náročnější jezdci se pak nejspíše spokojí s novým a méně výkonným modelem A35.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?