Automobilka Mercedes-Benz dnes zveřejnila první snímek lákající na premiéru nového prémiového hatchbacku třída A, jehož premiéra proběhne 2. ledna tohoto roku v Amsterdamu. Samotná fotografie toho příliš nového nepřinesla, přesto už o novém modelu něco málo víme.
Nově uveřejněná fotografie je spíš potvrzením dlouhodobých domněnek, které naznačovaly, že nové Ačko bude mnohem agresivnější, než jeho předchůdce. Designéři se evidentně inspirovali konceptem "A-Sedan" a některé prvky mohou připomínat i poslední generaci CLS. Samotná světla s LED denním svícením pak zachovávají typický světelný podpis.
Automobilka testovala novou třídu A více než 12 měsíců, takže se dá očekávat, že představený model bude dotažen do nejmenšího detailu a nabídne ty nejmodernější technologie. Ostatně již dříve uveřejněné fotografie ukazují, že v kabině by se měl objevit i dvojitý displej multimediálního systému, podobně jako u nových vyšších řad automobilky.
Pod kapotou by se také měla objevit celá paleta nových zajímavých motorů. Celkem by mělo jít o sedm benzínových motorů a 5 dieselů - ovšem vždy v závislosti na trhu. Objevit by se měl malý 1.3 litrový motor vyvíjený ve spolupráci s automobilkami Renault-Nissan-Mitsubishi a chybět nemá ani motor o objemu 1.5 litru.
Mluví se také o plug-in hybridní a elektrické verzi, nicméně mnohem zajímavější mají být ostré varianty. Na vrcholu se má objevit model AMG A45 o výkonu přes 400 koní, méně náročnější jezdci se pak nejspíše spokojí s novým a méně výkonným modelem A35.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?