Automobilka Mercedes-Benz dnes zveřejnila první snímek lákající na premiéru nového prémiového hatchbacku třída A, jehož premiéra proběhne 2. ledna tohoto roku v Amsterdamu. Samotná fotografie toho příliš nového nepřinesla, přesto už o novém modelu něco málo víme.
Nově uveřejněná fotografie je spíš potvrzením dlouhodobých domněnek, které naznačovaly, že nové Ačko bude mnohem agresivnější, než jeho předchůdce. Designéři se evidentně inspirovali konceptem "A-Sedan" a některé prvky mohou připomínat i poslední generaci CLS. Samotná světla s LED denním svícením pak zachovávají typický světelný podpis.
Automobilka testovala novou třídu A více než 12 měsíců, takže se dá očekávat, že představený model bude dotažen do nejmenšího detailu a nabídne ty nejmodernější technologie. Ostatně již dříve uveřejněné fotografie ukazují, že v kabině by se měl objevit i dvojitý displej multimediálního systému, podobně jako u nových vyšších řad automobilky.
Pod kapotou by se také měla objevit celá paleta nových zajímavých motorů. Celkem by mělo jít o sedm benzínových motorů a 5 dieselů - ovšem vždy v závislosti na trhu. Objevit by se měl malý 1.3 litrový motor vyvíjený ve spolupráci s automobilkami Renault-Nissan-Mitsubishi a chybět nemá ani motor o objemu 1.5 litru.
Mluví se také o plug-in hybridní a elektrické verzi, nicméně mnohem zajímavější mají být ostré varianty. Na vrcholu se má objevit model AMG A45 o výkonu přes 400 koní, méně náročnější jezdci se pak nejspíše spokojí s novým a méně výkonným modelem A35.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.