Kia odhalila první snímky nové sportovní varianty Rio GT-Line, která se veřejnosti poprvé představí v rámci Ženevského autosalonu 2018. Rio je nejnovějším modelem, který se bude nabízet ve verzi GT-Line, čímž navazuje na modely Sportage, Picanto, cee´d a na některých evropských trzích již představené Sorento GT-Line.
Nové Rio GT-Line ještě zvyšuje atraktivitu celosvětově oblíbeného malého hatchbacku automobilky Kia a chlubí se všestranností, agilním přeplňovaným motorem a vytříbenými jízdními kvalitami v kombinaci s novým sportovněji pojatým interiérem i zevnějškem, inspirovaným modely Kia s označením ‘GT’, jako jsou cee’d GT a Optima GT.
Rio GT-Line pohání jednotka Kia 1,0 litru T-GDi (. Turbocharged Gasoline Direct injection – přeplňovaný motor s přímým vstřikováním). Agilní pohonná jednotka zprostředkuje vozu živé zrychlování a v kombinaci s jeho nízkou hmotností přispívá k bezprostřední zpětné vazbě.
Design: nové prvky GT
Sportovní exteriér pětidveřového modelu Rio přináší nové designové prvky, jako např. ‚tygří‘ masku chladiče v kombinaci leskle černého odstínu a chromu, jedinečná 17" litá kola GT-Line nebo LED mlhová světla ve tvaru kostek ledu, připomínají řešení z modelů cee’d GT a pro_cee’d GT. Exteriér dále zaujme dvojicí hliníkových koncovek výfuku, LED světly denního svícení, chromovým dekorem kolem oken, leskle černým střešním spoilerem a dekory prahů.
Pro interiér je typická kombinace moderního stylistického ztvárnění, plastických tvarů a ergonomie modelu Rio s řadou jedinečných prvků výbavy GT-Line tak, aby prostředí kabiny ladilo s atletičtějším zevnějškem vozu. Sedadla jsou čalouněna černou umělou kůží v kombinaci s látkou, včetně prošívání v kontrastním šedém odstínu. Řidič drží v rukou nový volant obšitý kůží, dole se zploštělým věncem. Kolem spínačů dveří a páky voliče převodovky najdeme nové kovové dekory, které pak na přístrojové desce doplňují nové ozdobné prvky imitující uhlíková vlákna.
Motor 1,0 litru T-GDi: hospodárný, agilní a ekologický
Lehký, kompaktní a agilní tříválec 1,0 litru T-GDi pro Rio GT-Line dosahuje nejvyššího výkonu 120 koní točivého momentu 172 Nm. Díky poměrně nízkému zatížení přední nápravy přináší Rio očekávané potěšení za volantem s minimem setrvačných sil. Rio GT-Line vykazuje spotřebu pouhých 4,7 litru/100 km. Pohonná jednotka spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou.
Od 3. čtvrtletí 2018 bude Rio GT-Line k dispozici i s nepřeplňovaným benzínovým čtyřválcem 1,2 litru nebo 1,4 litru MPI (s vícebodovým vstřikováním) a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Kia.
Bezpečnost především
Rio GT-Line se nabízí s mnoha prvky výbavy, které současní majitelé modelu Rio již znají, včetně standardních hliníkových pedálů a dvojfunkčních projektorových světlometů s funkcí přisvěcování do zatáček.
Nové Rio je nejbezpečnějším malým vozem (segmentu B), který kdy Kia vyráběla; podíl na tom má i karoserie z vysokopevnostní oceli AHSS a šest airbagů již ve standardu (čelní, přední boční a hlavové). Rio s pětihvězdičkovým ohodnocením v nárazových testech Euro NCAP (ve variantě vybavené volitelnými technologiemi ADAS) nabízí asistent pro zamezení čelním kolizím (FCA) s funkcí rozpoznávání chodců.
Systém FCA modelu Rio využívá radar s dlouhým dosahem, schopný rozpoznat nebezpečí střetu s jinými vozidly nebo chodci, a pomoci tak k úplnému zastavení vozidla*. FCA spolupracuje se systémem varování při opuštění jízdního pruhu (LDW), který řidiče upozorní při nechtěném vyjetí z pruhu bez použití směrového světla. Od 3. čtvrtletí 2018 bude možné objednávat i systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA).
V České republice bude Kia Rio GT-Line k dostání během prvního pololetí 2018.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?