Kia představila nové Rio GT. Bude motor stačit jeho rychlému vzhledu?

Nová Kia Rio GT
Nová Kia Rio GT, foto: Kia Motors ČR
Antonín Marek , AutoRoad.cz 24. ledna 2018 15:35
Sdílej:

Kia odhalila první snímky nové sportovní varianty Rio GT-Line, která se veřejnosti poprvé představí v rámci Ženevského autosalonu 2018. Rio je nejnovějším modelem, který se bude nabízet ve verzi GT-Line, čímž navazuje na modely Sportage, Picanto, cee´d a na některých evropských trzích již představené Sorento GT-Line.

Nové Rio GT-Line ještě zvyšuje atraktivitu celosvětově oblíbeného malého hatchbacku automobilky Kia a chlubí se všestranností, agilním přeplňovaným motorem a vytříbenými jízdními kvalitami v kombinaci s novým sportovněji pojatým interiérem i zevnějškem, inspirovaným modely Kia s označením ‘GT’, jako jsou cee’d GT a Optima GT.

Rio GT-Line pohání jednotka Kia 1,0 litru T-GDi (. Turbocharged Gasoline Direct injection – přeplňovaný motor s přímým vstřikováním). Agilní pohonná jednotka zprostředkuje vozu živé zrychlování a v kombinaci s jeho nízkou hmotností přispívá k bezprostřední zpětné vazbě.

Design: nové prvky GT

Sportovní exteriér pětidveřového modelu Rio přináší nové designové prvky, jako např. ‚tygří‘ masku chladiče v kombinaci leskle černého odstínu a chromu, jedinečná 17" litá kola GT-Line nebo LED mlhová světla ve tvaru kostek ledu, připomínají řešení z modelů cee’d GT a pro_cee’d GT. Exteriér dále zaujme dvojicí hliníkových koncovek výfuku, LED světly denního svícení, chromovým dekorem kolem oken, leskle černým střešním spoilerem a dekory prahů.

Pro interiér je typická kombinace moderního stylistického ztvárnění, plastických tvarů a ergonomie modelu Rio s řadou jedinečných prvků výbavy GT-Line tak, aby prostředí kabiny ladilo s atletičtějším zevnějškem vozu. Sedadla jsou čalouněna černou umělou kůží v kombinaci s látkou, včetně prošívání v kontrastním šedém odstínu. Řidič drží v rukou nový volant obšitý kůží, dole se zploštělým věncem. Kolem spínačů dveří a páky voliče převodovky najdeme nové kovové dekory, které pak na přístrojové desce doplňují nové ozdobné prvky imitující uhlíková vlákna.

Motor 1,0 litru T-GDi: hospodárný, agilní a ekologický

Lehký, kompaktní a agilní tříválec 1,0 litru T-GDi pro Rio GT-Line dosahuje nejvyššího výkonu 120 koní točivého momentu 172 Nm. Díky poměrně nízkému zatížení přední nápravy přináší Rio očekávané potěšení za volantem s minimem setrvačných sil. Rio GT-Line vykazuje spotřebu pouhých 4,7 litru/100 km. Pohonná jednotka spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou.

Od 3. čtvrtletí 2018 bude Rio GT-Line k dispozici i s nepřeplňovaným benzínovým čtyřválcem 1,2 litru nebo 1,4 litru MPI (s vícebodovým vstřikováním) a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Kia.

Bezpečnost především

Rio GT-Line se nabízí s mnoha prvky výbavy, které současní majitelé modelu Rio již znají, včetně standardních hliníkových pedálů a dvojfunkčních projektorových světlometů s funkcí přisvěcování do zatáček.

Nové Rio je nejbezpečnějším malým vozem (segmentu B), který kdy Kia vyráběla; podíl na tom má i karoserie z vysokopevnostní oceli AHSS a šest airbagů již ve standardu (čelní, přední boční a hlavové). Rio s pětihvězdičkovým ohodnocením v nárazových testech Euro NCAP (ve variantě vybavené volitelnými technologiemi ADAS) nabízí asistent pro zamezení čelním kolizím (FCA) s funkcí rozpoznávání chodců.

Systém FCA modelu Rio využívá radar s dlouhým dosahem, schopný rozpoznat nebezpečí střetu s jinými vozidly nebo chodci, a pomoci tak k úplnému zastavení vozidla*. FCA spolupracuje se systémem varování při opuštění jízdního pruhu (LDW), který řidiče upozorní při nechtěném vyjetí z pruhu bez použití směrového světla. Od 3. čtvrtletí 2018 bude možné objednávat i systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA).

V České republice bude Kia Rio GT-Line k dostání během prvního pololetí 2018.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?