Automobilka Kia představila na autosalonu v Detroitu novou generaci modelu Forte. Pohledný sedan se k nám s největší pravděpodobností nikdy nedostane, přesto je pro nás poměrně důležitý. S jeho technikou a designem bychom se totiž mohli potkat i u nového modelu C'eed, který by se měl představit na autosalonu v Ženevě.
Nové Forte bylo podle automobilky navrženo tak, aby zákazníkům zprostředkovalo maximální úroveň komfortu, jeho vzhled byl poutavější a spotřeba samozřejmě nižší. Kromě toho však přibyla i řada asistenčních systémů.
Forte není žádnou tajemnou novinkou, neboť jeho nákresy se již před několika dny objevily na internetu. Oproti nim je však reálná verze poněkud umírněnější a její vzhled nakonec není tak sportovně agresivní, jako v případě většího modelu Stinger. Inspiraci jeho tvary však rozhodně nezapře.
Inspirace modelem Stinger se nejvíce projevuje při pohledu z profilu. Oproti minulé generaci totiž Kia protáhle přední kapotu a naopak zkrátila kufr. Díky nepatrnému nárůstu do délky se však zákazníci nemusí bát ani o vnitřní prostor, ani o velikost kufru.
Další podobnost pak představují přední a zadní světla. Podle prvních nákresů se očekávalo, že přední i zadní světla buou vycházet z modelu Stinger. Místo toho však přední světla připomínají spíše současno generaci evropského C'eedu a zadní pak modifikaci světel z crossoveru Sportage.
Při pohledu dovnitř vidíme palubní desku inspirovanou modelem Stinger, kterou zdobí kulaté výdechy ventilace, 8 palcový displej infotainment systému a minimalistická tlačítka. Forte bude standardně dodáváno s podporou systémů jako je Apple CarPlay nebo Android Auto. Během cestování pak potěší bezdrátové dobíjení telefonu nebo funkce čtení přijatých zpráv.
Kromě toho však Forte nabídne i prémiový audio-systém Harman Kardon o výkonu 320 Watt s unikátními reproduktory. Z pohledu bezpečnosti pak potěší sledování mrtvého úhlu, varování před vybočením z pruhu, zcela nové varování před čelní kolizí nebo "chytrý" tempomat.
O výkon modelu forte se bude starat druhá generace 2.0 litrového čtyřválce s Atkinsonovým cyklem a chlazeným EGR systémem, což by mělo v obou případech přispěti k nižší spotřebě. Pohonnou jednotku bude možné propojit s 6 stupňovým manuálem nebo novou "Inteligentní variabilní převodovkou IVT. A zatímco výkon i točivý moment zůstanou beze změny, spotřeba by se měla pohybovat okolo 6.7 l/100 km (oproti 7.) l/100 km).
Z našeho úhlu pohledu je docela škoda, že se Forte do Evropy s největší pravděpodobností nedostane. Těšíme se však na novou Kiu C'eed, která by toho s modelem forte měla mít mnoho společného.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.