Automobilka Kia představila na autosalonu v Detroitu novou generaci modelu Forte. Pohledný sedan se k nám s největší pravděpodobností nikdy nedostane, přesto je pro nás poměrně důležitý. S jeho technikou a designem bychom se totiž mohli potkat i u nového modelu C'eed, který by se měl představit na autosalonu v Ženevě.
Nové Forte bylo podle automobilky navrženo tak, aby zákazníkům zprostředkovalo maximální úroveň komfortu, jeho vzhled byl poutavější a spotřeba samozřejmě nižší. Kromě toho však přibyla i řada asistenčních systémů.
Forte není žádnou tajemnou novinkou, neboť jeho nákresy se již před několika dny objevily na internetu. Oproti nim je však reálná verze poněkud umírněnější a její vzhled nakonec není tak sportovně agresivní, jako v případě většího modelu Stinger. Inspiraci jeho tvary však rozhodně nezapře.
Inspirace modelem Stinger se nejvíce projevuje při pohledu z profilu. Oproti minulé generaci totiž Kia protáhle přední kapotu a naopak zkrátila kufr. Díky nepatrnému nárůstu do délky se však zákazníci nemusí bát ani o vnitřní prostor, ani o velikost kufru.
Další podobnost pak představují přední a zadní světla. Podle prvních nákresů se očekávalo, že přední i zadní světla buou vycházet z modelu Stinger. Místo toho však přední světla připomínají spíše současno generaci evropského C'eedu a zadní pak modifikaci světel z crossoveru Sportage.
Při pohledu dovnitř vidíme palubní desku inspirovanou modelem Stinger, kterou zdobí kulaté výdechy ventilace, 8 palcový displej infotainment systému a minimalistická tlačítka. Forte bude standardně dodáváno s podporou systémů jako je Apple CarPlay nebo Android Auto. Během cestování pak potěší bezdrátové dobíjení telefonu nebo funkce čtení přijatých zpráv.
Kromě toho však Forte nabídne i prémiový audio-systém Harman Kardon o výkonu 320 Watt s unikátními reproduktory. Z pohledu bezpečnosti pak potěší sledování mrtvého úhlu, varování před vybočením z pruhu, zcela nové varování před čelní kolizí nebo "chytrý" tempomat.
O výkon modelu forte se bude starat druhá generace 2.0 litrového čtyřválce s Atkinsonovým cyklem a chlazeným EGR systémem, což by mělo v obou případech přispěti k nižší spotřebě. Pohonnou jednotku bude možné propojit s 6 stupňovým manuálem nebo novou "Inteligentní variabilní převodovkou IVT. A zatímco výkon i točivý moment zůstanou beze změny, spotřeba by se měla pohybovat okolo 6.7 l/100 km (oproti 7.) l/100 km).
Z našeho úhlu pohledu je docela škoda, že se Forte do Evropy s největší pravděpodobností nedostane. Těšíme se však na novou Kiu C'eed, která by toho s modelem forte měla mít mnoho společného.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?