Automobilka Kia představila na autosalonu v Detroitu novou generaci modelu Forte. Pohledný sedan se k nám s největší pravděpodobností nikdy nedostane, přesto je pro nás poměrně důležitý. S jeho technikou a designem bychom se totiž mohli potkat i u nového modelu C'eed, který by se měl představit na autosalonu v Ženevě.
Nové Forte bylo podle automobilky navrženo tak, aby zákazníkům zprostředkovalo maximální úroveň komfortu, jeho vzhled byl poutavější a spotřeba samozřejmě nižší. Kromě toho však přibyla i řada asistenčních systémů.
Forte není žádnou tajemnou novinkou, neboť jeho nákresy se již před několika dny objevily na internetu. Oproti nim je však reálná verze poněkud umírněnější a její vzhled nakonec není tak sportovně agresivní, jako v případě většího modelu Stinger. Inspiraci jeho tvary však rozhodně nezapře.
Inspirace modelem Stinger se nejvíce projevuje při pohledu z profilu. Oproti minulé generaci totiž Kia protáhle přední kapotu a naopak zkrátila kufr. Díky nepatrnému nárůstu do délky se však zákazníci nemusí bát ani o vnitřní prostor, ani o velikost kufru.
Další podobnost pak představují přední a zadní světla. Podle prvních nákresů se očekávalo, že přední i zadní světla buou vycházet z modelu Stinger. Místo toho však přední světla připomínají spíše současno generaci evropského C'eedu a zadní pak modifikaci světel z crossoveru Sportage.
Při pohledu dovnitř vidíme palubní desku inspirovanou modelem Stinger, kterou zdobí kulaté výdechy ventilace, 8 palcový displej infotainment systému a minimalistická tlačítka. Forte bude standardně dodáváno s podporou systémů jako je Apple CarPlay nebo Android Auto. Během cestování pak potěší bezdrátové dobíjení telefonu nebo funkce čtení přijatých zpráv.
Kromě toho však Forte nabídne i prémiový audio-systém Harman Kardon o výkonu 320 Watt s unikátními reproduktory. Z pohledu bezpečnosti pak potěší sledování mrtvého úhlu, varování před vybočením z pruhu, zcela nové varování před čelní kolizí nebo "chytrý" tempomat.
O výkon modelu forte se bude starat druhá generace 2.0 litrového čtyřválce s Atkinsonovým cyklem a chlazeným EGR systémem, což by mělo v obou případech přispěti k nižší spotřebě. Pohonnou jednotku bude možné propojit s 6 stupňovým manuálem nebo novou "Inteligentní variabilní převodovkou IVT. A zatímco výkon i točivý moment zůstanou beze změny, spotřeba by se měla pohybovat okolo 6.7 l/100 km (oproti 7.) l/100 km).
Z našeho úhlu pohledu je docela škoda, že se Forte do Evropy s největší pravděpodobností nedostane. Těšíme se však na novou Kiu C'eed, která by toho s modelem forte měla mít mnoho společného.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.