Automobilka Kia představila na autosalonu v Detroitu novou generaci modelu Forte. Pohledný sedan se k nám s největší pravděpodobností nikdy nedostane, přesto je pro nás poměrně důležitý. S jeho technikou a designem bychom se totiž mohli potkat i u nového modelu C'eed, který by se měl představit na autosalonu v Ženevě.
Nové Forte bylo podle automobilky navrženo tak, aby zákazníkům zprostředkovalo maximální úroveň komfortu, jeho vzhled byl poutavější a spotřeba samozřejmě nižší. Kromě toho však přibyla i řada asistenčních systémů.
Forte není žádnou tajemnou novinkou, neboť jeho nákresy se již před několika dny objevily na internetu. Oproti nim je však reálná verze poněkud umírněnější a její vzhled nakonec není tak sportovně agresivní, jako v případě většího modelu Stinger. Inspiraci jeho tvary však rozhodně nezapře.
Inspirace modelem Stinger se nejvíce projevuje při pohledu z profilu. Oproti minulé generaci totiž Kia protáhle přední kapotu a naopak zkrátila kufr. Díky nepatrnému nárůstu do délky se však zákazníci nemusí bát ani o vnitřní prostor, ani o velikost kufru.
Další podobnost pak představují přední a zadní světla. Podle prvních nákresů se očekávalo, že přední i zadní světla buou vycházet z modelu Stinger. Místo toho však přední světla připomínají spíše současno generaci evropského C'eedu a zadní pak modifikaci světel z crossoveru Sportage.
Při pohledu dovnitř vidíme palubní desku inspirovanou modelem Stinger, kterou zdobí kulaté výdechy ventilace, 8 palcový displej infotainment systému a minimalistická tlačítka. Forte bude standardně dodáváno s podporou systémů jako je Apple CarPlay nebo Android Auto. Během cestování pak potěší bezdrátové dobíjení telefonu nebo funkce čtení přijatých zpráv.
Kromě toho však Forte nabídne i prémiový audio-systém Harman Kardon o výkonu 320 Watt s unikátními reproduktory. Z pohledu bezpečnosti pak potěší sledování mrtvého úhlu, varování před vybočením z pruhu, zcela nové varování před čelní kolizí nebo "chytrý" tempomat.
O výkon modelu forte se bude starat druhá generace 2.0 litrového čtyřválce s Atkinsonovým cyklem a chlazeným EGR systémem, což by mělo v obou případech přispěti k nižší spotřebě. Pohonnou jednotku bude možné propojit s 6 stupňovým manuálem nebo novou "Inteligentní variabilní převodovkou IVT. A zatímco výkon i točivý moment zůstanou beze změny, spotřeba by se měla pohybovat okolo 6.7 l/100 km (oproti 7.) l/100 km).
Z našeho úhlu pohledu je docela škoda, že se Forte do Evropy s největší pravděpodobností nedostane. Těšíme se však na novou Kiu C'eed, která by toho s modelem forte měla mít mnoho společného.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.