Nové Forte bylo podle automobilky navrženo tak, aby zákazníkům zprostředkovalo maximální úroveň komfortu, jeho vzhled byl poutavější a spotřeba samozřejmě nižší. Kromě toho však přibyla i řada asistenčních systémů.
Forte není žádnou tajemnou novinkou, neboť jeho nákresy se již před několika dny objevily na internetu. Oproti nim je však reálná verze poněkud umírněnější a její vzhled nakonec není tak sportovně agresivní, jako v případě většího modelu Stinger. Inspiraci jeho tvary však rozhodně nezapře.
Inspirace modelem Stinger se nejvíce projevuje při pohledu z profilu. Oproti minulé generaci totiž Kia protáhle přední kapotu a naopak zkrátila kufr. Díky nepatrnému nárůstu do délky se však zákazníci nemusí bát ani o vnitřní prostor, ani o velikost kufru.
Další podobnost pak představují přední a zadní světla. Podle prvních nákresů se očekávalo, že přední i zadní světla buou vycházet z modelu Stinger. Místo toho však přední světla připomínají spíše současno generaci evropského C'eedu a zadní pak modifikaci světel z crossoveru Sportage.
Při pohledu dovnitř vidíme palubní desku inspirovanou modelem Stinger, kterou zdobí kulaté výdechy ventilace, 8 palcový displej infotainment systému a minimalistická tlačítka. Forte bude standardně dodáváno s podporou systémů jako je Apple CarPlay nebo Android Auto. Během cestování pak potěší bezdrátové dobíjení telefonu nebo funkce čtení přijatých zpráv.
Kromě toho však Forte nabídne i prémiový audio-systém Harman Kardon o výkonu 320 Watt s unikátními reproduktory. Z pohledu bezpečnosti pak potěší sledování mrtvého úhlu, varování před vybočením z pruhu, zcela nové varování před čelní kolizí nebo "chytrý" tempomat.
O výkon modelu forte se bude starat druhá generace 2.0 litrového čtyřválce s Atkinsonovým cyklem a chlazeným EGR systémem, což by mělo v obou případech přispěti k nižší spotřebě. Pohonnou jednotku bude možné propojit s 6 stupňovým manuálem nebo novou "Inteligentní variabilní převodovkou IVT. A zatímco výkon i točivý moment zůstanou beze změny, spotřeba by se měla pohybovat okolo 6.7 l/100 km (oproti 7.) l/100 km).
Z našeho úhlu pohledu je docela škoda, že se Forte do Evropy s největší pravděpodobností nedostane. Těšíme se však na novou Kiu C'eed, která by toho s modelem forte měla mít mnoho společného.