Volkswagen Jetta patří k jednomu z nejúspěšnějších modelů v historii automobilky, který se zvláště na americkém trhu těší obrovské popularitě. Není proto divu, že si Volkswagen načasoval představení nejnovější generace právě na probíhající autosalon v Detroitu.
Sedmá generace Volkswagenu Jetta byla postavena na modulární platformě MQB, díky čemuž je kompaktní sedan lepší prakticky ve všech ohledech. Nabídne více místa v interiéru, nižší spotřebu, modernější design a nechybí ani modernější technologie.
Design exteriéru je stále poměrně usedlý a od minulé generace se nijak dramaticky neodlišuje. Přední části dominuje mohutnější maska chladiče, na kterou po obou stranách elegantně navazují světlomety s LED-denním svícením ve tvaru C. Z boku není příliš co řešit, snad jen zadní část se pouští do experimentování s tvary připomínajícími kupé, ovšem ani zde nejsou tyto pokusy nijak extrémní. Celá zadní část pak dostala řadu menších změn, včetně světel a koncovek výfuků.
Přechod na platformu MQB prospěl nové Jettě zejména co se prostoru týče, nyní je totiž delší, širší a dokonce i vyšší. Nová platforma si vyžádala posunutí přední i zadní nápravy více dopředu, což dovolilo vytvořit prostornější kabinu. Zavazadlový prostor však zůstal nezměněn.
Nový interiér působí rozhodně hodnotněji a moderněji. Svůj podíl na tom jistě mají modernější a kvalitnější materiály, ambientní podsvícení nebo designové hrátky například s výdechy ventilátorů. Uprostřed středové konzole se nachází moderní multimediální systém, jehož rozměry zatím neznáme, a v kapličce přístrojů mohou být jak analogové ukazatele, tak digitální přístrojový štít.
S moderní komfortní výbavou však přišla i moderní bezpečnostní výbava. Nová Jetta tak nabídne funkce jako autonomní nouzové brzdění, varování před čelní kolizí, adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozem (například při couvání z řady) nebo systém hlídání jízdy v pruzích.
Navzdory rozsáhlým designovým, technickým a technologickým změnám zůstal prostor pod kapotou nezměněn. O pohon se totiž bude opět starat 1.4 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 150 koní, který může být doplněn buď klasickým šestistupňovým manuálem, nebo novou a moderní osmistupňovou automatickou převodovkou.
Spolu s nárůstem schopností a výbavy by jeden čekal i nárůst cen, nicméně tady Volkswagen příjemně překvapil. Cena na americkém trhu bude totiž začínat na částce 18 545 dolarů (387 500 Kč), což je zhruba o 100 dolarů méně, než kolik stála minulá generace. Na českém trhu se však Jetta s největší pravděpodobností neobjeví, neboť od nás zmizela i před lety. V některých okolních státech by však stále neměl být problém ji sehnat.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?