Sedmá generace Volkswagenu Jetta byla postavena na modulární platformě MQB, díky čemuž je kompaktní sedan lepší prakticky ve všech ohledech. Nabídne více místa v interiéru, nižší spotřebu, modernější design a nechybí ani modernější technologie.
Design exteriéru je stále poměrně usedlý a od minulé generace se nijak dramaticky neodlišuje. Přední části dominuje mohutnější maska chladiče, na kterou po obou stranách elegantně navazují světlomety s LED-denním svícením ve tvaru C. Z boku není příliš co řešit, snad jen zadní část se pouští do experimentování s tvary připomínajícími kupé, ovšem ani zde nejsou tyto pokusy nijak extrémní. Celá zadní část pak dostala řadu menších změn, včetně světel a koncovek výfuků.
Přechod na platformu MQB prospěl nové Jettě zejména co se prostoru týče, nyní je totiž delší, širší a dokonce i vyšší. Nová platforma si vyžádala posunutí přední i zadní nápravy více dopředu, což dovolilo vytvořit prostornější kabinu. Zavazadlový prostor však zůstal nezměněn.
Nový interiér působí rozhodně hodnotněji a moderněji. Svůj podíl na tom jistě mají modernější a kvalitnější materiály, ambientní podsvícení nebo designové hrátky například s výdechy ventilátorů. Uprostřed středové konzole se nachází moderní multimediální systém, jehož rozměry zatím neznáme, a v kapličce přístrojů mohou být jak analogové ukazatele, tak digitální přístrojový štít.
S moderní komfortní výbavou však přišla i moderní bezpečnostní výbava. Nová Jetta tak nabídne funkce jako autonomní nouzové brzdění, varování před čelní kolizí, adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozem (například při couvání z řady) nebo systém hlídání jízdy v pruzích.
Navzdory rozsáhlým designovým, technickým a technologickým změnám zůstal prostor pod kapotou nezměněn. O pohon se totiž bude opět starat 1.4 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 150 koní, který může být doplněn buď klasickým šestistupňovým manuálem, nebo novou a moderní osmistupňovou automatickou převodovkou.
Spolu s nárůstem schopností a výbavy by jeden čekal i nárůst cen, nicméně tady Volkswagen příjemně překvapil. Cena na americkém trhu bude totiž začínat na částce 18 545 dolarů (387 500 Kč), což je zhruba o 100 dolarů méně, než kolik stála minulá generace. Na českém trhu se však Jetta s největší pravděpodobností neobjeví, neboť od nás zmizela i před lety. V některých okolních státech by však stále neměl být problém ji sehnat.