Volkswagen Jetta patří k jednomu z nejúspěšnějších modelů v historii automobilky, který se zvláště na americkém trhu těší obrovské popularitě. Není proto divu, že si Volkswagen načasoval představení nejnovější generace právě na probíhající autosalon v Detroitu.
Sedmá generace Volkswagenu Jetta byla postavena na modulární platformě MQB, díky čemuž je kompaktní sedan lepší prakticky ve všech ohledech. Nabídne více místa v interiéru, nižší spotřebu, modernější design a nechybí ani modernější technologie.
Design exteriéru je stále poměrně usedlý a od minulé generace se nijak dramaticky neodlišuje. Přední části dominuje mohutnější maska chladiče, na kterou po obou stranách elegantně navazují světlomety s LED-denním svícením ve tvaru C. Z boku není příliš co řešit, snad jen zadní část se pouští do experimentování s tvary připomínajícími kupé, ovšem ani zde nejsou tyto pokusy nijak extrémní. Celá zadní část pak dostala řadu menších změn, včetně světel a koncovek výfuků.
Přechod na platformu MQB prospěl nové Jettě zejména co se prostoru týče, nyní je totiž delší, širší a dokonce i vyšší. Nová platforma si vyžádala posunutí přední i zadní nápravy více dopředu, což dovolilo vytvořit prostornější kabinu. Zavazadlový prostor však zůstal nezměněn.
Nový interiér působí rozhodně hodnotněji a moderněji. Svůj podíl na tom jistě mají modernější a kvalitnější materiály, ambientní podsvícení nebo designové hrátky například s výdechy ventilátorů. Uprostřed středové konzole se nachází moderní multimediální systém, jehož rozměry zatím neznáme, a v kapličce přístrojů mohou být jak analogové ukazatele, tak digitální přístrojový štít.
S moderní komfortní výbavou však přišla i moderní bezpečnostní výbava. Nová Jetta tak nabídne funkce jako autonomní nouzové brzdění, varování před čelní kolizí, adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozem (například při couvání z řady) nebo systém hlídání jízdy v pruzích.
Navzdory rozsáhlým designovým, technickým a technologickým změnám zůstal prostor pod kapotou nezměněn. O pohon se totiž bude opět starat 1.4 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 150 koní, který může být doplněn buď klasickým šestistupňovým manuálem, nebo novou a moderní osmistupňovou automatickou převodovkou.
Spolu s nárůstem schopností a výbavy by jeden čekal i nárůst cen, nicméně tady Volkswagen příjemně překvapil. Cena na americkém trhu bude totiž začínat na částce 18 545 dolarů (387 500 Kč), což je zhruba o 100 dolarů méně, než kolik stála minulá generace. Na českém trhu se však Jetta s největší pravděpodobností neobjeví, neboť od nás zmizela i před lety. V některých okolních státech by však stále neměl být problém ji sehnat.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?