Mercedes-Benz třídy G si během několika desetiletí vysloužil reputaci neúnavného a spolehlivého vozu, který se dokáže probojovat i tím nejnáročnějším terénem a vzápětí vám bez problému udělá skvělou vizitku, když s ním zastavíte na rušném bulváru před divadlem či luxusní restaurací. Když si tedy automobilka usmyslela, že je čas tuhle legendu znovu omladit, stál před ní skutečně nelehký úkol.
Designéři a technici z Daimleru si však s touto výzvou poradili jak nejlépe mohli a design klasiky přenesli i na novou generaci, jen její hrany nepatrně zakulatili, povýšili kvalitu zpracování a přidali řadu nových technologií. Skvělým příkladem může být pohled na přední masku obklopenou moderními světlomety, na kterou shora navazuje nově designovaná kapota a zdola nový nárazník s kulatějšími hranami a přechody.
Při bočním pohledu si nové Gčko zachovává svůj charakteristický krabicovitý tvar, včetně stylových oken, vystouplých pantů a lišt. V zadní části pak byla navzdory snaze o lepší aerodynamiku ponechána rezerva na pátých dveřích. Navzdory vcelku podobným tvarům však nové Gčko nepatrně povyrostlo, nyní je o 53 mm delší a téměř 12 cm širší.
Velké designové změny se pak projevily v interiéru, kde se objevil zcela nový volant a dřevěné, karbonové a leskle kovové obložení. Přístrojový štít může být buď klasicky analogový, nebo si zákazník může připlatit za 12.3 palcový digitální přístrojový štít a 12.3 palcový multimediální systém. Vyhřívané sedačky, audio-systém se 7 reproduktory a řada úložných prostor je pak téměř samozřejmostí.
Nároční zákazníci však dostanou příležitost k široké individualizaci interiéru, k dispozici tak bude například audio-systém Burmester s 16 reproduktory, designové kožené čalounění nebo tzv. " Active Multicontour Seat" balíček, díky němuž dostanete sedadla s vyhříváním, ventilací a masážními funkcemi. A pokud by vám to nestačilo, stále si můžete připlatit za "Exclusive Interior Plus", díky kterému získáte čalounění kůží Nappa na dveřích, palubní desce a středové konzoli.
I bez tun příplatkové výbavy však bude nové Gčko 2019 mnohem komfortnější, než jeho předchůdce, neboť technici zapracovali i na redukci zvuku a vibrací pronikajících do kabiny. Nárůst velikosti se pak velice pozitivně projeví na vnitřním prostoru pro pasažéry, kdy zejména ti zadní získají 150 milimetrů místa na nohy k dobru.
V základní výbavě by měl být vůz vybaven 4.0 litrovým motorem V8, který generuje výkon 310 kW (422 koní) a točivý moment 609 Nm. Motor bude spojen s devítistupňovou automatickou převodovkou, která bude výkon posílat na všechna čtyři kola. Během představení se pak Arnold Schwarzenegger zeptal ředitele automobilky (Dieter Zetsche) zda se dočkáme i čistě elektrické varianty. Jeho odpověď zněla "Stay tuned", takže si prostě počkáme.
Zájemci o jízdu mimo zpevněné silnice se však nemusí bát, navzdory přívalu luxusní výbavy neztratilo Gčko nic ze svých dovedností - ba naopak. Pod jeho karoserií stále nalezneme žebřinový rám a tři uzávěrky diferenciálu. Velkou novinkou je pak nezávislé zavěšení přední nápravy. Zadní náprava se pak dočkala úprav, díky kterým by měla zvládat jízdu v terénu i na silnicích s větším přehledem.
Díky řadě změn má nový model nájezdové úhly vpředu 31°, vzadu 30° a za přejezdový úhel 26° vděčí zejména své světlé výšce 241 mm. Problémem však nebudou ani brody, neboť nové Gčko si snadno poradí až s 70 centimetry vody. V terénu pak řidiči jistě pomůže i nový jízdní režim "G Mode", který změní charakteristiku výkonu, upraví řízení a přenastaví podvozek pro co největší off-roadové schopnosti.
Kromě vylepšených dovedností v terénu se pak nové Gčko může pochlubit i novým podvozkem naladěným experty v AMG nebo redukční dietou, díky které se zbavilo cca 170 kilogramů nadváhy. NA tom má největší podíl hlavně použití lehkých materiálů včetně hliníku.
A teď k tomu nejhoršímu, ceníku. Nové Gčko vstoupí do prodeje na německém trhu již v červnu tohoto roku a jeho základní cena by se měla pohybovat okolo 107 045 Euro, tedy cca 2,7 milionu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?