Mercedes-Benz třídy G si během několika desetiletí vysloužil reputaci neúnavného a spolehlivého vozu, který se dokáže probojovat i tím nejnáročnějším terénem a vzápětí vám bez problému udělá skvělou vizitku, když s ním zastavíte na rušném bulváru před divadlem či luxusní restaurací. Když si tedy automobilka usmyslela, že je čas tuhle legendu znovu omladit, stál před ní skutečně nelehký úkol.
Designéři a technici z Daimleru si však s touto výzvou poradili jak nejlépe mohli a design klasiky přenesli i na novou generaci, jen její hrany nepatrně zakulatili, povýšili kvalitu zpracování a přidali řadu nových technologií. Skvělým příkladem může být pohled na přední masku obklopenou moderními světlomety, na kterou shora navazuje nově designovaná kapota a zdola nový nárazník s kulatějšími hranami a přechody.
Při bočním pohledu si nové Gčko zachovává svůj charakteristický krabicovitý tvar, včetně stylových oken, vystouplých pantů a lišt. V zadní části pak byla navzdory snaze o lepší aerodynamiku ponechána rezerva na pátých dveřích. Navzdory vcelku podobným tvarům však nové Gčko nepatrně povyrostlo, nyní je o 53 mm delší a téměř 12 cm širší.
Velké designové změny se pak projevily v interiéru, kde se objevil zcela nový volant a dřevěné, karbonové a leskle kovové obložení. Přístrojový štít může být buď klasicky analogový, nebo si zákazník může připlatit za 12.3 palcový digitální přístrojový štít a 12.3 palcový multimediální systém. Vyhřívané sedačky, audio-systém se 7 reproduktory a řada úložných prostor je pak téměř samozřejmostí.
Nároční zákazníci však dostanou příležitost k široké individualizaci interiéru, k dispozici tak bude například audio-systém Burmester s 16 reproduktory, designové kožené čalounění nebo tzv. " Active Multicontour Seat" balíček, díky němuž dostanete sedadla s vyhříváním, ventilací a masážními funkcemi. A pokud by vám to nestačilo, stále si můžete připlatit za "Exclusive Interior Plus", díky kterému získáte čalounění kůží Nappa na dveřích, palubní desce a středové konzoli.
I bez tun příplatkové výbavy však bude nové Gčko 2019 mnohem komfortnější, než jeho předchůdce, neboť technici zapracovali i na redukci zvuku a vibrací pronikajících do kabiny. Nárůst velikosti se pak velice pozitivně projeví na vnitřním prostoru pro pasažéry, kdy zejména ti zadní získají 150 milimetrů místa na nohy k dobru.
V základní výbavě by měl být vůz vybaven 4.0 litrovým motorem V8, který generuje výkon 310 kW (422 koní) a točivý moment 609 Nm. Motor bude spojen s devítistupňovou automatickou převodovkou, která bude výkon posílat na všechna čtyři kola. Během představení se pak Arnold Schwarzenegger zeptal ředitele automobilky (Dieter Zetsche) zda se dočkáme i čistě elektrické varianty. Jeho odpověď zněla "Stay tuned", takže si prostě počkáme.
Zájemci o jízdu mimo zpevněné silnice se však nemusí bát, navzdory přívalu luxusní výbavy neztratilo Gčko nic ze svých dovedností - ba naopak. Pod jeho karoserií stále nalezneme žebřinový rám a tři uzávěrky diferenciálu. Velkou novinkou je pak nezávislé zavěšení přední nápravy. Zadní náprava se pak dočkala úprav, díky kterým by měla zvládat jízdu v terénu i na silnicích s větším přehledem.
Díky řadě změn má nový model nájezdové úhly vpředu 31°, vzadu 30° a za přejezdový úhel 26° vděčí zejména své světlé výšce 241 mm. Problémem však nebudou ani brody, neboť nové Gčko si snadno poradí až s 70 centimetry vody. V terénu pak řidiči jistě pomůže i nový jízdní režim "G Mode", který změní charakteristiku výkonu, upraví řízení a přenastaví podvozek pro co největší off-roadové schopnosti.
Kromě vylepšených dovedností v terénu se pak nové Gčko může pochlubit i novým podvozkem naladěným experty v AMG nebo redukční dietou, díky které se zbavilo cca 170 kilogramů nadváhy. NA tom má největší podíl hlavně použití lehkých materiálů včetně hliníku.
A teď k tomu nejhoršímu, ceníku. Nové Gčko vstoupí do prodeje na německém trhu již v červnu tohoto roku a jeho základní cena by se měla pohybovat okolo 107 045 Euro, tedy cca 2,7 milionu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?