Mercedes-AMG má svůj Project One, Aston Martin a Red Bull mají Valkyrii a Toyota má GR Super Sport. Tedy prozatím pouze ve fázi prototypu, nicméně dříve nebo později by se právě Toyota mohla stát další automobilkou, která vypustí na silnice supersportovní hybridní automobil, jehož kořeny bychom našli hluboko ve světě motorsportu.
Projekt s názvem "Toyota GR Super Sport"je prozatím pouze konceptem, nicméně současný prezident automobilky Akio Toyoda se nechal slyšet, že výroba produkčního hybridního supersportu by se mu líbila. Máme tedy celkem slušné šance, že do pár let bychom se mohli dočkat. Do té doby si však můžeme představit alespoň koncept.
GR Super Sport vychází vzhledově ze speciálu Toyota LMP 1, nicméně vzhled není to nejdůležitější. Tím je bezesporu jeho hybridní pohonný systém, který však není tak docela novinkou. Podle všech by se totiž mělo jednat z větší části o stejné komponenty, jaké využívá současný závodní speciál TS050. Nový koncept se tak vlastně dá nazvat závodním vozem určeným na silnice.
Srdcem pohonného systému GR Super Sport se stane dvakrát přeplňovaný 2.4 litrový motor V6, který je součástí hybridního systému schopného vygenerovat 735 kW, tedy rovných 1000 koní. Vzhled celého vozu si pak vzal to nejlepší i nejhorší ze závodních speciálů.
Tím lepším bude bezesporu skvělá aerodynamika, vždyť jen při pohledu na agresivní nárazník, široké křídlo a masivní difuzér musí být každému jasné, že tohle auto musí na svých 18 palcových kolech sedět jak přibité. Mezi negativa však patří mizerný výhled, což umocňují koncovky výfuku v místech, kde by se mělo normálně nacházet zadní okno. Tuto nevýhodu však Toyota kompenzovala množstvím kamer na bocích i v předních a zadních náraznících, které přenáší obraz dovnitř.
Zůstává tak pouze otázka, jak o osudu konceptu GR Super Sport vedení automobilky rozhodne. Všichni ale dobře víme, že koncepty se nestaví jen tak zbůhdarma. Dříve nebo později se tedy realizace GR Super Sport dočkáme, otázkou však zůstává, zda ho budeme vídat jen na závodních okruzích, nebo zda si ho pár šťastlivců bude moci odvézt do svých garáží.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.