Mercedes-AMG má svůj Project One, Aston Martin a Red Bull mají Valkyrii a Toyota má GR Super Sport. Tedy prozatím pouze ve fázi prototypu, nicméně dříve nebo později by se právě Toyota mohla stát další automobilkou, která vypustí na silnice supersportovní hybridní automobil, jehož kořeny bychom našli hluboko ve světě motorsportu.
Projekt s názvem "Toyota GR Super Sport"je prozatím pouze konceptem, nicméně současný prezident automobilky Akio Toyoda se nechal slyšet, že výroba produkčního hybridního supersportu by se mu líbila. Máme tedy celkem slušné šance, že do pár let bychom se mohli dočkat. Do té doby si však můžeme představit alespoň koncept.
GR Super Sport vychází vzhledově ze speciálu Toyota LMP 1, nicméně vzhled není to nejdůležitější. Tím je bezesporu jeho hybridní pohonný systém, který však není tak docela novinkou. Podle všech by se totiž mělo jednat z větší části o stejné komponenty, jaké využívá současný závodní speciál TS050. Nový koncept se tak vlastně dá nazvat závodním vozem určeným na silnice.
Srdcem pohonného systému GR Super Sport se stane dvakrát přeplňovaný 2.4 litrový motor V6, který je součástí hybridního systému schopného vygenerovat 735 kW, tedy rovných 1000 koní. Vzhled celého vozu si pak vzal to nejlepší i nejhorší ze závodních speciálů.
Tím lepším bude bezesporu skvělá aerodynamika, vždyť jen při pohledu na agresivní nárazník, široké křídlo a masivní difuzér musí být každému jasné, že tohle auto musí na svých 18 palcových kolech sedět jak přibité. Mezi negativa však patří mizerný výhled, což umocňují koncovky výfuku v místech, kde by se mělo normálně nacházet zadní okno. Tuto nevýhodu však Toyota kompenzovala množstvím kamer na bocích i v předních a zadních náraznících, které přenáší obraz dovnitř.
Zůstává tak pouze otázka, jak o osudu konceptu GR Super Sport vedení automobilky rozhodne. Všichni ale dobře víme, že koncepty se nestaví jen tak zbůhdarma. Dříve nebo později se tedy realizace GR Super Sport dočkáme, otázkou však zůstává, zda ho budeme vídat jen na závodních okruzích, nebo zda si ho pár šťastlivců bude moci odvézt do svých garáží.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.