Již za pár dní představí Kia na autosalonu v americkém Detroitu nový kompaktní sedan Forte, který se ve svém designu silně inspiroval populárním modelem Stinger. To ostatně naznačují i ilustrace, které automobilka před pár hodinami zveřejnila.
Kia Forte by se měla představit v Detroitu už 15. ledna, nicméně do té doby se nás automobilka snaží zaujmout alespoň zajímavými ilustracemi, které naznačují podobu interiéru i exteriéru. Podobně jako řada dalších ilustrací, i tato je poněkud přehnaná, přesto na ní vypadá nový model skutečně působivě.
Sama automobilka vydala při uveřejnění ilustrací tiskovou zprávu, ve které označuje design modelu Forte za "sofistikovanější" a snaží se držet image sportovního vozu, kterou nabízí i větší sportovní sedan Kia Stinger. Inspirace tímto modelem je dobře patrná hlavně v zadních partiích modelu Forte, které působí širším a dominantnějším dojmem.
V tomto dojmu se však nese design téměř celé karoserie. Například v přední části oddělila automobilka masku od světel, přičemž světla dostala nové tvary, zatímco maska získává charakteristický "tygří nos".
Inovace pokračují i v interiéru, který působí velice čistě a jednoduše. Jeho jasné linie narušuje pouze vystouplá obrazovka multimediálního systému, pod kterou nalezneme výdechy a ovládání ventilace. Za zmínku stojí ještě výdechy ventilace na krajích palubní desky, které dostaly vzhled turbíny - podobně jako v modelu Stinger.
Pokud nabídku automobilky Kia na českém trhu sledujete, pak už nejspíš víte, že model Forte se zde nikdy neprodával. Přesto je pro nás zajímavý, neboť jeho vzhled by nám mohl napovědět, jak budou vypadat nové modely Kia Cee'd, které jsou naším ekvivalentem amerického Forte.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?