K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Hyundai sází na vodík, v Las Vegas představilo model Nexo s palivovými články

-mao / AutoRoad.cz, 9. ledna 2018, 12:49 Google+

Na veletrhu CES v Las Vegas se během posledních dnů představilo několik zajímavých elektromobilů, Hyundai se však vydalo poněkud jiným směrem a představilo vůz, který má místo baterek palivové články. Stylový Crossover se tak má stát jedním z 18 Eco-Friendly vozidel, které chce automobilka představit do roku 2025

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai Nexo FCV

Hyundai Nexo FCV | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Nexo však není jen dalším z řady konceptů, ale hotovým automobilem, který by se mohl na řadě trhů objevit již koncem tohoto roku. Kromě benefitů týkajících se jeho pohonného systému chce zaujmout i řadou bezpečnostních technologií, včetně hlídání mrtvého úhlu pomocí kamer po obvodě vozidla, které přenáší obraz do středové konzole.

K dalším praktickým bezpečnostním systémům patří například asistent pro jízdu v pruzích, který je schopen decentně zasahovat do řízení a dostat tak automobil přesně do středu jízdního pruhu. V neposlední řadě pak stojí za zmínku asistent pro jízdu po dálnicích, který je pomocí senzorů a map schopen upravit rychlost vozu tak, aby byla jízda komfortní a hlavně bezpečná.

Benefity chytrých systémů však nekončí ani po opuštění vozu. Díky systému dálkového parkování "Remote Smart Parking Assist" může majitel svůj vůz jednoduše zaparkovat i přivolat na dálku. Sama automobilka toho k systému ještě příliš neřekla, měl by však být schopen poradit si i s těžkými situacemi a vždy by měl být schopen zaparkovat přesně, jistě a bezpečně.

Co se týče použité techniky, Nexo má být postaven na zcela nové platformě, díky čemuž bude lehčí, rychlejší a prostornější než Tucson FCV. Technici navíc upravili techniku a uložení palivových článků i baterií a podařilo se jim i odlehčit elektromotor.

První záběry z jízd s Hyundai Nexo (3:35) | zdroj: youtube.com

Co se týče výkonů, podle Hyundai by měl mít elektromotor v Nexu výkon 120 kW (163 k) a točivý moment 394 Nm. Crossover by tak měl být schopen akcelerace z 0 na 97 km/h během 9.5 sekundy, což je o 3 sekundy lepší než v případě modelu Tuscon FCV. Vůz by měl být navíc schopen překonat až 595 kilometrů, což je o 168 kilometrů více, než kolik zvládl Tuscon s palivovými články.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hyundai sází na vodík, v Las Vegas představilo model Nexo s palivovými články

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda PA-II Želva

Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

Škoda chce ovládnout čínský trh svými SUV, svou roli sehraje i nejmladší Kamiq

Škoda pokračuje v rekordním tempu, prodeje táhnou hlavně SUV

Aston Martin DB5 se stal díky bondovkám jedním z nejikoničtějších automobilů světa

Bondův ztracený Aston Martin nalezen? Měl být na dně oceánu, stopy však vedou na Střední východ

Škoda Kodiaq GT na prvních snímcích z Číny

Škoda se pořádně odvázala! Čínský Kodiaq GT chce konkurovat BMW i Mercedesu

Ilustrační foto

Jízda za deště? Není to jen o schopnosti řidiče. Velmi podstatná je i jiná věc

Touareg je „vždy připojen“ i bez mobilního telefonu

Bez internetu ani ránu? Nový Touareg je díky eSIM neustále připojen k nejrychlejší síti

GPS

Zrádná GPS? Co vám hrozí na dovolené, pokud se dobře nepřipravíte?

První snímky nové Audi Q8 unikly na internet ještě před premiérou

Nové Audi Q8 dostalo české ceny, základ pořídíte za necelé 2 miliony

Nabouraný McLaren 720S za 6.6 milionu (zdroj: Jalopnik / Fairfax County Police Department (Sergeant Christopher Sharp))

V pátek koupil, v sobotu zdemoloval. McLaren za 6.6 milionu majiteli příliš dlouho nevydržel

Dálniční značení v Chicagu s neobvyklým vzkazem (Zdroj: Twitter/Kevin Pang)

Žádný kečup za volantem? Tohle upozornění pochopí jen obyvatelé jednoho státu

reklama
reklama

Doporučujeme

Záběry z pokusu o rekordní drift v podání BMW M5

Smyk dlouhý 374 km? Žádný omyl, podívejte se na dokument od BMW

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  3. Češi jezdí špatně? EU to nevyhovuje, ministerstvo je všechny přeškolí

  4. Krádež benzínu za 40 000 Kč? Zloději ji zvládli z pohodlí domova

  5. Kleště místo volantu a kýbl místo sedaček? Policisté nevěřili svým očím

  6. Nejzbytečnější věc na světě? Úprava auta, kterou asi nic nepřekoná

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud