Hyundai sází na vodík, v Las Vegas představilo model Nexo s palivovými články

mao / AutoRoad.cz, 9. ledna 2018, 12:49 Google+

Na veletrhu CES v Las Vegas se během posledních dnů představilo několik zajímavých elektromobilů, Hyundai se však vydalo poněkud jiným směrem a představilo vůz, který má místo baterek palivové články. Stylový Crossover se tak má stát jedním z 18 Eco-Friendly vozidel, které chce automobilka představit do roku 2025

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai Nexo FCV

Hyundai Nexo FCV | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Nexo však není jen dalším z řady konceptů, ale hotovým automobilem, který by se mohl na řadě trhů objevit již koncem tohoto roku. Kromě benefitů týkajících se jeho pohonného systému chce zaujmout i řadou bezpečnostních technologií, včetně hlídání mrtvého úhlu pomocí kamer po obvodě vozidla, které přenáší obraz do středové konzole.

K dalším praktickým bezpečnostním systémům patří například asistent pro jízdu v pruzích, který je schopen decentně zasahovat do řízení a dostat tak automobil přesně do středu jízdního pruhu. V neposlední řadě pak stojí za zmínku asistent pro jízdu po dálnicích, který je pomocí senzorů a map schopen upravit rychlost vozu tak, aby byla jízda komfortní a hlavně bezpečná.

Benefity chytrých systémů však nekončí ani po opuštění vozu. Díky systému dálkového parkování "Remote Smart Parking Assist" může majitel svůj vůz jednoduše zaparkovat i přivolat na dálku. Sama automobilka toho k systému ještě příliš neřekla, měl by však být schopen poradit si i s těžkými situacemi a vždy by měl být schopen zaparkovat přesně, jistě a bezpečně.

Co se týče použité techniky, Nexo má být postaven na zcela nové platformě, díky čemuž bude lehčí, rychlejší a prostornější než Tucson FCV. Technici navíc upravili techniku a uložení palivových článků i baterií a podařilo se jim i odlehčit elektromotor.

První záběry z jízd s Hyundai Nexo (3:35) | zdroj: youtube.com

Co se týče výkonů, podle Hyundai by měl mít elektromotor v Nexu výkon 120 kW (163 k) a točivý moment 394 Nm. Crossover by tak měl být schopen akcelerace z 0 na 97 km/h během 9.5 sekundy, což je o 3 sekundy lepší než v případě modelu Tuscon FCV. Vůz by měl být navíc schopen překonat až 595 kilometrů, což je o 168 kilometrů více, než kolik zvládl Tuscon s palivovými články.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hyundai sází na vodík, v Las Vegas představilo model Nexo s palivovými články

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lynk & Co 01

Jak budeme v Evropě nakupovat čínská auta? Podle Geely v kavárnách

Honda Civic Type R

Honda Civic Type R do terénu? Atraktivní přestavbu OveRland ukázali Britové

BMW 2002

BMW ztratilo unikátní koncept ze 70. let. V Mnichově si ale uměli poradit

Baojun RS-5

Tuning po čínsku? Nejbrutálnější SUV světa je zběsilé, rychlé už moc ne

Renault Arkana

Móda SUV kupé se přesouvá i do nižších sfér, Renault Arkana má ale zásadní vadu

Hycan

Nejúspěšnější čínský startup založil novou značku, bude konkurovat sám sobě?

reklama
reklama

Doporučujeme

Záběry z pokusu o rekordní drift v podání BMW M5

Smyk dlouhý 374 km? Žádný omyl, podívejte se na dokument od BMW

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Utajovaný hybridní supersport Ferrari ujížděl motorce, tentokrát předvedl brutální akceleraci

  2. Škoda Superb Scout: Vlajková loď poprvé i v dobrodružném kabátu

  3. Škoda Superb na první video-ukázce: Poprvé se dočkáme i robustnější varianty Scout!

  4. Klíč k dámské ložnici. Jak auta pomáhají na seznamkách a které zmínit nesmíte?

  5. Autonomní vůz dle Renaultu? Elektromobil Zoe s křídlovými dveřmi

  6. První vůz, který přejel Saharu? Citroen představil repliku Scarabée d'Or

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud