Hyundai sází na vodík, v Las Vegas představilo model Nexo s palivovými články

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 9. ledna 2018, 12:49 Google+

Na veletrhu CES v Las Vegas se během posledních dnů představilo několik zajímavých elektromobilů, Hyundai se však vydalo poněkud jiným směrem a představilo vůz, který má místo baterek palivové články. Stylový Crossover se tak má stát jedním z 18 Eco-Friendly vozidel, které chce automobilka představit do roku 2025

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai Nexo FCV

Hyundai Nexo FCV | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Nexo však není jen dalším z řady konceptů, ale hotovým automobilem, který by se mohl na řadě trhů objevit již koncem tohoto roku. Kromě benefitů týkajících se jeho pohonného systému chce zaujmout i řadou bezpečnostních technologií, včetně hlídání mrtvého úhlu pomocí kamer po obvodě vozidla, které přenáší obraz do středové konzole.

K dalším praktickým bezpečnostním systémům patří například asistent pro jízdu v pruzích, který je schopen decentně zasahovat do řízení a dostat tak automobil přesně do středu jízdního pruhu. V neposlední řadě pak stojí za zmínku asistent pro jízdu po dálnicích, který je pomocí senzorů a map schopen upravit rychlost vozu tak, aby byla jízda komfortní a hlavně bezpečná.

Benefity chytrých systémů však nekončí ani po opuštění vozu. Díky systému dálkového parkování "Remote Smart Parking Assist" může majitel svůj vůz jednoduše zaparkovat i přivolat na dálku. Sama automobilka toho k systému ještě příliš neřekla, měl by však být schopen poradit si i s těžkými situacemi a vždy by měl být schopen zaparkovat přesně, jistě a bezpečně.

Co se týče použité techniky, Nexo má být postaven na zcela nové platformě, díky čemuž bude lehčí, rychlejší a prostornější než Tucson FCV. Technici navíc upravili techniku a uložení palivových článků i baterií a podařilo se jim i odlehčit elektromotor.

První záběry z jízd s Hyundai Nexo (3:35) | zdroj: youtube.com

Co se týče výkonů, podle Hyundai by měl mít elektromotor v Nexu výkon 120 kW (163 k) a točivý moment 394 Nm. Crossover by tak měl být schopen akcelerace z 0 na 97 km/h během 9.5 sekundy, což je o 3 sekundy lepší než v případě modelu Tuscon FCV. Vůz by měl být navíc schopen překonat až 595 kilometrů, což je o 168 kilometrů více, než kolik zvládl Tuscon s palivovými články.

Vytisknout

Diskuze: Hyundai sází na vodík, v Las Vegas představilo model Nexo s palivovými články

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Hyundai IONIQ 5

Česká premiéra Hyundai IONIQ 5, změní novinka pravidla hry?

Panel klimatizace, ilustrační foto

Auta, lidé, klimatizace, nejde jen o komfort, ale i o zdraví

Ilustrační foto

Jak postupovat při nehodě v zahraničí a zkušenost se švýcarským lumpem

Peugeot e-208 GT

Test Peugeot e-208, lvíček na baterky

Harley Davidson

Nová generace Harley-Davidson Sportster

reklama

Doporučujeme

Záběry z pokusu o rekordní drift v podání BMW M5

Smyk dlouhý 374 km? Žádný omyl, podívejte se na dokument od BMW

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

  2. Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

  3. Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

  4. Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

  5. Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

  6. Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud