Na veletrhu CES v Las Vegas se během posledních dnů představilo několik zajímavých elektromobilů, Hyundai se však vydalo poněkud jiným směrem a představilo vůz, který má místo baterek palivové články. Stylový Crossover se tak má stát jedním z 18 Eco-Friendly vozidel, které chce automobilka představit do roku 2025
Nexo však není jen dalším z řady konceptů, ale hotovým automobilem, který by se mohl na řadě trhů objevit již koncem tohoto roku. Kromě benefitů týkajících se jeho pohonného systému chce zaujmout i řadou bezpečnostních technologií, včetně hlídání mrtvého úhlu pomocí kamer po obvodě vozidla, které přenáší obraz do středové konzole.
K dalším praktickým bezpečnostním systémům patří například asistent pro jízdu v pruzích, který je schopen decentně zasahovat do řízení a dostat tak automobil přesně do středu jízdního pruhu. V neposlední řadě pak stojí za zmínku asistent pro jízdu po dálnicích, který je pomocí senzorů a map schopen upravit rychlost vozu tak, aby byla jízda komfortní a hlavně bezpečná.
Benefity chytrých systémů však nekončí ani po opuštění vozu. Díky systému dálkového parkování "Remote Smart Parking Assist" může majitel svůj vůz jednoduše zaparkovat i přivolat na dálku. Sama automobilka toho k systému ještě příliš neřekla, měl by však být schopen poradit si i s těžkými situacemi a vždy by měl být schopen zaparkovat přesně, jistě a bezpečně.
Co se týče použité techniky, Nexo má být postaven na zcela nové platformě, díky čemuž bude lehčí, rychlejší a prostornější než Tucson FCV. Technici navíc upravili techniku a uložení palivových článků i baterií a podařilo se jim i odlehčit elektromotor.
Co se týče výkonů, podle Hyundai by měl mít elektromotor v Nexu výkon 120 kW (163 k) a točivý moment 394 Nm. Crossover by tak měl být schopen akcelerace z 0 na 97 km/h během 9.5 sekundy, což je o 3 sekundy lepší než v případě modelu Tuscon FCV. Vůz by měl být navíc schopen překonat až 595 kilometrů, což je o 168 kilometrů více, než kolik zvládl Tuscon s palivovými články.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.